دوستت دارم را ترجمه کنید.

  • ۱۵:۴۸

سخت تر از پیدا کردن انیمه ای که با تموم کردنش احساس کنید عزیز(ان)ی رو از دست دادید، پیدا کردن انیمه ایه که بتونه غم از دست اون عزیز/عزیزان رو کمتر کنه.

به عبارت دیگه، سخت تر از پیدا کردن انیمه ای مثل ناروتو، پیدا کردن انیمه ای مثل وایولت اورگاردنه.

این انیمه خیلی وقت بود مونده بود رو دستم و به هر بهانه ای می رفتم سراغش چند دقیقه ای میدیدم، میومدم بیرون. ولی این دفعه نمیدونم جادویی، چیزی بود که باعث شد همه قسمتهاش رو ببینم.

داستان درباره وایولته، دختری که از بچگی توسط سرگرد گیلبرت، در جنگ به عنوان سلاح استفاده می شده. داستان از جایی شروع میشه که جنگ تموم شده، اما سرگرد گیلبرت در جنگ مرده/مفقودالاثر شده، و وایولت هم دو دستش رو از دست داده.(بعله یه دلیل دیگه که وایولت رو دوست داریم. اوتومیل!) و از اونجا که میخواد معنی آخرین کلماتی که سرگرد بهش گفته، دوستت دارم، رو بفهمه، تصمیم میگره دال، یا یه جور نامه نویس بشه. 

این انیمه توسط استودیو کیوتو انیمیشن، و زیر نظر نتفلیکس درست شده. یعین اولین انیمه اوریجینال نتفلیکسه. کیوتو انیمیشن به این معروفه که رمان های مردم رو میگیره، و مسابقه برگزار میکنه. بهترین آثار احتمال داره که به انیمه تبدیل بشن. مثلا هیوکا، clanned، صدای خاموش و k-on توسط این استودیو درست شدن و اکثشونم از روی رمان.

کیوتو انیمیشن، که کلا به طراحی های خیلی زیبا و جزئی معروفه، برای وایولت اورگاردن سنگ تموم گذاشته. یکی از قشنگ ترین گرافیک های انیمه ها رو وایولت اورگاردن داره، که فقط دوست داری بعضی وقتا وسط داستان استپ کنی و به صحنه و ها جزئیات ریز و درشت صحنه خیره بشی. انقدر که این حس و زیبایی رو خوب منتقل کرده.

نمیخوام زیاد درباره موسیقیش وراجی کنم(نه نمیکنم. ساکت باش هلن.) فقط براتون دو تاشو میذارم که کیف کنید.

اوپنینگ:

 

 

اندینگ اول:

 

 

متاسفانه آهنگ پس زمینه هایی که میخواستم رو نیافتم، ولی با دیدن انیمه حتما میشنویدشون.

فقط به یه نکته ظریف اشاره کنم. وایولت اورگاردن 13 قسمت، یه سینمایی ova و یه سینمایی هنوز پخش نشده داره. پیشنهاد من اینه که 13 قسمتو نگاه کنید، سینمایی که اومده رو نگاه نکنید(یه جورایی حس خراب کنه. وایولت خیلی out of character ـه توش) و سینمایی بعدی قراره ادامه داستان رو بگه، که اگه به خاطر کرونای @#%&#*^$ نبود تا حالا کیفیت پردش اومده بود.

 

برسیم به داستان.

دلیل اصلی اینکه وایولت اورگاردن رو دوست داشتم، بیشتر از اینکه آهنگ و طراحیش باشه، داستان و نحوه بیانش بود.

تقریبا داستان قابل انتظاری بود. دختری که به دنبال معنای عشقه، به شدت کلیشه ای و قابل پیشبینی نه؟ ولی اینطور نیست.

ایپزود های وایولت اورگاردن، انگار مثل سیزده خوانی بود که وایولت باید از بینشون میگذشت تا معنای واقعی عشق رو پیدا کنه. با گذشت از هر قسمت، وایولت، و بیننده، یه قدم به معنای عشق نزدیک می شدن، و بعد هر قسمت میشد کاملا تفاوت وایولت رو با قسمت قبل دید. از حرکاتش گرفته تا لحن و کلماتش. این از داستان.

ددباره نحوه بیان، احتمالا شما انتظار دارید وقتی وایولت به هرکس میگه می خوام معنی دوستت دارم رو بدونم، از اون فرد یه مونولوگ طولانی درباره دوست داشتن بشنوه. این درحالیه که هرکس اینو میشنوه، فقط یه «اوه» کوتاه میگه. با این حال، حتی با وجود اینکه هیچ سخنرانی و کلات زیبایی درباره مفهوم عشق نشنیدیم، کاملا داشتیم احساسش میکردیم. عشق به برادر، عشق به فرزند، به مادر و... ما از عشق داستان های مختلفی میشنیدیم، که هر کدوم بخشی از حقیقت عشق رو برملا میکردن.

 

و این چیزیه که ازش فهمیدم:

دوستت دارم رو نمیشه با کلمات تعریف کرد. دوستت دارم با داستان ها قابل توصیفه. دوستت دارم از جنس داستانه. نه کلمه.

برای همین اگه بعد دیدن انیمه، بهم میگفتن:«دوستت دارم را ترجمه کن(بیست نمره)» ورقمو خالی تحویل می‌دادم.

..Deniz ..

من فقط یه قسمت از این انیمه رو دیدم و درگیرش شدم و واقعا تصمیم دارم نگاش کنم

وایولت اورگاردن:)

(قبل از اینکه بالا و پایین بپرد و آبروی خودش را ببرد، جلوی خودش را میگیرد و یواشکی ذوق میکند) 
خیلی خیلی خوشحالم که ازش خوشتون اومده (: 
فاطمه ‌‌‌‌

هلن من اهل انیمه دیدن نیستم ولی این تعریفی که ازش کردی واقعا وسوسه‌م کرد :)

(لبخند موذیانه) خوبه خوبه...وسوسه خوبه P:
سُولْوِیْگ 🌌

من خیلی وقته که می‌خوام اینو ببینم، اما هی نمی‌شه!

یکی از دوستام البته گفت که مانگاکاش توی اون آتیش‌سوزیه مرده و داستان نصفه مونده، اشتباه می‌کرد؟

جمله آخرت هم خیلی قشنگ بود، خوشم اومد. "اگه بعد دیدن انیمه، بهم میگفتن: «دوستت دارم را ترجمه کن(بیست نمره)» ورقمو خالی تحویل می‌دادم.".

+راستی، یه پارازیت.

من اون انیمه‌ای که بهم معرفی کردی رو دیدما، هی یادم رفت بگم. :دی

کاگویا ساما. خیلی خنده‌دار و جالب بود، فقط پایانش یه کوچولو ناامیدم کرد. 

پاندورا هارتس رو هم چهار قسمت دیده بودم که تبلت ریست شد و همه‌ش پاک شد، حالا باید دوباره دانلودش کنم. :/

تازه کل بنانافیش و چند تا انیمه دیگه هم پاک شد که چند تاشون رو هنوز ندیده بودم. :/

حتما حتما بذارش توی لیست :)
اوه...راستش منم اینو شنیده بودم، ولی مطمئن نیستم راسته یا نه. به هرحال، گفتن که سینماییش 29شهرویور میاد پس حتما یه پایانی داره دیگه؟

(ذوق کرن) خودم شیش بار اون جمله رو خوندم از بس دوستش داشتم (سرخ شدن)

+کاگویا ساما؟ آره آخر فصل اول خیلی اعصاب خورد کن بود. تازه اونموقع شایعه شده بود که ادامه نداره. ولی فصل دومش تا حالا 11 قسمت اومده، فردا قسمت آخر فصل دو میاد. اون آخرش نبود.

واقعا؟ @_@ یک عالمخ انیمه...
پاک شد...؟
nobody !-

چه قشنگ گفته بودی ازش. :)) راستش آبجی بزرگه چند ساله که می گه ببین و منم هنوز نرفتم سراغش. ولی دیگه الان مطمئن شدم که باید ببینم. *اشک*

 

مدیونی فکر کنی اوپنینگش خیلی روی این تصمیمم تاثیر داشت! مدیونی!

*تعارف کردن دستمال و ذوق کردن* هورا....ایکاش درباره ناروتو هم از این جور متنا مینوشتم...البته این حقیقت که 13 قسمت نیست ناروتو خیلی تاثیر گذاره.

مدیونی فکر کنی من همیشه از این جور حقه های کثیف استفاده میکنم. (:
aurora chan

های های من تازه با وبت آشنا شدم  و وبت خیلی کیوته *هنوز وقت نکردم مطالب وبت رو بخونم *

 

دنبالت کردم :)

 

من آرورا میای دوست بشیم ؟

 

وایولت اورگاردن رو 1 سال پیش دیدم اولین چیزی که باعث شد به سمتش کشیده بشم طراحی فوق العاده اش بود ولی بعد از دیدنش اپنینگ و اندینگ زیباش و از همه مهم تر خود داستان جذابش بود کمتر انیمه ای مثل وایولت رو دیدم نه! انیمه ای مثل وایولت رو تا حالا ندیدم  بیشتر چیزایی که دیدم خو جنگ و یا قبل از جنگ رو به تصویر کشیدن ولی وایولت بعد از جنگ رو به تصویر کشید ، و همینطور خیلی خوب معنی دوست داشتن رو نشون داد . شخصیت پردازی و رشد شخصیت هم خیلی خوب بود ، روندشم کند نبود حداقل برای من :")جدیدا هم می خوام بشینم ناولش رو بخونم :) به جز خود انیمه فقط ova ش رو دیدم و هنوز سمت سینمایی هاش نرفتم 

یوکوسو اورورا چان :) 


منم وبتونو دیدم. قالبتون یه شکل عجیبی رویا طوره ^_^ فقط هنوز پستی نذاشتید...


من شنیدم نتفلیکس چند برابر هزینه انیمه های عادی برای طراحیش هزینه کرده. هرچقدر لایو اکشناشو خراب میکنه انیمه هاش خوب از آب در اومدن^-^
منم سعی کردم بخونمش...ولی همیشه وقتی لایت ناول یه انیمه رو خوندم ناامید شدم. مثلا مال هیوکا رو هم خوندم. تقریبا کپی برابر اصل انیمه بود. 
aurora chan

ولی ایکاش بیشتر ازش عکس میذاشتی:)

هم متنت قشنگ تر میشد هم بقیه بیشتر خوششون میومد ^^ کلا بیشتر عکس بزار تو پستات ^~^

راستش...با عکس زیاد راحت نیستم. هم سرعتو میاره پایین، هم باعث میشه متنام به چشم نیاد.
گربه ...

راجع به دیدنش خیلی مطمئن نبودم ولی به لیست بعد از ناروتو اضافه شدD: 

آخ جون...(با انگشت هایش حساب میکند) تا حالا پنج شیش نفر به لیست اضافش کردن...به این میگن یه موفقیت بزرگ ^_^


پ.ن:گربه سنپای، من از چند وقت پیش ذهنم درگیر یه چیزی بوده، میگم قسمت 101، چهره کاکاشی رو جلو زدی آیا؟
آخه لیست فلیرا توی اینترنت گفته که بزنید جلو...در حالیکه قسمت قشنگیه. عذاب وجدان داشتم که نکنه یکی از بندگان خوب خدا رو از قسمت 101 محروم کردم :(
The UтaNa

این انیمه رو من چند بار رها کردم و باز ادامه دادم... همونطور که گفتی پلاتش حرف جدیدی برای گفتن نداشت و بارها تو انیمه ازین مدل دخترهای تنها و آسیب دیده رو دیدیم که در تلاش بودند برای درک احساسات خودشون و بقیه

نیمه ی دوم انیمه رو بیشتر پسندیدم بخصوص قسمتی که مربوط به داستان مادر و دختر بود 

در کل انیمه ی دوست داشتنی هست و خوشحالم که تا آخر دیدمش :-)

پ.ن.با دیدن هانتر هانتر, غم نبود ناروتو رو فراموش کنید! ۱۰۰% تضمینی :)))

 

منم نمیدونم چطور شد که بالاخره تونستم قسمت اولو تا اندینگ نگاه کنم...معجزه بود یه جورایی (: 
تکراری که، یا ذره بود، اما داستان وایولت با سرگرد یه جورایی خاص بود.(فقط خدا کنه زنده نشه. از طرفی دوست دارم زنده بشه، از طرفی دوست دارم زنده نشه که داستان آسیب نبینه :( )

پ.ن:یادداشت کردن در لیست(یوکایشیماشتا!)


+اممم راستی سنپای. نمیدونم قسمت دوم بود یا سوم، ولی یه جایی وایولت خیلی سفت و محکم میگفت:این تضاد/پارادوکسه! چند بار گوشش کردم، و نمیدونم چرا انگار میشنیدم داره میگه اوریهارا دیس!
گوگل ترنسلیت زیاد کمکم نکرد، پس زیاد مطمئن نیستم...ولی خیلی جالب بود برام :)
⛩ 𝒜𝒻𝓈𝒽𝒾𝓃

سینماییش شهریور میاد که ادامه داستانه

لعنتی دوبار تاخیر خورده

آره شنیدم...
یه این تاریخه هم زیاد اعتمادی نیست. چون طراحی کردن وایولت اورگاردن که الکی نیست...خیلی کار داره.

پ.ن:حتی میگن انیمه های تابستون ممکنه حاضر نشن به موقع :/
⛩ 𝒜𝒻𝓈𝒽𝒾𝓃

من دو فصل کامل از انیمه ها عقبم یعنی هیچی از 6 ماه پیش تا الان از انیمه های جدید ندیدم :(

تا قدیمیا تموم نشن دانلود نمیکنم  :( 

بنظرت چیزی رو از دست دادم؟ 

هومم...یعنی انیمه های زمستون و بهار؟ 
زمستون که چیز خوبی نداشت به نظرم. فقط ادامه مای هیرو آکادمیا بود که اونم یه ذره تکراری شده بود. ولی بهار خیلی خوب بود. کاگویا ساما عشق جنگ است فصل دو و برج خدا. مخصوصا برج خدا پدیده خیلی عجیبیه، که از رو مانهوا درست شده. فکر کنم ناکجا آباد موعود 2020 ـه عملا.(اونم بهار اومده بود دیگه؟)
به جز اینا...نه چیز خاصیو از دست ندادی.

ولی عادت خیلی خوبیه به نظرم. اینکه اول قدیمیا رو ببینی. تقریبا 30، 40 تا انیمه من دارم الان تو پوشه ندیده هام، که هر بار میرم کاگویا ساما رو دانلود کنم نفرینم می کنن =)
⛩ 𝒜𝒻𝓈𝒽𝒾𝓃

tower of god باید جالب باش

یه نفر توی درخواستی ها گفته بود آهنگشو بذارم فکر کنم اینو زودتر از بقیه ببینم

کاگویا ساما فصل دوش اگه کامل اومده باشه که ایول میبینمش

مای هیرو هم یه عالمه ازش اومده من ندیدم و باروتو :|

خیلی شد. بهتره بهش فکر نکنم

(: #استرس از انیمه زیاد و و قت کم

فصل چهار مای هیرو یه ذره می زنه تو ذوق البته...فکر کنم بهتره بذاری فصل 5 بیاد بعد ببینی، که ازش ناامید نشی. احتمالا قراره فصل جالبی باشه.

بوروتو هم...
لازمه بگم که چقدر ازش نا امیدم؟ =/
اونم تا اطلاع ثانوی تاخیر خورده البته.
⛩ 𝒜𝒻𝓈𝒽𝒾𝓃

کاش میشد زمان وایسه این انیمه هارو ببینیم دوباره جریان پیدا کنه

آخ اصلا پیداس چقدر وقته افتاده که گفتم باروتو اسم بنده خدارو ترکوندم

منم اولش شدیدا خورد تو ذوقم به خیلی دلایل که خودت میدونی و به هیچکس پیشنهاد نمیکنم ببینه ولی خودم یه 100 تایی ازش دیدم و همچین بدم نبود خیلی بهتر از اولش شد

آخ آخ...بعد از این آرزو که ذهنم پاک بشه بتونم کیمیاگر و ناروتو رو از اول ببینم، این دومین ارزوی زندگی منه *_*


یه سری آرکا قشنگ بودن، اونا رو دیدم. مثلا آرک سارادا یا سفر در زمان. ولی بعد تصمیم گرفتم بذارم این کرونا تموم بشه، بعد مانگاشو بخونم. چون الان اصلا وضعیت مانگا ها معلوم نیست.
گربه ...

اون قسمت من دقیقا نمی دونستم که فیلره ولی بعد که متوجه شدم کلا ندیدم:) 

و اینکه تصمیم گرفتم فیلرهارو ببینم. الان که تا قسمت ۱۵۴ دیدم احساس می کنم منکه عشق نقش فرعیم اگه فیلرارو نبینم خیلی چیزا از دست دادم. 

مثلا الان خیلی هیناتارو می دوستم*___*

یعنی الان ندیده است؟ یا دیده؟

من سعی کردم فیلرای بعد رفتن ساسوکه رو ببینم. واقعا سعی کردم...حتی آرک بیکاچو رو هم دیدم. ولی بقیشو نتونستم :/


گربه ...

ندیدمش اون قسمت رو:)

 

این قسمتا بیشتر رو شخصیت های فرعیه تمرکزش و من اصلا دلم نمی خواست جزییات کاراشون رو از دست بدم:)

بیکوچو خیلی خوب بود*___* مخصوصا آخرش که ناروتو گل کاشتXD

@__@
گربه سنپای
(دست گذاشتن روی شانه)
لطفا ببینش...اگه اینو نبینی کل ناروتو بی معنی میشه برات(ارایه اغراق)

وای خدا...چندبار وقتی داشتم شیپدن رو میدیدم یادش می افتادم و می خندیدم. مثلا اگه اون گل رو نمیکاشت کلا سرنوشت دنیای شینوبی فرق میکرد. 
The UтaNa

+احتمالا این بوده : (裏腹です (Uraharadesu

به معنی:  متضاد است 

اوریهارا اینجوری نوشته میشه : 折原

تلفظشون بهم شبیهه :-)

(ناامید شدن)
اوه..
که اینطور.
نظریه رد شد.
چوی زینب دمدمی

فوق العاده بودتوصیفت ازاین انیمه.فوق العادههههههه:))))

همش روعالی گفتی.من بودم هیچ وقت نمیتونستم انقدرخوب بنویسم راجبش...هق هق*😭😭😭

 

عاشق این انیمه م به شدت💙💙💙💙کاش یه انیمه دیگه هم شبیهش پیدامیکردم.

سینمایی ش روچراگفتی نبینیم راستی؟من دیدمش خیلی خیلی م دوستش داشتم آخهههه چرا؟😭(خوب شدقبل ازخوندن این پست دیده بودمش خخخخخخ)

راستی،میخوام بگم نوشته هات محشرن.یعنی ازخودم نا امیدشدم.اگه اینا نویسنده ن پس من چی هستم؟

دارم متناتو میخونم‌.محشــررررررر.امیدوارم موفق باشی❤خدایانمیشد یکم ازاین استعدابعضیا روبه ماهم بدی:/😿

خوشحالم که خوشت اومده D:

واقعا انیمه قشنگی بود...اصلا یه حس عجیبی رو درونم زنده کرد، با اینکه از دور خیلی کلیشه ای به نظر میاد...
آخه سینماییش...نمیدونم به من اون حسی که سریال داد رو نداد. به نظرم تکراری اومد. ولی خب..سلیقه است دیگه.

وای نه این چه حرفیه D: من خودمم یه نویسنده قلابی از دنیا نا امیدم...انقدر اینجا نویسنده های خوب و خفن هست که خجالت می کشم بعضی وقتا نوشته هام رو پست کنم...D: 

چوی زینب دمدمی

سیزده خوانی که گفتی اصلاعالی بود😍

 

انیمه ش شاهکاره چون برای منم...باوجودغمگین بودنش یه حس آرامش خاصی بود.بنظرمن برای کسانی که عزیزی روازدست دادن خیلی مناسبتروقابل درک تره.شایدهم البته اثربرعکس بده ولی من خودم همینطوربودم وانقدر این انیمه حالمو بهترکرد...این واقعا هنرمندیه که حس آرامش ولطافت وامید روباغمهای واقعی ترکیب کنی...

 

من سینماییشوهم خیلی دوست داشتم همه ی حس سریال وزنده کردبرام.آره میدونم سلیقه ست😅💜

 

آخی...منو ببینی امیدوارمیشی به خودت.پس من بهت میگم که عاشق نوشته هات شدم تا خودتو دست کم نگیری.همه ازیه جایی شروع میکنن وهمیشه هم بهترازماهست.ولی این دلیل نمیشه ماخوب نباشیم.من خودم ازنوشته هام متنفرم ولی گاهیی عاشق بعضیاشون میشم چون هیچکس دیگه نمیتونه مثل اونو بنویسه^^

زیبا ترین نکته ای که داشت این بود که حرف نمی زد. داستان می گفت. اون حس غم و دردی که آدم حس میکنه رو با داستان توضیح میداد....


؛دیگه هیچکی نمی تونه مثل اونو بنویسه؛ 

چه جمله ای! واقعا درست میگی. مردم میتونن بنویسن...ولی هیچکی نمی تونه مثل «خودت» بنویسه، اون چیزی که تو مینویسی رو خلق کنه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan