Shameless

  • ۱۳:۲۷

من فوتبالی نیستم. فقط لازمه افکارم رو برای خودم اینجا بذارم.

زمان جام جهانی به خودم قول دادم احساساتم رو بکشم. که به حال کسایی که به خودشون رحم نمیکنن رحم نکنم. نه اینکه این رحم و دلسوزی داشتن و نداشتن من فرقی به حال اون بازیکن رندوم داشته باشه. برای خودم فرق داره.

اگه الان به کسی که لیاقتش رو نداره دلسوزی می کردم، بقیه عمرم هم همین میشد. تا ابد محکوم می‌شدم به دلسوزی کردن و سرزنش نکردن.

تا اون لحظه‌ی آخر بی حس موندم. لحظه ای که اون بازیکن گریه کرد، و بازیکن آمریکایی خواست بهش دلداری بده. اون لحظه احساسات همه هجوم آوردن و نمی‌تونم توضیحش بدم.

قبلش دقیقا به خاطر این دلسوزی نمیکردم چون کسی که به خودش رحم نکنه، لیاقت دلسوزی نداره. بعدش دلسوزی کردم چون دقیقا کسی که به خودش رحم نکنه، لایق ترین آدم برای دلسوزیه.

مستقیم بعدش قرارداد با این آقای مربی پرشکست تمدید شد. من فوتبالی نیستم، ولی انقدر فساد تو این عمر کوتاهم دیدم که بتونم رانت‌خواری رو تشخیص بدم.

و باز دلسوزی کردم. چون فکر کن به حال خودت رحم نکنی، آبروت جلوی یه کشور نه، نصف یه کشور رو فدا کنی، واسه اینکه از سیستمی دفاع کنی که قراره پول مالیاتت رو خرج کنه برای مربی‌ای که یه بار بردتت سمت شکست و قراره دوباره ببرتت همون وری‌. سیستمی که همه‌ی اینکار ها رو میکنه فقط واسه اینکه خودشم این وسط یه لقمه از این سفره‌ی چرب و نرم بخوره.

چی از این غمناک‌تره؟

چه از روی اجبار، چه از روی علاقه، کسی که خودش برای بهتر نشدن اوضاع خودش تلاش نکنه، حرکتی نکنه، انگار برای شکست خوردن خودش تلاش کرده.

 

حالا فکر کن یه بازیکن انگلیسی باشی و واسه یه تیم خارجی رندوم و متوسط داری بازی می‌کنی، یه اکانت اینستاگرام داری که توش برند لباس ورزشیت رو تبلیغ میکنی و خب زندگیت اینه. از همین راه می‌چرخه.

فکر کن اون تیم رندوم، تیم این کشوره. بعد یه سال بالاخره میگی enough is enough.

بهت حسودیم میشه. چون خونه‌ای برای برگشتن بهش داری.

-- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

این هم زاویه دید جالبی بود. و بیشتر به خودم حق دادم که از باخت ایران جلوی آمریکا خوشحال بشم.

به قول خودت کسی که به خودش رحم نکنه نباید بهش رحم بشه. 

اونا رحم نکردن، منم مسخره شون نیستم که بشینم برای برد و خوشحالیشون دعا کنم. شکستن غرور و گریه و اشک، همه اینا نتایج تصمیمات خودشون بود. منم فقط دعا کردم قانون سنخیت درست عمل کنه و علت مثل همیشه معلول خاص خودش رو بده.

بعضی وقتا یادم میره اونا برعکس ما آدم بزرگن و باید مسئولیت کاراشونو بپذیرن نه.
ایکاش علت بهتر بود و معلول بهتری می‌داد.
مون چایلد (هیرای)

گرچه من خوشحال نشدم، و خب حتی گریه هم کردم.

توی جام جهانی، من واقعا اونا رو نماینده ی کشورم میدونستم و می‌دونستم اگر ببازن هر تغییری هم که تو این کشور و حکومتی ایجاد بشه آخرش بیست سال دیگه طرفدارای فوتبال میگن ایران به انگلیس باخت، اونم ۲-۶! -دقیقا مثل قضیه ی پرسپولیس و استقلاله-

به همین خاطر بود که واقعا برام مهم بود ببرن، خودشون مهم نبودن، اسمی که با خودشون حمل میکردن مهم بود، اونا اسم «رژیم پهلوی» ، «سلسله ی قاجار» یا حتی «ج.ا» رو حمل نمی‌کردن، به نظرم اسم «ایران» رو حمل میکردن...

البته این زاویه ی دید هم به نظرم جالب بود و آدم باید به خودش فرصت دیدن اونم با قاب یه چشمِ دیگه رو بده -منظورم خودمه-. بالاخره از این ساید یکم غم انگیزه که ببینی با این وضعیت بازیکنا هنوز دارن بازی می‌کنن...

یکی از دلایلی که ناراحتم که اصلا رفتن به اون قطر خراب شده دقیقا همینه. 
دیدی بعضی وقتها بین دو تا کار درست و غلط میمونی، و حتی با اینکه در کوتاه مدت به ضررته کار درستو انجام میدی.. و بعدا نتیجش رو میبینی؟
الان هم همین بود. 
قبل رفتن به قطر اصلا کدوم بازیکنا فکرشو می‌کرد قرار اینجوری بشه و یه باخت مفتضحانه بدن؟ اون موقع به جایmoral، به سود احتمالی فکر کردن. و اگه اونموقع تصمیم دیگه ای میگرفتن، تا ابد تو چشم دنیا می‌شدن تیمی که به خاطر کشورش از جام جهانی گذشت. 
درحالی‌که الان شد تیمی که از انگلیس ۶ تا گل خورد و از آمریکا باخت‌. حرصم از اینه که همچین افتخاری رو از دست دادن.
البته حرص من که نه. حرص اونا باید باشه. منو صننه.
-- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

توی مراسم اهدای جام، رئیس جمهور فرانسه شخصا اومده بود تو زمین بین بازیکنا تا بهشون دلداری بده. امباپه رو بغل کرد و کلی باهاش حرف زد اما جالب بود که امباپه اصلا تحویلش نگرفت و چون رئیس جمهور بود خودشو به خاک و خون نکشید.

اون وقت قبل از شروع بازی ها نصف بازیکنای ایران تا کمر واسه رئیسی خم شدن.

به نظرم نکته حائز اهمیتیه. (=

یاد این افتادم که مکرون از کریم بنزما دعوت کرد که با هم مسابقه رو نگاه کنن و کریم بنزما رد کرد:*)
خیلی‌بانمک بود به نظرم. جالبیش اینه که اونم مسلمونه.
Not even a star ✩·̩̩̥͙

اگه الان به کسی که لیاقتش رو نداره دلسوزی می کردم، بقیه عمرم هم همین میشد. تا ابد محکوم می‌شدم به دلسوزی کردن و سرزنش نکردن.

واو نقل قولش که میکنی خیلی wise تر به نظر میام.
مون چایلد (هیرای)

اینم حرفیه، شاید اصلا نباید میرفتن.

مون چایلد (هیرای)

شاید به خاطر این رفتن چه چهار سال منتظرش بودن؟شایدم مالی بوده قضیه...اینقدر همه چی پیچیده‌س و ذات آدما رو نمیشه تشخیص داد که نمیدونم چی بگم.

نمیشه قضاوت کرد. چون خود منم اگه تو اون وضعیت بودم شاید همین تصمیم رو میگرفتم.
و تصمیم اشتباهی بود. 
نمیشه قضاوت کرد، میشه یاد گرفت. میشه فهمید که تو این دنیا وقتی تصمیم بین کار آسون و کار درست بود، کدوم تصمیم بهتریه. چون آخر شاهنامه‌ش خوش تر میشه.
مون چایلد (هیرای)

شاید تعریف کار درست براشون متفاوت بوده...

تعریف کار غلط که مشخص بوده ولی.
-- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

مسلمونی تا بی غیرتی خیلی فاصله ست. 

منظورم از بی غیرتی همینه که مردمشون، کسی که به خاطرش مسابقه میدن و کسایی که دعاشون پشت سر ایناست رو به یه سری مفت خور ناآگاه و بی وجدان و صد البته تن پرور ترجیح میدن.

این همه ورزشکار بعد از این آبروریزی ای که ج.ا به بار آورد خداحافظی کردن و فهمیدن منافعی که بخواد از طریق پاچه خواری بالایی ها رو کردن و در نتیجه لگد شدن عرق این همه پدر که صبح تا شب سگ دو میزنن و خون این همه جوون که از شدت درد سکوت توی گلوشون فریاد و بغض شده بدست بیاد حروم ترین لقمه ست. 

مهران مدیری با اون همه دبدبه و کبکبه گفت دیگه توی تلویزیون نشونش ندن، اینا فکر کردن کی هستن که یکیشون برمیداره در کمال وقاحت میگه ما سیاسی نیستیم؟

عزیزم سیاست خیلی وقته با فوتبال قاطی شده، الان هم باید انتخاب میکردن بین زیر پرچم یه حکومت بچه کش و مفسد مسابقه بدن و اینقدر گستاخ باشن، یا یه ذره رگ غیرت و انسانیتشون باد کنه و به خاطر مردم عقب بکشن. نود درصدشون لژیونرن دیگه قرار نبود ورشکست بشن با نبودن توی جام جهانی.

-- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

شاید تعریف کار درست براشون متفاوت بوده...

نوشته های هلن پراسپرو helenpraspro.blog.ir

هیرای جان، میفهمم برات سخته بپذیری اونا اشتباه کردن و نمیشه رفتارشون رو توجیه کرد اما اینو در نظر داشته باش که حقیقت و کار درست و اخلاقی همیشه ثابته چون یه سری چیزا توی فطرت و ذات همه انسان ها نهادینه شده و تو هر دینی داشته باشی یا حتی آتئیست باشی هم قبولش داری! کار درست مثل فرعیات اسلام نیست که فقها سرش به اختلاف بیوفتن. حجاب نیست که یه سری قبولش داشته باشن یه سری نه. 

این کار درست از روز هم روشن تره، ما هم همه میبینیمش و خیلی هم خوب تشخیصش میدیم. فقط گاهی اوقات این خودخواهی و گاها وقاحت اینقدر پررنگ میشه که وقتی سر دوراهی گیر میکنیم با هزار و یک مدل توجیه مسخره و غیرعقلانی و صد البته غیر اخلاقی عمل اشتباه و غلط خودمون رو توجیه میکنیم.

شاید این اعتراضات نتیجه دلخواه رو نده ولی وقتی دوباره اوضاع مثلا آروم بشه و خیابونا خلوت بشن و از تمام این روز ها سکوت و بوی خونش بمونه، مردم دیگه میدونن کی دوست بود و کی دشمن. میدونن کی به فکرشونه، کی همراهشونه، اصلا کی خودش رو جزو مردم حساب میکنه که دل بسوزونه برای ایران، برای خونه اش! 

و خب تیم ملی؟ نشون دادن که خودشون رو تافته جدا بافته میبینن و میتونن اینقدر بی تفاوت و وقیح باشن که با گفتن جمله "ما سیاسی نیستیم." خیلی راحت چشمشون رو روی همه چیز ببندن و به امید پاداش و معافیت از سربازی برن جام جهانی.

باز جای شکرش باقیه یه سری بازیکن ها مثل آزمون اصلا دل به کار ندادن و حتی سرود ملی رو هم نخوندن. حداقل اینا رو میشه یه جوری تبرئه کرد.

𝙇𝘶𝘯𝘢𝘭𝘪𝘯 --

عزیزم سیاست خیلی وقته با فوتبال قاطی شده

نوشته های هلن پراسپرو helenpraspro.blog.ir

من همیشه اینو گفتم هنوزم میگم. سیاست از فوتبال جدا نشده که بخواد کسی بگه نه قاطیش نکنین.

و هلن، زاویه دیدت رو واقعا دوست دارم.

:*))) ممنون که هنوز میخونی
Ame no aoi sora

زاویه دیدتو خیلی قبول دارم هلن سان

و خب راستش همینه، تهش همینه.....

غمناکه و دردناکه و خفه کننده و..... همه چیزه و تو تنهایی و غیر تنهایی هیچ کاری از دستت بر نمیاد

دعا فایده نداشت

اهمیت دادن فایده نداشت

بی اهمیتی فایده ای نداشت

گول زدن خودمون با انرژی مثبت و لذت از لحظه هم فایده ای نداشت

واقعیت همینه که هست، یه جهنم پر از بی عدالتی در این گوشه دنیا و هیچ کس در هیچ جای دنیا واقعا نمیتونه دقیقا چیزی که تجربه میکنیم رو درک کنه و کسی هم کمکی نمیکنه

کم کم هممون سرد میشیم، دیگه وقتی یکی میمیره کسی تعجب نمیکنه، کسی فکر نمیکنه که کشتن آدم بی گناه طبیعی نیست، کسی حس نمیکنه دلار پنجاه هزاری اشتباهه

کسی حس نمیکنه از بین رفتن جایگاه مهم علم و معلم خطرناکه

و....... هزاران درد دیگه

همه در دریایی از بی حسی غرق میشن و در آخر فقط هشتاد میلیون مرده متحرک باقی میمونه

 

 

آهان و البته سلام:) خوبی هلن سان؟ دلم براتون خیلی تنگ شده بود :))) ببخشید اگه زیادم حرف زدم:))))))

با حرفات موافقم... ولی کم کم کسی سرد نمیشه. آدم ها کلا نمیتونن نسبت به قتل همنوع سرد بشن. وگرنه باید تو این چند هزار سال سرد میشدن با این همه ظلم.

سلام به روی ماهت :*))) ممنون تو خوبی؟
مون چایلد (هیرای)

من نمی‌گم شما اشتباه میکنید بخدا ㅠㅠㅠㅠ شما هم درست میگید از خیلی از جهات. شاید دیدگاه من اشتباهه. شاید نمی‌خوام قبول کنم که بازیکنایی که اینقدر دوستشون دارم اینقدر بی‌فکرن ... شاید خیلی کوچیکم برای درک این چیزا -وی تصمیم گرفته خود را زیاد با سیاست قاطی نکند-

-عقاید هر شخصی محترمه-

لازم نیست خودتو به من ثابت کنی هیرای چان. قصد منم اصلا این نیست که بگم تو اشتباه میکنی یا درستش کن یا به فلان چیز باور داشته باش یا قانعت کنم یا این چیزها.
قصد من اینه که فقط بگم. واسه یکی که رندوم از اینجا عبور کنه و بشنوه.

:*))) بعضی وقتها فکر میکنم ما همه خیلی کوچیکیم واسه سیاست. منم فقط ۱۶ سالمه.
Ame no aoi sora

اینم حرف منطقی ایه

 

ممنون میگذره:)))

به قول دوستان منتغیه😔
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan