این داستان: E ve و صدای ابریشمینش!

  • ۱۶:۲۰

سلام به همه! هلن اینجاست، با یه پست وحشتناک و طومار-قد مثل این‌یکی[نوریاکی سوگیاما و...] فقط با این فرق که این بار میخوایم درباره شگفتی و زیبایی ای حرف بزنیم که اسمش هست ... eve.

اول یه توضیح فسلقی بدم؟

شاید تا حالا به مفهومی به اسم ووکالوید، که معمولا با عکس یه دختر انیمه ای موآبی همراه میشه، رو به رو شده باشید و ندونسته باشید چیه. خب، نگران نباشید. چون منم هنوز دقیقا نفهمیدم.

چیزی که می دونم، اینه که ووکالوید احتمالا یه دستگاه/برنامه هست که میتونی بهش ملودی و متن آهنگ رو بدی و آهنگ رو با یه صدای روباتیک تحویل بگیری. این صداهای روباتیک معروف اسم دارن، که معروف ترینشون هاتسونه میکوئه. همون شخصیت موآبی دوگوشی که شاید عکسشو دیده باشید...

این آهنگ ها موزیک ویدئو و داستان و کلی تئوری هم دارن.

حالا اینو بذارید کنار.

یه سری افراد هستن به اسم اوتایته، که این آهنگا رو "کاور" می کنن، خودشون میخونن و گاهی اوقات براش انیمیشن، انیماتیک و موزیک ویدئو درست می کنن، و تو سایتی به اسم نیکونیکودوگو آپلود می کنن، که معادل ژاپنی آپارات و یوتیوب هست.

اوتایته ها به عبارتی خواننده های اینترنتی و زیرزمینی ژاپنی هستن، و همیشه هم کاور نمی کنن و گاهی کارهای اوریجینال خودشون رو می خونن.

 

اوتایته ای که امروز میخوایم دربارش حرف بزنیم و من جدیدا در باتلاق شگفتیش گرفتار شدم، eve هست. (آدرس یوتیوبش)

e ve خواننده ای هست که همه آهنگاش معنی و مفهوم عمیقی دارن، و همه شون خوبن. یعنی امکان نداره شما تو کانالش آهنگی پیدا کنید که خوشتون نیاد!! مخصوصا که خیلیاشون موزیک ویدئوهای انیمیت شده خاص خودشونو دارن، که کیفیت انیمیت بعضیاشون بیشتر از اوپنینگ انیمه هاست *_* (و حدس بزنید چی؟ اکثر این موزیک ویدئوها رو یه نفر تنهایی ساخته!)

 

خب، حالا اگه میخواید بیشترین استفاده رو از ادامه این پست ببرید، پیشنهاد سرآشپز اینه:

 اول ویدئوها رو خودتون یه بار ببینید و کیف کنید. اگه متوجه چیزی نشدید، هیچ نگران نباشید! چون همه دفعه اول همینیم! همونطور که گفتم، آهنگای Eve خیلی عمیق و لایه لایه ان. برای فهمیدنش، میتونید بیاید تئوری و توضیحات من رو بخونید، بعد یه بار دیگه ببینید و این بار کیــف کنید، چون اینبار متوجه عمقش میشیدش D:

اون آهنگایی که خود آهنگشون خیلی خوب بودن رو اینجا آپلود کردم که میتونید بگوشید و دانلود کنیدشون.

پس بریم که داشته باشیم:

~× sister ×~

sister آهنگی بود که منو با Eve آشنا کرد. من باهاش از طریق این انیماتیک آکادمی قهرمانی من آشنا شدم.

معنیش تقریبا مستقیمه. تئوری اکثر طرفدارا اینه که شخصیت اصلی خواهرشو از دست میده، و این کش مکش های درونی و عذاب وجدانش به خاطر نزدیک نبودن به خواهرشه. یا کمک نکردن بهش وقتی که تو سختی بوده.

این آهنگ پر احساسات ناب و عجیبه... بعد شنیدنش امکان نداره نخواید یه شب کامل رو تکرار بهش گوش بدید :)

~× kaikai kitan  ×~

اوپنینگ اول جوجتسو کایسن رو eve خونده، که سیل عظیمی از طرفدارا رو به سمتش سرازیر کرد. لینکی که گذاشتم موزیک ویدئوی آدمی آهنگه، یعنی خود Eve تو تصویر هست، اگرچه چهره اش مشخص نیست. (کلا زیاد برای اوتایته ها امن نیست که چهرشونو نشون بدن، به خاطر استاکرا و اذیت و آزارا و اینا *_* مثلا مافومافو، که یه اوتایته معروف دیگست، تو دو ماه مجبور شد هشت بار خونشو عوض کنه تا از دست استاکرا در امان باشه.)

~× Yamiyo (Dark Night)  ×~

حدس بزنید کی اندینگ دوم دورورو رو خونده، و واسش یه موزیک ویدئو فوق خفنم زده!!!؟ همم؟

دینگ! درست گفتید، E ve!

اگه دورورو رو دیده باشید، مفهوم این آهنگ کاملا با عقل براتون جور در میاد :) من اول که موزیک ویدئو رو دیدم یاد دورورو افتادم، بدون اینکه بدونم این همونه... از بس که این موزیک ویدئو خوب کار شده *_*


~× Tokyo Ghetto  ×~


بسته به نگاه خودتون، برداشتای زیادی میشه از توکیو گتو کرد. ولی ریشه و اصل نمادها اینان:

اون موجود آبی چشم دار، نماد اضطراب شخصیت اصلیه که همه چیزایی که میخواد، یا میخواد بشه رو ازش میگیره. دختره ممکنه نسخه بهتری از خودش باشه، یا خیلی عادی دختری که دوستش داره و تحسینش می کنه.  من خودم اول که دیدم حس کردم اون هدفشه که میخواد بهش برسه. یعنی، نماد خوشبختی و خوشی و همه چیزای خوبیه که پسره میخواد. برای همینه که یه حالت موازی داره تصویراشون.. یاشخصیت اصلی داره میکوبه به در و دیوار که برسه به دختره. 

نماد دیگه، سطل آشغالیه که چند بار میبینم، و داخلش بدن شخصیت اصلیه. این یعنی شخصیت اصلی داره به خودکشی فکر می کنه، که تو آخر ویدئو که از افسردگیش شکست میخوره بالاخره انجامش میده، و تو آخرین صحنه ویدئو میبینیم که موجود آبی با افتخار به بدن پسر داخل سطل آشغال نگاه میکنه.

واو.

دارک.

خیلی... دارک.

 

 ~× LEO ×~

و حتی دارک ترم میشه.

تو این آهنگ، اگه دقت کنید، کسی که داره متن اصلی آهنگ رو میخونه و کسی که ترجیع بند رو می خونه دو نفر متفاوتن. از لحنشونم مشخصه.

نفر اول شخصیت اصلیه که دست به خودکشی زده، و نفر دوم دوستش/عشقشه که داره صداش می کنه.

نفر اول  انگار زیر آبه.. به خاطر اینه که بین مرگ و زندگیه. یه قسمت هاییم تو ویدئو داره زندگیش از جلوی چشمش می گذره.

 از توصیفاش مشخصه که زمان زیادی افکار suicidal و خودکشی-گرایانه تو ذهنش داشته و با افسردگی دست و پنجه نرم می کرده، ولی هیچکس نمی دونسته. اول سعی کرده این زندگی رو قبول کنه و نمیره... ولی آخر سر قولش رو برای ادامه زندگی شکسته.

هیچکس متوجه

قدم های نامطمئن من به جلو و عقب نمیشه. 

نفر دوم تو ترجیع بند میگه:«لئو، جواب بده. منو از عشق پر کن. تو هنوز نمردی. خودتو از زنجیر هات(افسردگی) آزاد کن» و این چیزها.

تو ترجیع بند آخر عشق/دوستش دیگه بهش نمیگه «تو هنوز نمردی و این یعنی لئو دیگه مرده. :(: 

Eve تو یادداشت ویدئو میگه : "تقدیم به کسانیکه دیده نشدند."  کساییکه هیچکس صداشونو نمیشنوه، یا تلاش هاشونو برای پیدا کردن دلیل برای زندگی رو نمیبینه. تا وقتیکه خیلی دیر میشه، و فقط پشیمونی برای اطرافیان به جا میمونه.

نکته جالب(شایدم نه چندان جالب):لئو در یونانی معنی مصدر "گفتن" رو میده، و اگه اولش یه c اضافه کنیم میشه cleo یا گریستن.

(خیلی حس لئو والدز از این آهنگ می گرفتم. شر شر اشک هام روان بود (_: )

 

~× Excluded  ×~

معنی آهنگ اگه زیرنویس انگلیسیشو بخونید تقریبا مشخصه.

Excluded، محروم شده، جدا شده. اگه بخوایم به طور داستانی بگیمش، دختر شخصیت اصلی یه طورایی عجیب و تنهاست. (همیشه تو قایم باشک گرگ میشه، اجباری مبصر کلاس میشه، تنهایی با خودش بازی می کنه و...) تا اینکه یه نفر(جاروبرقی) بهش توجه نشون میده.

کمی بعد، جاروبرقی هم ازش خسته میشه. آروم آروم بهش دروغ میگه، سعی میکنه ازش فرار کنه. دختره حتی میره گیتار یادمیگیره تا بتونه به دوست-جاروبرقی نزدیکتر بشه، ولی کار نمی کنه. تا اینکه..

so, let's high five to the other world

خب پس بیا بزنیم قد اون دنیا.

اولا مطمئن نیستیم به طور استعاری داشته میگفته یا واقعی، ولی بعدا میبینیم که دختره اول جاروبرقی رو درب و داغون میکنه، بعد هم خودکشی می کنه : ) تو صحنه های اول و آخر ویدئو هم روح دخترو تو اتاق خودش می بینیم. که احتمال واقعی بودن ماجرا رو بالا میبره.

راستش، این یه ذره تکون دهنده است، این میزان از خودکشی-گرایی تو ژاپن و تو این هنرمند... و اینکه چقدر همچین آهنگایی تقاضا دارن! وقتی به این فکر می کنم که حتی خودم... چقدر به اینجور آهنگا جذب میشم حتی ترسناک ترم میشه.

 

×~ how to eat life ~×

بدون شک، آهنگ و موزیک ویدئوی موردعلاقه من از بین همههه آهنگای Eveـه! وای خدایا... فقط به گیتار بیس زیرش نگاه کنیید! به انیمیتشش!! "اگه این اوپنینگ یه انیمه بود من هیچوقت جلو نمیزدمش." said هر کی این موزیک ویدئو رو ببینه.

البته، آهنگ برام از گنگ ترین ها هم بود. حتی با خوندن کامنتا و تئوریا هم نتونستم به نتیجه پایانی برسم...

تئوری که برام منطقی تر میزنه اینه که شخصیت اصلی (اینویچی) تو یه جامعه ی سمیه. حالا این میتونه خانوادش هم باشه... مثلا اون تیکه که می گفت "من فقط دستی برای گرفتن میخوام، که تاحالا گرماش رو حس نکردم" یا "تیغ حرفهایی که فروخوردم زخمیم میکنن" یا از همه مهمتر: "همه کسایی که دور میز جمع شده بودن، فقط میخواستن چاقوها رو پرت کنن (از پشت به هم خنجر بزنن)" 

وقتی فهمیدم این شخصیت تو مانگا هم هست رفتم که بخونمش.... نتونستم بیشتر از نه چپتر ازش رو پیدا کنم، و تو اون چپترا هم توضیح خاصی درباره اینویچی داده نشد. به جز اینکه اون کوله پشتی پشتش درواقع تجسم قلبشه!.

 شخصیتش تو مانگا خیلی خفنه .

 ~×night is faint×~

این آهنگ خیلی عبارت های گوگولی داره. اصلا.. به طرز اشک آوری زیبا. 

معنیش... خب، من در نگاه اول حس کردم راجب اعتیاده. خیلی‌ها اعتقاد داشتن افسردگیه(مخصوصا به خاطر اون صحنه قرص ها)، ولی من به همین تئوری اعتیادم می چسبم(مخصوصا به خاطر کلمه dance که زیاد توش تکرار میشد و کلا... حالت مه آلود آهنگ.).

به نظرم اومد که اون دختر خوشحال نماد مرحله high و نشئه است، و موجود سیاه نماد low  و خمار بودن. شخصیت اصلی داره بین اینا کشیده میشه، درحالیکه فقط میخواد بی حرکت همین وسط بمونه و هیچکاری نکنه. (اوه... اینکه شد ترکیب مواد و افسردگی؟ خب عیب نداره. پیش میاد.)

و اینکه، یکی تو کامنتا گفته بود یه عقیده تو شرق هست، که اگه آدم همه پنجره ها رو ببنده و پنکه ها رو روشن کنه، در طولانی مدت دچار سرگیجه و گیچی و لوچ شدن صورت(!) میشه. برای همینم باز کردن پنجره آخر کار نشانه رفع شدن این مشکلا و آزادی شخصیت اصلی بود. خدا رو شکر... این داستان پایان خوش داشت بالاخره :|

من خودم رفتم سرچ کردم ولی تو ایران همچین عقیده ای نبود... اگه شما داستانی شنیدید ممنون میشم به اشتراک بذارید!

(نکته ظریف: کل این انیمیشن رو یه نفر ساخته!)

 

تا اینجا فقط اوریجینال ها بود. اجازه بدید شما رو به این دو کاور هم معرفی کنم:

Grando×~

فکر کنم مال میکو باشه... ولی پسر! چقدر به صدای eve میاد! مخصوصا اون اطلاحات جالبش... (بیبیندی بانبه بوو...)

منو به شخصه یاد وقتایی مینداخت که داری سعی می کنی درس بخونی و نمیتونی تمرکز کنی... ولی دلایل زیاد برای این تئوریم ندارم؛ به جز اونجا که میگه "چند بار باید بگم فردا؟" یا " چند بار باید [به خودم] بگم «احمق»" یا این صداهای عجیب غریب وسطش که حس حواس پرتی به آدم میده...

نمیدونم حالا. (شانه بالا انداختن)

 

و دومی. اجازه بدید شما رو به قفلی حال حاضر خودم و باران معرفی کنم:

Loki! (یا تلفظ درستش: rock!)×~

خیلی لیریک و لحنش عشقه! حس آهنگ خوندن و لیریک نوشتن و ضبط کردن خیلی عجیب و قشنگ میده... هق. (غش کردن از شادی)

اینو Eve و sou با هم خوندن. هنوز نفهمیدم این sou کیه که Eve انقدر باهاش میخونه. (نفهمیدم = هنوز یوتیوبشو کامل شخم نزدم) ولی بعد TUYU تو لیستمه.

 

اگه هرکدوم آهنگا رو دوست داشتید از اینجا میشه بعضیا رو دانلود کرد. چند تا آهنگ که اینجا هم اسمشون نبود اونجا گذاشتم.. مثلا Dramaturgy.

و اینکه، بدانید و آگاه باشید که اینها همه آهنگای خوبشون نبودن. Eve هیچ آهنگ بدی نداره. خیلی خواننده ها منو ناامید کردن وقتی رفتم سراغ آهنگای دیگشون... ولی Eve نه. Eve با هر آهنگ شگفت زده تون میکنه! مثلا این آهنگشو ببینید. شاید باورتون نشه که برای تبلیغ شکلات خونده باشتش... 

ولی خونده :)

 

خب، امیدوارم از این پست لذت برده باشید! از نظرات و کامنت ها و تئوریا و هر نظری راجب آهنگا هم به شدت استقبال میشه :))))

سُولْوِیْگ 🌻

پس من اول تلاش می‌کنم برم گوش بدم، بعد بیام پستت رو بخونم. :')

گانباره D":.
artemis -

منم دقیقا با اوپنینگ اول جوجتسو کایسن رفتم سمتش :") 

برعکس من به خاطر eve رفتم سراغ جوجوتسو D:
Nobody -

وای بلاخره پست هلن چان از eve! بمثنثتثاثتتصنصتصصتصتت TT باید سر فرصت بخونمش TT

هوراا..
Cloudia Hirai

به زودی میخونمش @_@

*بوکمارک

هق همه دارن میذارنم برای بعد .
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--

عمرا اگه بتونی بفهمی چیشد که من فن ایوِ شدم.

نه راستش نمی تونم بفهمم *-*
چطوری شدی؟
Alex Ai

اون موقع سر اندینگ دورورو:)

کلا موزیک ویدیو هاش, استایل موسیقیش,حتی اون اهنگای محشر تو آلبوماش,

و خودش که انقد فوعافوعاریه, XD

خیلی خوبن .

این پستتم یه مرجعِ خفنه هلن چان لینک میشی.

کدوم موقع سر اندینگ دورورو.  :-؟
من نمیتونم آهنگای تو آلبومو دوست بدارم هنوز :_) لیریکاش رو خود ویدئو نیست... منم تنبلم :_)

وای وای خودش!! حتی با اینکه چهرشو نداریم خیلی نراطهثدار3خسرلتد3ه اصلا این دو تا ویدئو آخریا که از dramaturgy و kaikai kitan گرفت خیلی عالی بودن :_)) وجودش مقدسه به تنهایی..

هوراا! D:::
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--

یکی از اعضای لونا اسمش yves عه و تلفظ اسمش دقیقا eve بید

بعد من رفتم eve رو سرچ کردم ببینم از ایو خودمون با این اسم چیزی نزاشتن که با این فرشته آشنا شدمxD

واهاییی!! خودااا!! *_______________*
انگار... تقدیر بوده!!!!!
Cloudia Hirai

آخه وقتی آدم تولدشه وقت این کارارو نداره :)

وااییییتخنیذهدیهد تولدت مبارک!!!.
Alex Ai

سال 2019

واقعا بعضی هاشون خیلی عالین(البته از نظر خواهرمم که همشون عالین)

من اون دوتا ویدیو رو بسی دوس دارم...الانم دلم خواست نگاشون کنم

اوه..آهان فهمیدم!!
طرفدارا باید دیوونه شده باشن که آهنگ انیمه تونسته بخونهD:! برای اوتایته ها افتخاریست بس بزرگ!!

منم... *-*/
*باز کردن صفحه یوتیوب*
حالا که بازی کردم... بهتره heart forecast رو هم انقدر نگاه کنم که ویوها زیاد بشه! ایو اعلام کرده بود که ویوی هر آهنگ به بالای 100 میلیون برسه ازش فیلیم ورژن میزنه...
دوست دارم نیمه کیوت ایو رو ببینم D:::
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--

دقیقا!!

 

میگم هلن سان

تو چانمینارو میشناسی؟D:

امم.. آهنگ Pain is Beauty ش رو گوش کردم... ولی فقط همین :"
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--

وب زدم براش:>

تو خوشت میاد مطمئنمTT

همین الان می روم به گشت و گذار توش D:::
Cloudia Hirai

ممنون@_@

D:"" 
Alex Ai

اصن علت اینکه من جوجوتسو رو دیدم , استوری های ایو بود که قراره برای فلان انیمه اوپنینگ بخونه..و خب از جوجوتسو هم کلی استقبال شد و ماهم خوشحال

 

من لایو یامیو میخوام TT

منم همینطور TT این بشر خیلی..هیح

اوهوم منم میشناختم جوجوتسو رو... ولی وقتی تا نفهمیدم ایو براش خونده نرفتم سراغش @-@

وای وای... اونم خیلی خفن میشه هااا *___*
با لباس های سامورایی گونه و دکور سیاه سفید... ووهوی!
Nobody -

خیلی کامل و جامع بوددد TT~TT منم بیشتر فقط آهنگاشو شنیده بودم و نه موزیک ویدیو دیده بودم نه تحلیلاشو خونده بودم... بخاطر این پست بسیار آریگاتو *لبخندش تا گوش هایش کش می آید*

 

"تقدیم به کسانی که دیده نشدند."

هارتم...

خوشحالم که خوب بوده D:: منم لذت عمیقی بردم از نوشتن این پست.. اصلا حس می کنم قدمی در راه چیز مقدسی برداشتم :دی

:__))
Violet J Aron ❀

اوپنینگ جوجوتسو کایزن عشق بود!عشق!!

روح بود روح .
Sara Y

night is faint
رو فکر می کنم درباره تاثیر داروهای روان درمانی باشه بیشتر. یک بر هم کنشی بین اون بیماری روانی و نیاز به مصرف دارو که لزوما قرار نیست بیماری رو از بین ببره، بلکه فرد رو در مقابلش نگه میداره. و تلاش شخصیت اصلی برای اینکه به دور از بیماریش و به دور از حالت خلسه آور داروها، بتونه دنیا رو ببینه و شاد باشه. 

چه برداشت کاملی شد *__* ترکیب هرچیزی که دربارش حدس میزدم باشه...
Yuka Mochizuki

اینجا همه ایو فنن؟ایو فن ایرانی؟؟؟ناموسا؟؟؟⁦ಥ‿ಥ⁩⁦ಥ‿ಥ⁩⁦ಥ‿ಥ⁩

کساپباکسبتکسسبپکبتصکتصبکپصبکبتستپسکتپسکسکتبکتسبتپصکساکاپصکاصباپصکاپصکصابکاپصکاپثکاپثکتپثکثلتکپتثکپتثکپتثکتپثکتپثک زدن ده تا سکته ناقص قلبی و مغزی*اتصکغصقکاصقحاصقاپصحاصقح 

آهنگ how to eat life واقعا خیلی دارکه... اصن اگه دقت بکنی میفهمی اون اژدها در واقع توبیه و توبی اون اژدهاهس ...به نظرم اینکه توبی تو یه جامعه سمی بوده باشه منطقیه و کنارشم یه تئوری دیگه هم هست...

😭😭😭pink valentine واسه تبلیغ شوکولات بودهه؟؟ایست قلبی کردن*

 

 

منم اول که دیدم همین بودم یدخزنیرصخزنحیش :_)) XD
*زنگ زدن به اورژانس
آره میگن اون اژدها درواقع خود درونیشه! و آره.. اون قسمت چنگال و قاشق و دست های سرد درباره سمی بودن با عقل جور در میاد!

بهله D:"
سورچ

بیچاره...این همه ادم فن اون نکبتن؟
واقعا یا نمیدونید چی گوش میکنید یا تو تلش افتادید...

 

یا خدایان چیکار کرده مگه؟ من خیلی وقته در جریان دراماهای ژاپنی نیستم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan