آغاز انیمه(1)

  • ۱۵:۴۴

خب...اگه به بالای صفحه دقت کرده باشید یه بخش جدیدمی بینید به اسم anime board. این بخش فقط مختص انیمه هاییه که می بینم و پست میذارم و لینک می کنم اونجا. 

در واقع،به عنوان یه چالش شخصی، می خوام هر هفته یه پست انیمه ای بذارم تا یه قدمی برداشته باشم در راه اوتاکو گری.

ممکنه مطالبم یه ذره قر و قاطی باشن، پس از الان معذرت می خوام.

 

انیمه و مانگا چه هستند:با یک سرچ راحت در اینترنت می توان فهمید انیمه، یعنی انیمیشن ژاپنی و مانگا هم به معنی کمیک های سیاه و سفید ژاپنیه. معمولا اگه گیر یکی از این دو تا بیفتی، در دنیای خفن مدیای ژاپنی غرق می شی. مثلا گیم ها، لایت ناول ها، کاسپلی کردن، و حتی ممکنه به مانها و مانهوا(کمیک چینی و کره ای) علاقه مند بشید. درواقع شبیه یه گروه مافیای بزرگه که همه شون به هم متصل هستن. یه دنیای رنگارنگ ک خیلی راحت میتونی با یه ذره زیاده روی توش غرق بشی.

میشه انیمه رو اصلا یه جور فیلم در نظر گرفت. نه یه رسانه خاص. یه وسیله برای پیشرفت تون. مثل کتاب و هر مدیای دیگه ای. چیزی که انیمه رو از این ها متمایز میکنه، کشور سازندش نیست. روش بیان مطالب و گرافیکشه.

طراحی و نقاشی، یکی از مهمترین دلایل خاص بودن انیمست. استفاده از طراحی دوبعدی و پر جزییات کلی انیمه رو جذابکرده.

در ضمن، انیمه غافلگیر کننده است. تو مدیای آمریکایی، میشه تو ه دنیای عجیب ماجراجویی کرد، یا تو ذهن شخصیت ها و گذشتشون. نمیشه هم تو یه دنیای اکشن و خفن پر از جنگ بود، هم تو یه مدرسه با یه ماجرای عاشقانه ساده و آروم. در حالیکه انیمه بهمون ثابت میکنه وقتی شخصیتا تو یه دنیای دیگه گیر می افتن، میشه همزمان داستان پیشرفت تکنولوژی دنیا، ورزش و عشق رو تعریف کرد. میشه قوانین رو جا به جا کرد. یه پسر دبیرستانی میتونه قاتل بشه. یه بی قدرت می تونه قهرمان بشه و...

در انیمه، مفهوم هایی رو بارها و بارها تکرار میکنن. عقایدتو به چالش میکشه. همزمان بهت زندگی های دیگه ای رو نشون میده. میخندونتت و می گریونه.

موسیقی انیمه، چیزیه که درکنار انیمه بهش معنا میده و بولدش میکنه. طوریکه کمتر اوتاکویی اوپنینگا و اندینگا رو (تیتراژ های اول و اخر)اسکیپ می کنه و خیلی از اوتاکو ها برای گیر آوردن موسیقی متن ها خودشونو به کشتن میدن. 

گوش کنیم

دوبله هم...که نگم براتون دیگه. صداگر های ژاپنی به جز یکی دوتا استثنا یه چیز دیگن. طوریکه به همه پیشنهاد میدم اگه انیمه ای خواستین ببینین، اول ژاپنی. اگه یافت نشد فارسی. اگه بالاخره نشد و نتونستیدپیدا کنید، کلا بی خیال اون انیمه بشید. چون دوبله انگلیسیش..... ببیییییب.

(پ.ن:یه نکته ریز اینجا بگم. به نظرم راز موفقیت انیمه ها اینه که هر کس کار خودشو عالی انجام میده در مراحل تولید یه انیمه. آهنگساز، خواننده، دوبلور، نویسنده، کارگردان، طراح شخصیت و.... طوریکه آدم بعد دیدن هر  انیمه، میره مثلا آهنگساز انیمه رو گوگولی میکنه(گوگل) و بقیه انیمه هایی که اون آهنگشو ساخته رو هم میبینه :|«این داستان واقعیست»)

 

حالا. ما فرض میکنیم شما قصد دارید یه مزه انیمه رو بچشید ببینید اصن چطوریاست. خب. من بهتون این انیمه ها رو پیشنهاد میکنم. کوتاه، قشنگ، چسبنده و همه چی تمام کلا.

اگه سینمایی می خواید:

میرای نو میرای(با خانوده یا حداقل خواهر و برادر)

ماکیا

نام تو

اگه سریالی 12 قسمتی می خواید:

ناکجا آباد موعود(ضروری به شدت)(ماجراجویانه، پر رمز و راز، معمایی تقریبا، شونن)

کاگویا ساما، عشق جنگ است(عاشقانه، کمدی)

آنوهانا(درام. عاشقانه. برشی از زندگی، غمگین)

 

خوش بگذره. و قول میدم دفعه بعد دست پرتر بیام. فعلا هیچی تو مغزم نیست :)

گربه بزرگ

چه پست دلچسبی:)

:))
night wolf

کار خوبی میکنی

وینلند ساگا رو دیدم عالیییییییییی

:)
تو لیست دیدن منم هست. خیلی تعریف ازش شنیدم
free bird

سلام :)

من ناکجا آباد موعود رو یکروزه دیدم D:

بنظرم نورمن شخصیت جالبی داشت ‌^_^

 

سلام
وای شما رکورد منم زدید. من و خواهرم دوروزه نگاش کرده بودیم کلیم مفتخر بودیم بهش :)

چطور بود؟؟؟

نورمن که عشقه. ولی...
چرا فعل گذشته به کار می برید 😖
پ.ن:فصل دوش اکتبر ۲۰۲۰ میاد. مانگاشم تا سه چهار ماه دیگه تموم میشه $__$
free bird

با اینکه بنظرم پایانش به موقع و خوب تموم شد ولی ته دلم‌دوست داشتم‌فصل دوم داشته باشه :)) نمیدونستم ولی کی منتشر می‌شه . انیمه خیلی قشنگیه .

اوه درسته نباید از گذشته استفاده کنم :)) ولی روحش وقتی داشتن فرار می‌کردند اومد پیششونا ؟! D:

شوخی کردم اون تصورش بود :) 

شایدم یه چیزی بیشتر از تصور بوده. 
 &__&(لبخند مرموزانه)
kata kh

وات د 

من نیزززززز عاشق نا کجا اباد موعوووووووووودم://

البته هیچوقت اخر مانگا رو نخوندم نمیدونم چرا! یهو رفتم دیدم سایت باز نمیشه :))) و من گشاد تر از اون بودم که برم دنبالش:/ پس نشستم ته رویایی خودمو براش نوشتم تا اینقدر حرص نخوردم :))))

من نیز ...من نیز :)

مانگاش هنوز تموم نشده که...امروز چپتر 177 اش اومد...یه سر به مانگا لودر بزنید، اونجا هست حتما...
آخه حیف نیست....مانگاش به این قشنگی...به این نازی..
kata kh

عهه عخی اخه اخرین باری که خوندم بهمن بود!

حقیقتا توقع داشتم دیگه تموم شده باشه

تقریبا نزدیکه..
البته، یکی دو چپتر آخر یه ذره رو مخ بود، اما یه تئوریایی هست که شاید بهتر بشه...
kata kh

قبلا تو مانهوا دات ای ار میخوندم از بهمن دیگه اصلااااا باز نشد 

آره نمیدونم چی شد...
فکر کنم بسته شد یا یه همچین چیزی. مانگا لودر هم تا مرز بسته شدن رفت.
kata kh

بزار یادم بیاااااااااااااااد؟

آخرین جایی که خوندم نورمن حمله کرد به قصر و همه رو کشت و اما دیر رسید...

آهان...باید حدودای 140 یا 150 باشه...
راستش...از یه جایی به بعد دیگه به من مزه نداد...کلا مانگا رو باید آدم بشینه پاش و تا ته بخونه. آنگویینگ خوب نیست. شایدم به خاطر اینکه تم داستان..تکراری شد؟

خدا کنه تو انیمه این مشکلاتو درست کنن
هانی هستم

مرسی

سایت خوب برای دانلود چی پیشنهاد میدی؟

که مطمئن باشیم سانسور هم نداره 

خب... سایت خوب و بد که نداریم. چون یکی یکی ف.یلتر کردن سایتای بیچاره رو فقط یدونه سایت مونده...
واینکه کلا انیمه ها رو سانسور نمی کنن، مگر اینکه دوبله باشه. 
سایت Anime-list هست که فعلا آدرسش اینه
https://anime-list5.site/
ولی هر از چندگاهی از ترس عوض می کنن آدرسو.. پس بهتره گوگلش کنید.
هانی هستم

مرسی :)

خواهش می کنم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan