NERD - 8 و چند داستان دیگر

  • ۲۲:۳۸

0: حتی وقتی بچه بودم، با شنیدن این آهنگ تو انیمیشن ترولز یه چیزی درونم تکون خورد. الان داخل قلبم زلزه میاد با هربار شنیدنش.

 

1- تا امروز ظهر واقعا به این نتیجه نرسیده بودم که اگه زودتر مدرسه ها حضوری بشه ترک تحصیل گزینه خوبی به نظر میاد. تازه رسیدم.

حاضرم از گرسنگی بمیرم و معتاد و کارتن خواب بشم ولی تا آخر عمر پربارم از میگرن و کمردرد رنج نکشم. چه وضعشه آخه!

البته شب، که هردو کمردرد و سردرد بهتر شدن، با خودم فکر کردم در هر دو صورت، چه دلتا و سلتا و گاما و اینا به اومدن ادامه بدن، چه واکسن ها جواب بدن و حضوری بشیم، میخوام وقتی بزرگ شدم هکیکوموری بشم. بهترین زندگیه. حداقل دیگه هیچوقت لازم نیست برای نرفتن خونه ی این و اون بهونه بیاری. چون اصلا نمی بینیشون که بخوای بهانه‌هه رو بهشون بگی. کل آدم ها از زندگیت محو میشن... و اوناییم که اینترنتی هستن میتونی خودت محو کنی. آسون نیست، ولی میشه.

 

2- یه سری آدمها نه خیلی قهرمان‌ان، نه خیلی علیه السلام. یعنی آدمهای کامل و خفن که هرکاری رو واسه رضای خدا و خلق خدا میکنن نیستن. مثل رولینگ. مخصوصا جدیدا که موج هیت چه در ایران چه در خارج ایران به سمتش راه افتاد(البته تو ایران زیاد خبر ندارن از جزئیات.) شاید چون مردم درک نمی کنن رولینگ هیچوقت فرشته مقرب خدا که اومده زیبایی خیال و جادو رو بین مردم ترویج کنه نبوده. یه نویسنده گرسنه و مادر مجرد با مدرک ادبیات فرانسه بوده که میخواسته زنده بمونه. و همین خاصش می کنه. همین به قلب ما نزدیکش میکنه.

این آقای استاد هم همینطوریه. شاید بعدا بهش باز اشاره کردم... آقای ف، که یه لحظه وقتی گفت:«دغدغه معلما اینه که بچه یه چیزی یاد بگیره، دغدغه من اینه که بهش خوش بگذره.» فهمیدم که این چیزیه که میخوام بهش برسم. همونطور که گفتم، زیادم آدم علیه السلامی نیست. هیچکس تو این دوره زمونه نیست اصلا! ولی اینکه در کنار سود و خواسته خودت، به فکر این باشی که یه چیزایی رو برای یه کسایی بهتر کنی.. این خیلی درست به نظر میاد. 

اونم چیزهای کوچیک، نه خیلی بزرگ! مثلا اینکه یه سری بچه به جای حفظ کتاب، یاد بگیرن که فکر کنن. (و باور کنید، بعضی از ما هنوز اینو بلد نیستیم.)

انگار حتی از گرفتن جایزه نوبل و کشف فرمول تبدیل ماده به انرژی هم درست تره. چون این درستی همون لحظه خودشو نشون میده، و میره. یه درستی صد در صدیه. در حالیکه از E=mc2 میشه بمب اتم هم درست کرد.

 

3- یه چیزی که امروز، روزی که با خواب موندن شروع شد رو، به این خوبی تموم کرد، کشف این حقیقت بود که من واقعا اطلاعات زیادی دارم!

خیلی لذت بزرگی بود برام! مثلا اینکه من میدونستم گربه شرودینگر چیه، اینکه فاینمن رو میشناختم، اینکه میدونستم قرقره ارشمیدس مال همون آدمیه که داد زد اورکا اورکا و اون ماجرای آب و کم شدن وزن رو فهمید، قبل از اینکه بقیه بخوان بفهمنش...

همه‌ی اینا خیلی انرژی بخش بود. و تازه بهترش این بود که همه شون هم مدیون کتاب و وبلاگ و اینترنتم!

لذت بخش تر حتی این بود که خیلی بیشتر از اینم هست! جزئیات جنگ جهانی دوم از جلد آخر آنی شرلی، کلی معنی کلمه یونانی و رومی از پرسی جکسون(مثلا میدونستید روزهای هفته فرانسوی از نوع رومی اسم خدایان گرفته شده؟ مارکی(مارس) مرکردی(مرکوری) ژودی(ژوپیتر) و غیرههه)

دکتر استونم که نگم براتون!

خب، نگاه کنید ببینید این کشف چه بلایی سر اعتماد بنفسم امروز آورد. :دی کله‌ام داره میخوره به سقف الان.

این knowledgeable بودن یکی از تعریف هایی که دوست دارم ازم بشه، یا خودم بتونم از خودم بکنم. حتی اگه ذخیره سازی اینهمه اطلاعات آخرش به دردم نخوره، دوستش دارم. (شایدم اسمش nerd بودنه؟)

 

4- وقتی آقای ف تعریف می کرد که جغرافیا و تاریخش با گیم پیشرفت کرده، تو دلم اینجوری بودم که " :))))))))))))) تو الگوی جدید منی."

 

5- یه پیشنهاد. هر انیمه/کتابی دیدید یا خوندید یه سر برید سایت های فن فیکشن، اون فندومو انتخاب کنید، و سه تا داستانی که بیشترین لایک یا کامنت رو دارن بخونید. ببینید اگه مثل من معتاد نشدید و معتاد نموندید.

 

6- 

- نگو.

+چیو؟

- هیچیو. دیگه. از این به بعد نگو.

 

+ نمیخوام.

+ نمیخوام نگم.

+ تا کی به نگفتن ادامه بدم.

- حرف بزن، ولی نگو.

+ Talking without speaking?

-  آره. تازه hear without listening.

+نمی‌خوام.

- خب، هرجور میلته. بذار ببینیم وقتی با کله خوردی زمین و همه ولت کردن می فهمی کی talk کنی.

+ اینجوری نکن! اینجوری... بحثو تموم نکن! وایسا دیگه خب. حداقل بگو اگه حرف نزنم... چیکار کنم؟

+ من.. اینطوری بدنیا اومدم.

 

7- به نظرم دلیل اینکه درصد زیادی از انسان ها مشکل توجه خواستن رو دارن، اینه که در طول تکامل انتخاب طبیعی کسانیکه ترحم و توجه اطرافیان رو جذب کردن رو برگزیده.

دیروز داشتم راجب complex ها میخوندم. مثلا martyr complex وقتیه که از بدبخت بودن خودت خوشت میاد و ازش برای گرفتن توجه استفاده می کنی. inferiority complex وقتیه که خودتو پایینتر از بقیه میبینی و برای همین به بقیه بیشتر کمک میکنی و ازشون تعریف می کنی تا خودت.

احتمالا اجداد ما از این روش ها برای پیدا کردن جفت استفاده می کردن، تولید مثل می کردن، ژن هاشون به نسل بعد منتقل میشد، و فقط وقتی جفتشون می فهمید ازشون خسته شده که خیلی دیر شده. :)

تازه انسان های دارای superiority complex دقیقا برعکس این ماجرا هستن. خودشونو بالاتر از بقیه میبینن، و با این کاریزماشون جفت یابی میکنن. :)

یعنی جفت های کمتری برای انسان های از لحاظ روانی سالم می‌مونده. :)

تازه، به این نتیجه هم رسیدم که آدم ها طوری تکامل یافتن که از بقیه همدردی بخوان. هرکی همدردی بخواد زنده میمونه. هر کی همدردی کنه هم به دلیل اصل خویشاوندی ژن هاش زنده میمونن.


تکامل واقعا زیباست، نه؟ :)

pa ri

تایید شد: هلن سان به دومین الگوی من تبدیل شدند :>

1- فکر می کنم برای شما ترک تحصیل چیز دردناکی باشه...برای خودمم همینطور :" یعنی بارها بهش فکر کردم ولی آخرش میفهمم که نه جراتشو دارم نه خواستشو.

میگرن...خدا :" دو سه بار ایز این سر دردای وحشتناک گرفتم ولی نمی تونم فکر کنم که میتونم با میگرن زنده بمونم یا نه TT (الان یادم اومد کلاس پنجم که بودیم کلاس شیشمیا وقتی می فهمیدن سرمون درد میکنه می گفتم "عزیزم من همسن تو بودم نمی دونستم سردرد چی هست اصلا ::ا چرا اینقدر با کوچیکترا بد رفتاری می کردن؟:" ماها به اون کیوتی؟TT)

سنپای، بیاین هیکوکوموری نشیم :"""" دلتون میاد صدای جیرجیرکا رو فقط از پشت پنجره بشنوین و مراس عزا رو فقط از تلوزیون ببینین و حسرت دیدن درختای ساکورا رو موقع دیدن انیمه بخورین؟TT

2- از این انسان ها زیاد پیدا میشن...فکر کنم :"

3-این اطلاعات و خیلی دوست دارم :" باید بیشتر یادشون بگیرم :"

4- :)))

5- فکر کنم حتی اگر خودمم بکشم با فن فیکشن کنار نیام :" بهم احساس غریبی میده :"ا

6- بگین...بهش گوش ندین...ما اینجاییم تا گوش بدیم. نه hear...بلکه listen :")

7-حرفی ندارم :" ...

وای چی کی کجا چرا!؟ *------*!! 

1- آره... الان که بهش فکر می کنم، راست میگی. زندگی بدون درس اصلا مزه نمیده :")
میگرن قاتل ما خواهد بود پری-چان :_)) (وای واقعا که... میگرن که سن و سال نداره! همه رو نابود میکنه مثل بولدوزر میره جلو :_) )

آخه خب در عوض! میتونیم از دست کلی دردسر اجتماعی راحت بشیم! 
ولی خب... شاید بعضی وقتا هم رفتن بیرون اوکی باشه. مثلا نیمه-هکیکوموری بشیم. NEET بهشون میگن فکر کنم *-*

3- خیلی دونستنشون به آدم حس قدرت میده *-*

5- آره خیلیا اینو میگن... درسته که هیچوقت داستان اصلی نمیشه.. ولی مثلا بعد تموم کردن انیمه بخونیش غم تموم شدنش رو کم میکنه.

6- دلیلی که بهش نه میگم دقیقا همینه :)) حتی با اینکه ترسناکه، ولی خیلیا هستن هنوز که listen کنن :)) 
Nobody -

منی که کل روز منتظرم ببینم هلن امروز می‌خواد چی پست کنه. :)

2. کامی-ساما؛ لطفا یه آقای ف از آسمون بفرست توی زندگی تک‌تکمون. پیشاپیش متشکریم.

3. واقعا زیبائه... این همه اطلاعات از همه‌چیز داشتن...

ولی یه سوال. مدارستون شروع شده؟

5. واقعا جرئتش رو ندارم. یه حسی بهم می‌گه چون می‌دونم معتاد فن فیکشن می‌شم هیچ‌وقت نرفتم سراغش.

 

فکر کنم ما مسابقه گذاشتیم برای تعریف از روزمره نویسی های همدیگه D: ولی من همچنان نظرم رو روزمره های نوبادیه!

2- واقعا به خدا :_) امیدوارم در دنیا بیشترش کنه :_)
3- قدرت بخشه خیلی :دی
عامم نه. ولی کلاس و اینا برامون گذاشتن...

5- مشکل فن فیکشن معرفی کردن اینجوریه کلا :") یا دوستش ندارن همه، یا دوستش دارن و میترسن معتاد بشن. هعی.
Daphne : )

مطمئنم که از آقای ف و تکامل و... خیلی خوشت اومده ⁦ ⁦(◔‿◔)⁩

آره واقعا به نظرم همه‌ی آدما دوست دارن اطلاعاتشون خیلی زیاد باشه ، به خصوص من که البته خیلی ناکامم در این مورد :| 

امیدوارم بقیه کلاسات با آقای ف رو هم دوست داشته باشی  = ) 

مچمو گرفتیXD 
وای نمیتونم زیاد راجبش حرف بزنم که نرد بودنم لو نره :_)  ولی دنیا خیلی زیبا شده!

نه بابا ناکام کجا بود *-* در طول زمان پیشرفت میکنه و همین الانم عالیه. دونت گیو آپ *-*✊

همچنین شما :دی.
فاطمه ‌‌‌‌

۰) من این ورژن آهنگه رو نشنیده بودم. ولی شروع که شد دیدم آشناس. سرچ کردم اسمشو فهمیدم (The sound of silence). سرچ کردم تو آهنگام دیدم عه، دو نسخه ازش دارم! یکی از Disturbed یکی هم از Nouela. دوست داشتی اینا رم گوش کن :)

 

۳) این کشف لذت‌بخشو بهت تبریک میگم! منم خوشم میاد وقتایی که می‌بینم اطلاعات خوبی دارم. دوست دارم باز هم بیشتر در مورد همه چی بدونم! باحالیش هم دقیقا همینه که از تو همین فیلم و رمان‌ها کلیش رو یاد گرفتیم! و اصلا انگار چون اون موقع داشتیم از تجربه‌مون لذت می‌بردیم (مثل بازی کردن آقای ف) بهتر هم یادمون مونده!

 

۷)

یعنی جفت های کمتری برای انسان های از لحاظ روانی سالم می‌مونده. :)

 تکامل واقعا عالیه :)))

0-ورژن دیستاربد رو دیده بودم.. ولی اون یکی رو نه... اونم خیلی قشنگ بود :))
وای شما هم از هر آهنگ سه چهار نسخه بین دریای آهنگاتون دارید :دی

3-شبیه وقتایی میمونه که یه درسی رو دوست داری، و توش خوبی، توش حتی بیشتر هم تلاش می کنی! این چرخه ایه که از افتادن توش خوشحالم =))!

7- خیلی =) اصلا... خیلی.
Marcis March

همین اولش باید بگم من معمولا وقتی کسی ویس میفرسته سرمو یکم میدم پایین ابرو هامم میدم بالا حالا اگه قشنگ باشه نیشم باز میشه چشمام بسته میشه و کلا پق میشم.. الان در پق ترین حالت ممکنم

میشه گفت پر افتخار ترین چیزی که تو دوره های زندگیم دارم اذیت نکردن همین آقای ف ها بوده جوری که اگه سالهای بعد وقتی بین نوه هاشون نشسته باشن اگه روزی بهم فکر کردن لبخند نزنن بخندن. وی بسی پدرصلواتی بوده و خواهد بود

اینجا تاک نکنی کجا تاک کنی دیگه هلن شی.. این تاکا میمونن میشن تاکستان و ره اوردشونم میشه ابغوره.. رجوع شود به ویکی پدیا

خیلی قشنگه:"

وای... =)))) چی بگم من واقعا :))). 
پق شدن.. چه اصطلاح بانمکیه!

وای این خیلی شخصیت خوبیه ها! من احتمالا به یاد هیچ آقای ف ای نمونم و فقط از دور تحسین کنمشون :))))
 
تاکستان :دی توصیف بی نظیری بود.
.. میخک..

من چی بگم اخه؟

 

 

 

 

 

آهنگه رو چند دور پشت سرهم دارم گوش میدم

نمیدونم والا ":)))

من هم :) من هم.
*AZRA* gh

سلااااام

چقدر آقای ف خوب بوددد. ^_^ این آقای ف  استاد چیه‌؟

میدونی هلن من خیلی وقتا پست هاتم میخونم اما نظر نمیدم😳😐🙄

اما تو دلم کلی باهات حرف میزنم و نظر میدم این از بالایی هم بد تره😂😐

در کل میدونی وقتی پست هاتو میخونم همیشه فکر میکنم که تو نسبت به سنت خیلییی فوق العاده ای و همینجوری که خودت گفتی پر از اطلاعات. تحلیل هات، نگاهت به دنیا و انتخابات رو دوست دارم چون خودم اصلا شبیه تو نبودم و اعتراف میکنم که تو خیلی خوبی و واقعا دوست دارم مثل تو باشم واقعا واقعا.

چقدر درست بود حرفت درباره ی قهرمان و اینا :)

پ. ن: اینم بگم که ماهاست فصل اول ناروتو رو تموم کردم اما نمیرم سر شیپودن 🙄😐 هیچی همین دیگه امیدوارم همیشه خوب باشی 😍

وای سلام!! دلم تنگ شده بود! نمی دونستم هنوز اینجا رو میخونید!
استاد زیسته :))

این.. نظر لطفتونه. (وای.. نمیدونم باید جمع صدا بزنم یا مفرد)
 نمیدونم در جواب این تعریف ها چی بگم واقعا ":)) ممنون... و همچنین برای من. خیلی از چیزی که انگار هستم، از شماهایی که خوندم اومده :) 
ممنون که میخونید :))

پ.ن: وای چه خوب!!
و درعین حال..  چرا آخه! :_)
 نمیشه گفت همه... ولی مقدار زیادی از مزه ناروتو به شیپودنه!
حمیدرضا ...

آهنگ خیلی قشنگی بود! واقعا! واقعا! خیلی قشنگ. برای چندمین باره دارم گوش میدم...

 

راجع به بقیه متن هم نظری ندارم. :)

واقعا خیلی خوبه، نه؟
بعضی آهنگای که از بین سالها به آدم میرسن یه جور دیگه تاثیر میذارن. 

:)
__PARNIAN __

فقط خواستم بگم پستاتو می‌خونم و خیلی دوسشون دارم و بهت افتخار می‌کنم :))

ولی خب، خیلی وقتا چیز خاصی ندارم که بگم :))

این.. خیلی... خیلی... خوشحال کننده بود. 
اصلا.. نمیدونم چطوری بگم. 
تایید شدن توسط پرنیان یه جورایی برام مهر تایید بدردبخور نوشتنمه :)))
ممنون که هنوز میخونی. :))


+ چند هفته پیش خوابتو دیدم. انگار یه کتابفروشی بهر(؟) خیابون داشتی و منم دنبال کار پاره وقت می گشتم اونجا استخدام شده بودم :) بعد نمیدونم چی شد یهو یه کنسرت خیابونی برگزار کردیم جلوی کتابفروشی، پلیس اومد دستگیرمون کنه به جرم مشوش کردن افکار عمومی و اینها :دی 
Maglonya ~♡

3- اون حس خوبی که گفتی رو شدیدا درک می‌کنم! در مورد دونستن و اینا...

یادمه اولین روزایی که کلاس ادبیات می‌رفتم آقای ندایی یه سری شعر برامون مثال می‌زد و یه سری از اون شعرارو من از قبل حفظ بودم... و وقتی اون مصرع اولو می‌خوند من ادامه می‌دادم(": ...

حیح...

 

7- در مورد تکامل و اینا... چقدر چیز خوبی گفتی!

یه موضوعی هست به اسم "انتخاب طبیعی"... که تو زیست دوازدهم بود... جریانش اینه که شرایط زندگی ای که توی یه دوره ای حاکمه با یه سری از افراد یه گونه سازگاره به حاطر ویژگی های خاصی که دارن... نتیجه چی می‌شه؟ اونایی که اون ویژگی رو دارن زنده می‌مونن، تولید مثل می‌کنن و ادامه ماجرا... ولی اونایی که اون ویژگی هارو ندارن می‌میرن<:

+بابام می‌گه کرونا هم یه همچین چیزیه... کسایی که بدنشون اونقدرا نمی‌تونه مقاومت کنه، (یا مثلا شعور ندارن و ماسک نمی‌زنن:/) می‌میرن و... (":

 

 

+در مورد حضوری بودن یه چیزایی گفتی._.

نمی‌تونم بیشتر از این موافق باشم باهات._. ...

دانشگاها حضوری نباشه می‌رم دم در به بست می‌نشینم"-"...

سر کنکور این همه جر بخوری بعد کلاسا غیرحضوری شه؟"-" نمی‌خوام"-"

- خیلی خوبه آقا... خیلی. انگار بالای دنیا وایستادی :دی

- دقیقا منظورم به همونجای درس بود! و وای... چقدر این فرآیند جذاب و خوبه. یه بلاگری تعریف می کرد که استادشون میگفته "همه چیز رو میشه با تکامل توجیه کرد." (بعدا دیدم شکل این جمله رو یکی دیگه هم گفته.. یادم نمیاد کی) 
وخب.. این خیلی خیلی باحاله.
(البته من کلا ناراحتم از میزان توجه اندک کتاب به تکامل :///) 
+ از این نظر شاید چیز خوبی باشه... مشکل اینه که سرعت تولید مثل ما از ویروس پایین تره :/ معلوم نیست چقدر زنده بمونیم که بتونیم تکامل یابیم :/

+ واقعا واقعا *-* پس شور جوانی چی میشه خدا!!
__PARNIAN __

معلومه که به درد بخور می‌نویسی. و برای منم خوشحال کننده‌ست :)) چون از همون دومین سومین خواننده‌ی بلاگت شدن، فهمیدم که تو آدمی هستی که دوست دارم بخونمش و بزرگ شدن و سیر فکریشو ببینم :)))

 

و اینکه عاشق خوابت شدم UwU. چقدر جذاب بوده D':

*ذوق مردگی* وای! TT
امیدوترم بتونم بهتر بشم و ناامید نکنم :))

خیلی... خیلی... دلم نمیخواست بیدار شم :_)
*AZRA* gh

راحت باش باهام هلن 😂😍

خیلیییی از وبلاگ هایی که داشتم رو پاک کردم و تو از اون وبلاگ هایی هستی که میخونم نگا نکن واکنش نمیدم 🙄

کافه بیانتون هم خیلی دوست دارم فضای اینجا رو کلا

اون پستی که درباره ی قهرمان زندگی بود رو هم بهش فکر کردم و نوشتمش خیلی دوست دارم اونجا هم فعال باشم.

درباره ی پ. ن : تمام اینا رو میدونم اما خب...، 😂میدونی همیشه اول که ناروتو رو بعد یه مدت شرو کردم راه افتادم و کلی کیف کردم و دیدم، همین شده سری آخری که رکورد شکستم روزی 11 قسمت میدیدم ولی دوستم سر همین شیپودن که به قول خودش خیلی شاخ میشه 🥺😂 روزی 30 قسمت میدید. میخوام بگم همیشه شروع افتضاحی داشتم اما بعد که واردش میشدم دیگه نمیتونستم ولش کنم😂

 

:*)))) واقعا کافه بیان و... کلا بچه های اینجا خیلی خوبن. یه سیل متفاوت و جدید بودن در بیان :))
اوه.. پس ناشناس شما بودی :دی 
مشکل اینه که ما خودمون زیاد فعال نیستیم "-" هعی.

پ.ن: وای روزی 11 قسمت *-*!!! به این میگن در دام گرفتار شدن حقیقی :دی
سرعت شیپودن احتمالا یه دلیلش اینه که خیلی هیجان انگیزه، یه دلیلشم اینه که پر فیلر و فلش بکه. تند تند میشه دید :)))
*AZRA* gh

عزیزم من فقط در حد نوشتن برا خودم  بود باز برا شما نفرستادم😂و میرم که بفرستمش  براتون اما برا من تلنگرش و فکر کردن به همین قهرمان خیلی لذت بخش بود.

آره آره میدونم که جذابیتش زیاده^‌_^

عاقا تو رو خدا با من راحت باش، معذب میشم اینقد رسمی ای 🤨🙄،😂

اوه *___* XD
پس الان دیگه فهمیدم اون ناشناس کی بود :دی 

ببخشید D:"" سخته آخه
... ...

Hello darkness my old friend

همیشه در حال خوندن این اهنگم...

واقعا اسمش برازندشه...

___ماجرای آب و کم شدن وزن رو فهم

منم این ماجرا رو داشتم فقط من میدونستم..خخخ

اصلا حس میکنم از وقتی که این اهنگ رو گوش دادم کم حرف تر شدم تا به امروز کلا  با silence در حال زندگیم...

 

 

 

 

 

 

واقعا اهنگ بی نظیریه... کلاسیک حقیقی.

خب.. اینجوری که خیلی حیفه.. 
چون فکر کنم هدف خواننده ها بیشتر این بوده باشه که کمتر با سایلنس همنشین بشیم و بیشتر حرفامونو بزنیم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan