ناروتو: جرقه نارنجی می درخشد

  • ۱۷:۴۵

چند شب است که دلم میخواهد درباره اش بنویسم. نه به دلیلی که همیشه درباره انیمه ها مینویسم، یعنی مشتاق کردن بقیه برای دیدنش، بلکه برای اینکه چند سال بعد بخوانمش و بفهمم نسبت به آن چه احساسی داشتم، اگرچه دقیقا نمیتوانم توصیفش کنم. چه طوری این احساس، احساسی که حالا دارم، به درستی به خود آینده ام منتقل بشود؟

معما دیگر بس است. لحن کتابی هم همینطور. میخوام درباره ناروتو بنویسم.

باید اعتراف کنم که ناروتو، جاش رو دقیقا همتراز گیم آف ترونز توی قلبم باز کرده. خود منطقیم شاید بخواد بحث کنه درباره عظمت و مشهوریت گیم آف ترونز، اما خود احساسیم همین الان زد پشت گردنش و به روش نینجایی بیهوشش کرد. بله...می گفتم. ناروتو، شبیه ترین انیمه به گیم آف ترونزه(از بین انیمه هایی که دیدم، فعلا. کیمیاگر تمام فلزی هم میتونست این جایگاه رو داشته باشه، ولی هر جور فکر کنی، شاید از نظر کیفی بشه، ولی از نظر کمی، یا بسط دادن داستان و شخصیت ها به ناروتو نمیرسه. این درحالیه که من هنوز :1)خود ناروتو رو کامل ندیدم 2)three big شونن جامپ، یعنی بلیچ، وان پیس و ناروتو رو ندیدم و نخوندم)

چرا ناروتو رو دوست دارم؟ احتمالا با دیدن قسمت اولش، یا خلاصه داستان توی سایت ها نتونید دقیقا درک کنید چرا.(حداقل باید تا آخر ناروتو پارت 1 ببینید) 

 خلاصه ها هیچوقت داستان رو درست به آدم توضیح نمیدن. توی خلاصه ویکی پدیا، میگه شونزده سال پیش یه روباه نم دم شیطانی به دهکده پنهان در برگ حمله میکنه، و هوکاگه، رئیس دهکده، اونو توی بدن یه بچه به اسم ناروتو مهر میکنه. این بچه هم به تنهایی بزرگ میشه. چون همه ازش متنفرن، و میخواد خودش هم هوکاگه بشه که مردم بهش احترام بذارن.

امکان نداره با همچین توضیح خشک و خالی بدردنخوری کسی دقیقا بفهمه ناروتو چیه. ناروتو درواقع، داستان شخصیت اصلی و دوستهاشه، که توی پارت 1، دارن سعی میکنن که قوی تر بشن که بتونن جای بزرگترهاشون رو در نینجا بودن بگیرن(یکی از مهم ترین مفاهیم ناروتو هم همینه نسل جدید و پرورششونه. طوریکه نسل آینده، مثل مهره شاه توی شطرنج توصیف شده)

ولی داستان به همین سادگی نیست. چون چیزهای خیلی زیادی توی گذشته و آینده شون هست که روی زندگی اونها تاثیر میذاره. اتفاقاتی که وقتی خودشون بدنیا نیومده بودن، رخ داده و الان سرنوشت اونا رو تغییر داده یا به هم گره زده. تصمیم ها و انتخاب ها...

هنر کیشیمتو، نویسنده ناروتو، این بوده که قبل از نوشتن چپتر اول باید روی 200، 300 چپتر کار میکرده. حتی قبل از اینکه داستان شروع بشه به تعریف شدن، شروع شده. این از داستان.

حالا شخصیت ها

به نظرم ناروتو از اون داستان هاییه که بعد یه مدت، دیگه دست نویسندش نبوده و متعلق به خدای داستان ها، یا یه همچین چیزی، هست که که شخصیت ها دیگه فقط ساخته ذهن نویسنده نیستن. مثال، مردم پرسیدن که چرا کاکاشی ماسک میزنه، و طرفدارا شروع کردن به تئوری سازی درباره پدرش، دوران کودکیش، پایبند بودنش به قوانین، پنهان کردن احساساتش، پنهان کردن خون دماغ شدنش موقع کتاب خوندن (*_*) و .... 

درحالیکه نویسنده به سادگی گفت:چون نینجا ها به نظرم باید مرموز میبودن، اما اگه واسه همه ماسک میذاشتم طراحیشون سخت میشد، پس کاکاشی همینطوری موند :|

درچنین مواردی، آدم باید ناامید بشه از نویسنده. اما برای من برعکس بود. به نظرم این یعنی نویسنده انقدر شخصیت رو خوب ساخته که دیگه شخصیت نیست. انسانه.

یه پیام بارزگانی:ناروتو جز اون انیمه هاییه که شخصیت فرعی های بسیوووووور جذابی داره. اما جالبیش اینجاست، که حتی در این حالت هم، شخصیت اصلی هرگز از جذابیتش کاسته نمیشه، واصلا نمیشه شبیه شخصیت اصلی شونن گونه با یه دوست خیلی جذاب و عشق دوران کودکی. (البته ناروتو هرسه این گزینه ها رو داره،اما باز هم متفاوته با اکثر شونن ها)

اینجوریه که شخصیت فرعی ها هی جذابتر میشن، بعد ناروتو ازشون میزنه جلو در خفنیت، بعد دوباره شخصیت فرعی ها میزنن جلو و بعد ناروتو و... این ماجرا ادامه پیدا میکنه تا وقتی همه به سرحد جذابیت برسن.

دنیا رو هم که نگم براتون. ما، یا خارجی هایی که زیاد از دوران ادو(یعنی همون دوره زمانی ناروتو) سر در نمیاریم، کاملا حس دوران دایموها، دهکده ها و نینجا و سامورایی ها، کشورهایی که به هم حمله میکنن و حس حال مردم کلا خیلی خوب حس میشه، که به خاطر طراحی و داستان خوب هست.

چیزی که ناروتو حتی از گیم آف ترونز هم بهتر عمل کرده، استفاده از جادو و اینجور چیزاست، که عناصر جادویی ناروتو از گیم اف ترونز برای من حداقل جالبتره. می دونم که گیم آف ترونز اصلا قرار نبوده جادوگونه بشه، ولی خب...شخصا این جور فانتزی رو بسیا دوست میدارم.

What are the most badass fights in Naruto or Naruto Shippuden? - Quora

چیزی که ناروتو گیم آف ترونز با هم توش اشتراک دارن، تولیدکننده های ... هست. تولید کننده های... اه. ولش کن...جای خالی رو خودتون پر کنید.

ناروتو، کش داده شد به خاطر اینکه سازنده هاش از پول بدشون نمیومد. انیمه ای که میتونست توی 350 قسمت تموم بشه، 720 قسمت طول بکشه آخه؟ با یکعالمه ova و فیلر اضافه؟ و آخرم مردم مجبور باشن برن فیلم رو ببینن که آخرش رو بفهمن؟ مانگای ناروتو، نه تنها ازش عقب نیافتاد، بلکه به خاطر فیلر ها خیلی جلو هم افتاد. 

این بلا، سر گیم آف ترونز و سریالش هم اومد، ولی برعکس. یعنی خیلی سریع سر و تهشو هم آوردن.

و آخر سر، امید و حس محبت ناروتو. چیزی که به خودش جذبتون میکنه، انگار...یه حسه عجیبه که شاید خود نویسنده هم براش برنامه ریزی نکرده، ولی توی دنیای نینجاها وحود داره. ناروتو، نه خیلی شونن و پر از شادیه، نه خیلی دارک و واقعی گرا. یعنی داره بین دنیای واقعی(دنیای پر از جنگ) و دنیایی که باید یه روزی داشته باشیم(دنیای پر از صلح که آدما با تلاش میتونن به هرجایی برسن) تعادل ایجاد کنه و از هردوتاش استفاده کنه. از این بابت، بهترین گزینه است که به بچه ها(منظورم از 8،9 سال تا 18 سال، یعنی همون نسل آینده خودمون) نشون بدیم(نشون بدیم فعل درستی نیست. دستش باید ببینیم باشه. چون خودمم جزوشونم *_*) و بگیم:نگاه کن. این دنیاییه که ما باید داشته باشیم.

حس خوب، دوست و خانواده داشتن، خنده ای میان جنگ، درک کردن، تنهایی که به پایان میرسد، نینجا بودن و....

وقتی متنمو میخونم، احساس میکنم اونطوری که باید حسمو منتقل نکردم و فقط از نظر اسختاری ناروتو رو بررسی کردم و گفتم اثر خوبیه. در حالیکه یه اثر خوب نیست. چیزیه که...داستانیه که قراره به یادتون بمونه و احساسیه که قراره توی ذهنتون شکوفه بزنه و ...

واقعا نمیتونم توصیفش کنم.

میشه کمک کنید؟

HD wallpaper: naruto shippuden, anime guy, anime art, drawing ...

پ.ن:میدونستید ناروتو بعد هری پاتر بیشتری فن فیکشن های دنیای رو داره؟

فکر کنم میدونستید چون خودم گفته بودم به گمونم...هووم.

از تعداد فن فیکشنا، میشه به این رسید که چقدر داستان روی طرفدارا تاثیر گذاشته که دلشون بخواد وقت بذارن و داستان خودشونو برای اون داستان اصلی بنویسن. انار هرچی فن فیکشنا برای یه داستان(تاکید میکنم. داستان) بیشتر باشه، ارج و قربش برای خدای نوسندگی بیشتره.

(به این اشاره کنم که به اندازه ناروتو، معتاد یکی از فن فیکشن هاش شدم dreaming of sunshine، که خیلیم معروفه.)

پ.ن:و آهنگ ها...

خدایا آهنگ ها...

ناروتو همونقدر که آهنگ های غیرقابل تحمل داره، آهنگ های بی نظیرم داره.

اینهایی که میذارم مال ناروتو شیپودن هستن، ولی ناروتو هم دو تا اوپنینگ قشنگ داشت که حوصله پیدا کردنشون رو ندارم، شرمنده:

cascade.mp3/

u_can_do_it_

shalala

blue bird

freedom

و همونطور که به یه دوست پیشنهاد کردم، یه بارم که شده آهنگای بیچاره رو گوش بدید..هم گناه دارن..هم ثواب داره :)

 

ویرایش:ای خود آینده، این همه وراجی فقط یک هدف داشت، و آن هم این بود که بگویم، ناروتو واقعا مثل یک جرقه نارنجی وسط تاریکی می درخشد، در ذهن و روح تو می درخشد، اگه چیزی که لازمه رو ازش برداشت کنی.

منظورم اینه که...آخ بیخیال، خود آینده خنگ عزیزم، فقط اینو بدون که همیشه امید هست که بتونی یه ذره شبیه ناروتو باشی، و خیلی هم ارزششو داره. ارزش این همه تلاش و سختیو داره. حتی اگه فقط یه لحظه باشه، اون لحظه خاص...حس گفت انگیزی داره.

اون لحظه ای که جرقه نارنجی می درخشه.

nobody ~!

اوکی ولی من جذب شدم ببینمش حتما :))

 

با این اوصاف بنظرم از گینتاما هم خوشت بیاد. قشنگ ترین، خاص ترین، طنزترین، و طولانی ترین انیمه ایه که دیدم :)) البته فعلا سرت گرم ناروتوعه ولی بعد از ناروتو حتما ببینش.

خدا رو شکر....بالاخره کلماتم به گوش یکی رسید(یا لحن دراماتیک خوانده شود)


اتفاقا گینتاما هم توی لیستم هست. بعد از ناروتو، بین گینتاما و بلیچ و وان پیس موندم.(شایدم فری تیل؟)
ولی خب..احتمالا بعد تموم کردن ناروتو فقط تیکه های شکسته شده ازم بمونه، پس باید چند تا چیز کوچیک کوچیک ببینم که به دنیای واقعی برگردم.


why anime are tooooo many and time is toooo short to watch them allll?
Violet JArron

(خجالت)

این مثال درمورد ماسک رو به من زدی^__^

آهاااااااااااااااان
(روشن شدن لامپ بالای سر)

الان یادم اومد D:
Violet JArron

آهنگ هارو هم به من پیشنهاد دادی  (خنده ی محجوبانه)

راستی، برای ستاره ها برقص رو دادم به دوستم.  رفته سه صفحه اولش رو بلند بلند واسه مامانش خونده|:

و بعله.... خوششون امده. اما دوستم میگه یکم توصیفاتش زیاد بوده و از اصل موضوع فاصله گرفته. همم... شاید منظورش توصیف قیافه ها بوده که تو هم بهم گفتی لازم نیست؟

البته این دوستم هیچ سررشته ای توی نویسندگی نداره. اما خب... نظرش قابل احترامه

آره اینیکی رو میدونستم دیگه D:
 
خب...فکر کنم این نشانه خوبی باشه..چون ادم داستان های خوب رو بلند بلند برای مامانش میخونه دیگه، نه؟
موقع بلند بلند خوندن یه نوشته، اینجور اشکالا به چشم میان، ولی برای یه خواننده حرفه ای، ذهن معمولا خوبه خود از روی توصبفات اضافه رد میشه...یا مثلا کلمات گفت و پرسید، 
شاید یه ذره زیاده روی کرده باشی توی توصیف، ولی اگه خواستی حذفشون کنی زیاد ازشون حذف نکن، چون یکی از قشنگیای داستانته.
رفیقِ نیمه راه

خوبه تا آخرش ندیدی!! بروتو رو هم ندیدی اونارو ببینی حتما دیوونه میشی! بهت گفتم جذابه تو گفتی نه کیمیا گر تمام فلزی...

با عرض پوزش فراوان
بنده غلط کردم D:


رفیقِ نیمه راه

غلط کردم چیه!؟ یعنی من انقدر بد حرف زدم!؟ :|

خیر خیر. دلیلش تنها پشیمانی و غم و عذاب وجدان شخص نویسنده است که نمیتواند خودش را بعد از زود قضاوت کردن تحمل کند
free bird

سلام :))

این متن به من که ذوق و شوق فراوانی داد پس فکر می‌کنم تونستین احساستون رو بخوبی بیان کنین :) 

سلام و خدا رو شکر:) 

امیدوارم رسالتم رو به عنوان طرفداری از ناروتو به خوبی انجام داده باشم و به لیست چند نفر اضافه اش کرده باشم :)
nobody ~!

:)))

 

نظر منو می خوای، بدون یک لحظه تردید برو پیش به سوی گینتاما! کمم هست نسبتا. 300 و خورده ای. بعد رسیدی به آرک های آخرش... بیا با هم زار بزنیم... (منم می خوام فری تیل ببینم. مدیونی فکر کنی بخاطر آهنگای فوق العاده شه! مدیونی)

منم همیشه بعد از انیمه های طولانی اینطوریمم. ولی اون تیکه های شکسته رو طنزهای گینتاما به هم می چسبونه باز. واقعا آرزو داشتم یه انیمه طنز خوب مثل گینتاما پیدا شه. :/ اه تف.

 

same same sameeeeeeeeeeee.

 

پ.ن: هلن سنتز گیتز دیدی؟ ببینم؟

یادداشت شد...بعد از ناروتو..گینتاما(مخصوصا الان که فکر میکنم، میبینم فری تیل و وان پیس هردو نصفه ان و من توان یه مای هیرو آکادمیا، و حتی بدتر، نوراگامی دیگه رو ندارم واقعا!)

هعععی
هعییییییییی
وقتی یاد این میافتم که کیمیاگر تمام فلزی دو بار قلبمو شکسته، و من هر بار بازم برمیگردم سمتش و ریواچش میکنم....

به نظرم حتما ناروتو رو به عنوان انیمه طنزم در نظر داشته باش. اوماکه هاش(اون تیکه هایی که بعد از اندینگ پخش میکنن و آخر بعضی چپترای مانگا هم هست) و فیلر ها و داستان اصلی همشون کمدی توش دارن، با اینکه موضوع اصلیش نیست..
کاگویا ساما عشق جنگه هم که الان فصل دوش میاد رو، نمیدونم شنیدی یا نه ولی اونم عالیه برای طنز.



پ.ن:نه ولی خیلی شنیدم. شنیدم که از یه جایی به بعد عاشقانه میشه، و بهتر بری مانگاشو بخونی...ولی خب...الکی که نشده رتبه دوم مای انیمه لیست
Little Pumpkin

واااو چه قدر قشنگ توضیح دادی:) حیف که هیچی نمیفهمم⁦🤦🏻‍♀️⁩. 

اما عیدت مبارکک:))

ای وای... *_*
ببخشیداگه گنگ بود 

عید شما هم مبارک...با تاخیر :)
nobody ~!

عاح ایوللل (گینتاما مانگاش تموم شد همین چند ماه پیش. ولی آرک آخر انیمه ش نیومده هنوز. قرار هم نیست بیاد انگار. ولی خب حداقل مثل نوراگامی نشده! کامی-ساما رو شکر)

 

من جرئت نکردم برگردم سمت فول متال اصلا. البته دو سه بار دیدمش ولی دیگه جرئت نمی کنم یه قسمتو همینطوری باز کنم ببینم. دلم تنگ می شه. :/

 

هوم... چه جالب. از اولم که تو لیستم رفته بود یه طنزم می نویسم کنارش. :دی (وی معتاد انیمه های طنز است)

اونم تو لیستمه ولی نرسیدم بهش هنوز. ایشاله بعد 31 خرداد دیگه می خوام برم تو کار انیمه های طولانی. یه انیمه فضایی هست که اسمش اصلااااا یادم نمی آد ولی رتبه بعدیه تو لیستم. البته یادمه گرافیکش خیلی داغون بود ولی از روی رمان نوشته بودن و بنظرم رتبه شیشم بود...

 

پ.ن: آره منم شنیدم. دقیقاااا. مای انیمه لیست همیشه خیلی درست رتبه بندی کرده.

واگاتا. مرسی^-^

لازم نیست بری طرفش تا دلت تنگ بشه...من هر بار پلی لیستم میره روی شافل دلم براش تنگ میشه...
آهنگ اول اوپنینگ و اندینگش فقط...
دوباره هععی



پ.ن:دویتاشه ماشته :)
The UтaNa

مرسی بابت نقد جذاب و خواندنی :) 

ناروتو اولین انیمه ای بود که دیدم ...ناروتو باعث شد انیمه دیدن رو شروع کنم 

اما متاسفانه از یه جایی من دیگه نتونستم با داستانش ارتباط برقرار کنم ..به خاطر همین دراپش کردم 

من فصل اولش رو خیلی دوست دارم اما شیپودن از آرک پین به بعد داستان یه مقدار عجیب شد(به نظر من) 

 

 مقایسه کردی با فول متال تو متن ...نظر من اینه که فول متال از ناروتو بهتره 

به خاطر اینکه فول متال کاراکتر قهرمان از شروع تا پایان شخصیت یکپارچه ای داره ادوارد هیچ وقت اشتباهات خودش رو توجیه نمی کنه قبول داره که اشتباه کرده ازون طرف اگه دشمنش کارش درست باشه متعصب نیست و درست بودن دشمنش رو قبول می کنه و تفاوت هارو درک می کنه و افراد رو همونطور که هستند می پذیره خوبی و بدی در کنار هم ... قرار نیست که همه دو دسته مطلق خوب و بد باشند کلا طرز فکر مانگاکا خیلی معقول و منطقیه و تعادل قدرت برقراره 

 

اما ناروتو کلا منطق داستانش همیشه به نفع کونوها بود ...اگه کونوها می جنگید خوب بود اگه کونوها انتقام می گرفت خوب بود اگه کونوها می کشت خوب بود اما برای بقیه نه

اگه کسی با ناروتو همکاری می کرد و دوست میشد خوب بود اما اگه مخالفش بود بد بود 

چطور میشه یه کاراکتر مثه ناروتو اینقدر بی نقص باشه ؟ ظاهر و باطن خوب ،خانواده عالی، اول داستان قرار بود ناروتو با تلاش کردن قوی بشه اما در ادامه ی داستان انواع و اقسام موهبت هارو دریافت کرد و بهترین شد و ناجی شد و ...

فقط شنیدن حرف هاش باعث میشد که دشمن هاش ازین رو به اون بشند ... 

به شخصه من کاراکترهای مطلقا سفید رو نمی پسندم به خاطر همین نتونستم با ناروتو ارتباط برقرار کنم 

تو ناروتو همیشه آنتاگنست ها رو دوست داشتم اول گارا تو فصل اول و در ادامه اعضای آکاتسوکی اما وقتی به طرز نه چندان جالبی همه رو منهدم کرد علاقم رو از دست دادم (اصلا هم منظورم شکست خوردن ساسوری از ساکورا نیست XD )

 

من معمولا شخصیت های قهرمان رو دوست ندارم اما ادوارد الریک همیشه مورد علاقم بوده ...چون ادوارد خوب نبود بد هم نبود واقعی بود قهرمان نبود آدم بود اشتباه میکرد افسوس می خورد اما باز هم ادامه داد با وجود همه ی نقص هاش با وجود محدودیت هاش تلاش می کرد که اشتباهش رو جبران کنه 

ادوارد قوی ترین نبود بهترین نبود محبوب ترین نبود هیچ وقت هم نمی خواست که باشه 

اردوارد فقط یه برادر بزرگتر بود که می خواست اشتباهش جبران کنه و برادرش رو نجات بده ...

 

راستی هلن هانتر هانتر رو دیدی ؟! اکیدا پیشنهاد میکنم ببینیش (・∀・)

من هم الان که به وسطای آرک جنگ رسیدم، این احساس رو دارم. توی ردیت و یه چند تا جای دیگه شنیده بودم که آرک جنگ به بعد رو پر از فیلر کردن و دیگه ناروتو اون ناروتوی قدیم نیست، برای همین میگم شاید مشکل از انیمه است، نه از مانگا و داستان...

الان هم که خارج از جوگیری و تعصب به داستان نگاه میکنم...واقعا کیمیاگر برای من هم یه چیز دیگست...دلیل عصبانیتم انگار...اینه که کیمیاگر میتونست خیلی وسیع تر بشه، خیلی جذابتر و طولانیتر...و انگار نویسنده بهمون یه گوشه ای از دنیاشو نشون داده و گفته:خب...همین بستونه دیگه. بقیشو برید از فن فیکشن دات نت بخونید *_*

(و ناروتو هرچقدر هم دوستداشتنی باشه به جذابیت ادوارد نمی رسه به هیــــچ وجه من الوجوه و از هیچ نظر)

بعله این یکی از باگ های بزرگ داستانه، ناروتو هرگز بی موهبت نبوده که با تلاش خودشو بالا بکشه. اون از باباش که هوکاگه بود، اون از کیوبی درون بدنش...
مثلا اگه نه دم درونش نبود یا پسر هوکاگه نبود، جیرایا هیچوقت بهش آموز می داد؟ هیچوقت سنجتسو یاد میگرفت؟ 
حتی تکنیک حرف زدن ناروتو هم(اسپیک نو جتسو) کم کم تکراری شد...مخصوصا تو فیلرها مدام اون جمله طلایی:منم درک میکنم و بعد صحنه تاب خاکستری تکرار میشد.

انهدام اعضای آکاتسوکی....-__- یاد ننداز اصلا...
شکست هیدان ولی خیلی خوب بود، و خلافشو نمی پذیرم اصلا...شیکامارو خیلی حیف بود و کلا یه آرک نصفه و نیمه بهش احتصاص دادن.

اما...
آما..

ناروتو هنوز از یه نظرایی برام اوله(فقط از یه نظرایی)
مثلا تو کیمیاگر، به تیکه های سیاسی زیاد توجه نشده بود و قسمتایی که به موستانگ و ارتش می پرداخت، مخصوصا تو برادری، هیچوقت برام جذاب نشد.
و اینکه چقدر کم بود، هرگز نمیتونم نویسندشو به این دلیل ببخشم.
و ناروتو هم قشنگیای خودشو داره. شاید هیچوقت اون انیمه ای نباشه که 16 بار ببینم، ولی گه اینترنتم یاری کنه هر یکی دوسال یکبار ممکنه بعضی تیکه هاش ریواچ بشه.
دیگه اینکه، شخصیت فرعی های جذابی داره که برای هرکدومشون کلی داستان هست که میشه خوند و دید.


ادوارد واقعا متفاوت ترین شخصیت اصلی شونن بود...


حتما حتما میبینم. لیستم خیلیییییی طولانیه، ولی اون بالاها مینویسمش.
The UтaNa

ناروتو 41 درصدش فیلره :|

انیمه در واقع باید 300 قسمت میشد 

 

آره فول متال می تونست خیلی بیشتر بسط پیدا کنه ...اما مختصر و مفید جمعش کرد 

در واقع سری اولش هم حکم یه فن فیکشن رسمی رو داشت XD

کاش یه سری جدید با همین پلات ولی پایانبندی متفاوت ازش بزنن :)) اینقدر که پلاتش گیرا بود میشه چندین تا سری دیگه ازش ساخت :)))

(من یه فن فیکشنی خوندم که ادوارد با سنگ کیمیای تقلبی تلاش کرد آلفونس رو برگردونه اما شکست خورد و آلفونس مرد بعدش ادوارد کلی نابود و افسرده شد خیلی دردناک بود T_T)

 

بعله این یکی از باگ های بزرگ داستانه، ناروتو هرگز بی موهبت نبوده که با تلاش خودشو بالا بکشه. اون از باباش که هوکاگه بود، اون از کیوبی درون بدنش...

مثلا اگه نه دم درونش نبود یا پسر هوکاگه نبود، جیرایا هیچوقت بهش آموز می داد؟ هیچوقت سنجتسو یاد میگرفت؟
 

واقعا با وجود این همه پشتوانه اگه قهرمان نمیشد عجیب بود 

این خیلی ناراحتم میکنه چون اول داستان ناروتو قرار بود با تلاش خودش موفق بشه اما بعدش معلوم همه چی رو از اول داشته 

 

ناراحت کننده تر از انهدام آکاتسوکی زنده کردن دوباره همشون بود -_- کیشیموتو انگار پشیمان شده بود 

من از هیچی بیشتر ازین بدم نمیاد که مرگ یه کاراکتر با زنده کردن دوباره اش بی ارزش بشه 

 

فول متال کلا زیاد بحث کشورداری و سیاستش قوی نبود ..شاید دلیلش این بود که ادوارد ازین بحث ها بدش میومد و هیچ وقت نخواست که قاطیشون بشه 

اما ناروتو چون هدفش هوکاگه شدن بود طبیعتا بیشتر براش این مسائل مهم شد و داستان هم باهاش پیش رفت 

فول متال محور اصلی داستانش مفهوم مرگ و زندگی و خانواده و قوانین دنیا بود

 

چند تا کاراکتر های ناروتو و بک استوری هاشون همیشه جز بهترین ها بوده برام 

از نظر شخصیت پردازی ناروتو واقعا قوی بود به خصوص شخصیت های دشمنش که از اصل کاری هام جذاب تر بودند 

 

Magi رو دیدی ؟ ماگی هم یه دنیای خیلی بزرگ داره و کلی ایدئولوژی های سیاسی و اجتماعی تو داستانش وجود داره اینم بذار تو لیستت اگه ندیدی XD

 

 

الان که دارم فکر میکنم، مانگا کا ها و استودیو ها به طرفدارا خیلی چیزا بدهکارن. خود آراکاوا، قول داده بود که چند چپتر، یا شاید بیشتر، بنویسه درباره اینکه بعدش چی شد...ولی هنوز خبری نیست. به جز اون، ما یه سول ایتر نسخه دوم و ادامه نوراگامی رو هم طلب داریم -_-

اسم فن فیکشنه چیه؟ به شددددت دنبال فنفیکشن های خوب از کیمیاگرم، ولی پدا کردنشون خیلی سخته.


زنده کردن یه سریا مشکلی نداشت، مثلا ازنده شدن ایتاچی رو واقعا نیاز داشتیم چون اونطور که باید زندگی نکرد و ازش چیزی ندیدیم. اما مثلا دیدارا یا ساسوری...
خدار وشکر جیرایا رو زنده نکرد حالا=_=


لیست من داره هی بلند تر میشه...دیگه نمی تونم تهشو ببینم *_*  

The UтaNa

باز خوبه که فول متال تموم شد ...اما بعضی مانگا ها که متوقف میشن یا خیلی دیر آپدیت می کنن مثه دی گری من T^T هانترهانتر هم اصلا معلوم نیست مانگاکاش زنده اس یا نه ...

الان دقیقا یادم نیست بذار بعدا یه سرچ می کنم برات می فرستمش :)
چجور فن فیکشن هایی دوست داری ؟
من اخیرا بیشتر فن فیکشن هایی که به داستان واقعی نزدیک هستند و BL ندارند رو ترجیح میدم جدیدا خیلی وسواسی شدم حتی اگه یه ذره OOC بشه نمی خونمش :)))

یعنی هانتر هانتر تموم نشده؟ اگه تموم نشده...چطور انیمش انقدر رفته جلو؟

اممم...فرقی نمی کنه. همین که زیاد ooc نباشه، هارم و بوی لاو و لمون هم نداشته باشه...چیزایی که موردعلاقه خودتون بودن...(oc هم بسیار دوست می دارم D:)
(الان که دارم نگاه میکنم میبینم چقدر انتظارم از فن فیکشنا پایینه :|) 

واقعا این دو سه تا چیز توی داستان اذیت میکنن.حتی با اینکه فن فیکشن نویسا خب...وضیفه ای نسبت به ما ندارن، من احساس میکنم دارم تیر میخورم وقتی یه داستانی اینجوری نابود می شه :(

الان یاد یه فنفیکشنی افتادم...که احتمالا خودتون خوندید و خیلی خیلی خوب بود. از ادامه 2003 بعد از اپیزود 51 بود. اگه من تهیه کننده ای، چیزی بودم واقعا اینو به جای شامبالا میساختم به عنوان ادامه 2003. خیلی منطقی، خیلی تر و تمیز، و زندگی اد هست توی آلمان، و آل توی دنیای خودشون، بعد اینها تلاش می کنن که به هم برسن و ...
یکی از بزرگترین جذابیتاش اینه که اد و هونهایم با هم دارن زندگی می کنن.
این لینکشه.(البته یه ذره کند شروع میشه...بعدا بهتر میشه)


The UтaNa

هانتر هانتر خیلی قدیمیه و قبل از ناروتو شروع شده
اما مانگاکاش خیلی پیره و هر صد سال یه بار آپدیت می کنه ^^"
اما اینقدر که خلاقانه اس که اکثر انیمه ها مخصوصا همین ناروتو کلی ازش الهام گرفتن
به نوعی اوجی چان همه مانگاهای شونن محسوب میشه :))

فکر می کنم سلیقه هامون شبیه باشه XD
منم oc می خونم گاهی ^^
کاوایی و fluff رو دوست دارم :)
کلا ترجیح میدم کاراکتر مورد علاقه ام رو با یه oc ساخته و پرداخته تخیلاتم شیپ کنم XD 

(به نظرم اینطوری بیشتر منطقیه نسبت به BL)


این فن فیک هایی که ما دوست داریم خیلی کمیابه :)))))
من یه وقت هایی شروع می کنم به خوندن اما یهو از وسطش ادامه نمیدم چون اون چیزی که خواستم نبوده . ."
خیلی وسواسی شدم :))

نخوندم اینو! *^*
چه خوب !
جذاب ترین بخش فول متال برای من همین اد آلمانی بود خیلی دوست داشتم بیشتر این ورژنش رو می دیدم :)
مرسی حتما سر فرصت می خونمش :)

این هم اون فن فیکیه که گفتم (خودم هنوز نرسیدم تمومش کنم)
 

پس حتما حتما باید ببینمش. D:

دقیقا من هم همینکارو میکنم...مخصوصا توی کیمیاگر تمام فلزی به شدت کمبود یه شخصیت دختر قوی که کنار اد باشه حس میشد. وینری تا حد زیادی تو ذوق میزد و تو حاشیه بود.(قصدم اصلا زیر سوال بردن ابهت هاک آی و ایزومی نیست D:)

اما انگار یه دوره ای بود که این oc های سلف اینسرت هم وضعیتشون خیلی خراب بوده، که به خاطرش چند تا سایت هم بسته شدن حتی.


اد آلمانی...
:( واقعا یه انیمه سینمایی 90 دقیقه ای براش کافی نبود...
اد توی این فن فیکشنه البته یه ذره بی اعصابه. به دلیل همین زندگی کردن با هونهایم و دور بودن از خونه. ولی بزرگترین جذابیت داستان هیتلره.
توی فتح شامبلا فقط دو سه ثانیه هیتلرو نشون دادن، ولی اینجا...نه نمیگم...اسپویل میشه(به زور خودش را ساکت میکند)


ممنون. حتما میرم سر وقتش:)
The UтaNa

اوهوم...وینری بامزه بود اما چیز جدیدی نداشت ..شبیه خیلی از دخترای انیمه ای بود 
بعد به نظر من اد که خودش زود عصبانی میشد با یه دختر آروم و باهوش بهتر می تونست کنار بیاد :))
بعضی وقت ها نویسنده های فن فیک ها خیلی جو فن گرلی بر می دارند XD

یکم سخته پیدا کردن یه فن فیک oc یا x reader خوب و قوی
راستی هلن اوتومه گیم دوست داری ؟ 

این طور که گفتی وسوسه شدم که زودتر بخونمش>u<

دختر آرم و باهوش..دقیقا همین مناسب بود :)

بعضی وقتا؟ ملت برای همین فکر کنم اصلا فن فیکشن مینویسن =_=

اسمشو تا حالا نشنیده بودم، ولی چند تا اینور و اونور دیده بودم. خوباشون معمولا فیلترن -_- 

The UтaNa

بعضی وقتا؟ ملت برای همین فکر کنم اصلا فن فیکشن مینویسن =_=
 

هاها XD 

دقیقا :)) به نظر من فن گرلی حالت های مختلفی داره ..به خاطر همین هر کسی ممکنه از یه جور فن فیکشن لذت ببره و از یه فن فیک برعکس متنفر بشه 

باید یه جور تفاهم بین فن گرلی نویسنده و خواننده باشه :))

 

اوتومه گیم های مختلف رو می تونی راحت با گوشی بازی کنی :) مثه فن فیکشن oc خوندنه ..بعضی هاشون شخصیت های جالب و داستان های خوبی دارن 

هر وقت خواستی بهم بگو برات بیشتر توضیح میدم :)

جولیک ‌‌‌‌‌

واقعا ناروتو بیشترین فن‌فیکشن رو داره؟ من فکر می‌کردم وان‌پیس بیشتر داشته باشه، با توجه به این‌که قدیمی تره.

من اولین رایتینگِ دوره آپر اینترمدییتم فن‌فیکشن ناروتو بود که من جای ساکورا تو تیم 7 بودم. از این سایتای dress up game هم استفاده کرده بودم، کاراکتر انیمه‌ایِ خودم رو ساخته بودم، عکسشو چسبونده بودم تهِ رایتینگ. به حدی تخیلی بود که معلمم ازم خواست تایپ و پرینتش کنم، زدن به راهروی موسسه. 

خیلی عجیبه من هم فکر می کردم وان پیس دوم یا حداقل سوم باشه، ولی دیدم حدود یازدهم، دوازدهمه! فول متال، بلیچ، اینویوشا، سیلر مون با یه سری کلاسیک دیگه ازش بیشترن.


(حسودیش می شود و شروع میکند به فکر کردن برای یک ایده خوب فن فیکشن برای رایتینگ جلسه بعد کلاس زبان! :) )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan