هرزصد: پرده دوم:1476 روز تا بزرگ شدن

  • ۱۹:۳۶

نام(ها): بزرگراه پنگوئن

penguin highway

کارگردان:هیرویوسا ایشیدا

کاملا تصادفی به قصد همسایه من توتورو رفتیم سراغ فیلیمو و با بزرگراه پنگوئن روبه به رو شدیم. پوسترش، یه پسر و پنگوئن متعجب خیره به جلو، چندان چشمگیر نبود و اسم و رسم خاصی هم نداشت مثل فرزند آب و هوا، برای همین سر کنترل دعوا شد. از اون اصرار، از من انکار. آخر سر بعد از یه مبارزه بین خواهران هیوگا طور، برنده کنترل شد و پلی رو زد.

چقدر ناز و خوب بود! اصلا یه چیزی میگم، یه چیزی میشنوید. شخصیت اصلی،آئویاما، پسر دفترچه به دستی بود که برای همه چی دنبال دلیل و منطق می گشت و همش دنبال «تحقیقات» خودش بود. شخصیت فرعی هام که نگم...انقدر قشنگ بود ارتباط های بینشون و حرف ها و منطق آئویاما. اینکه چطوری با همه اتفاقا برخورد میکرد...

این درست نیست. منم عصبانی می شم. فقط وقتی عصبانی میشم به چیزای خوب فکر میکنم.

من پسر منطقی و باهوشیم. اما نباید به این مغرور بشم. در نتیجه، میدونم که در آینده برای خودم کسی میشم. من همش در حال یادگیریم که از یه دقیقه قبلم هم بزرگ تر شده باشم. امروزخیلی ذهنم درگیر آینده بود، برای همین فهمیدم که 3888 روز مونده تا بزرگ بشم.

بیشتر مضمون حول محقق بودن و مفهوم اصلی تحقیق کردن می چرخه، و انگار نویسنده میخواد شوق تحقیق رو در دل بیننده و مخصوصا نسل جدید بندازه. حالت داستانم طوریه که تا لحظه آخر انتظار دارید یه توضیح منطقی شرلوک هولمز گونه بیاد دلیل همه اتفاقات رو توضیح بده، اما این داستان خیلی جادویی طوره، و آخرش می فهمید همش توهم خاص جادو-واقعیت ژاپنی طور بوده.

به جز اون، وقتی به پایانش می رسید تازه شخصیت حقیقی اونه سان رو درک میکند، که پره از دلتنگی برای شهرش، و یه سری چیزای دیگه که گفتنشون اسپویل داره.

 

جذاب ترین نکته اما، طراحیشه. جزئیات و حرکت همه شخصیت ها خیلی قشنگ بهشون پرداخته شده بود، طوریکه امکان نداشت یه شخصیتو ببینید که همینطور بی حرکت به کسی که داره حرف میزنه خیره شده. سیاهی لشکرها هم برعکس اکثر انیمه ها یه سری سایه و کپی و پیست نبودن، و هرکدوم خیلی دقیق طراحی شده بودن.

 

چطور ببینیم:

یک کلام. دوبله.

دوبلش عالیه، و شاید براتون جالب باشه که صدای شخصیت اصلی برای آقای احسان مهدی هست(همون مجری بانمک شبکه نهال و یک دو سه خنده).

 

پ.ن:همین دلایل که بهتون گفتم بس بودن که مبارزمون به این صورت تموم بشه.

nobody ..

چه جالب*ــ* اسمش رو نشنیده بودم تاحالا. رفت توی لیست. (بیا اصلاااا اشاره نکنیم که لیستم خیلی طویله و احتمالا تا ده قرن دیگه هم تموم نمی شه! اصلا اشاره نکن)

می گم هلن، برای فیلیمو اشتراک گرفتی؟

بچگی خیلی مظلوم واقع شده! هم خودش هم کارگردان و استودیو سازندش!
آره. البته این اشتراکه رو بیشتر خانواده به خاطر ناروتو دیدن من گرفته بودن که اینترنتو نابود نکنم...اما خریدن اشتراکش از یه نظرایی خیلی به صرفه تر از اینترنته. 
کریمه کریمی

احسان مادی کارش عاااالیه😍😍

آره واقعا....نمیدونستم دوبله میکنه...ولی اجرا هاشو خیلی دوست داشتم. :)
عشق کتاب

(عشق کتاب در حالی که به هلن نگاه می کرد سعی می کرد خودکارش را پیدا کند و در لیست طویلی که پر از انیمه بود و هلن باعث همه ی این نام های درون لیست بود اسم انیمه جدیدی که هلن معرفی کرده بود را بنویسد ، خودکارش را پیدا کرد و در آخر لیست انیمه ها که داشت می ترکید اضافه کرد:بزرگراه پنگوئن ها. خودمونیما، لیستش داره از شلوغ بودن و زیاد بودن می ترکه ولی اون حتی دلش نمیاد یکی از انیمه ها رو پاک کنه. خب اوتاکوعه! گناهش چیه؟!:))

(هلن لیست او را نوازش می کند لیست بیچاره خودش را نشان او میدهد که چندان وضعش بهتر از لیست او نیست. از او دلجویی کرده، ولی قول نمی دهد که لیست بیچاره را از این طولانی تر نکند D:)
free bird

حرف‌های پسربچه چه جالب بودنD: 

پست هم که یک حالت هلن گونه طور D:  داشت که من رو ترغیب کرد این انیمه رو ببینم ان شاء الله :)

بسیار ممنونم :) 

تازه من نتونستم وضعیتو خوب توصیف کنم...فکر کنید چند تا بچه قلدر اونطوری طنابپیچش کردن به دستگاه نوشیدنی، بعد خیلی با آرامش منتظره تا یکی بیاد و در عین حال داره برای خودش اطرافو نگاه می کنه D: 
منطق خیلی قشنگی داره.

خیلی خوشحالم که اصلا کلمه هلن گونه طور وجود داره(اشک شوق) و همینطور...ممنون که خوندید :)
Violet JArron

وای خوب شد گفتی. من میخواستم با زیر نویس ببینم. پس دوبله نگاه کنم؟

آره دوبلش خیلی قشنگه :)
hana

تا حالا نشنیده بودم اسمشو-__-
خوب حالا از این بگذریم نمیتونم هیچ جوره با دوبله کنار بیام و اینکه نصف فیلم رو سانسور میکنن و از فیلم هیچی نمیفهمی حالا شاید این انیمه سانسور نداشته باشه نمیدونم والا ولی شاید نگاهش کردم آخه خیلی انیمه تو صف دارم

انیمه جدیده، و زیادم معروف نیست بچگی.
نه این خوبه...زیرنویس دارش جلو دستم بود، به جز یکی دو مورد ریز هیچی سانسور نداشت. دوبله های فارسی خیلی مظلوم واقع شدن...بعضیاشون خیلی خوبن.
free bird

سلام  D:

این انیمه رو دیدم هلن چان :)). سپاس‌گزارم :).

فقط یک چیزی، بنظرت فصل دو هم براش می‌سازن؟ 

می‌دونم انیمه‌ها خیلی اینطوری نیستن که جادوشون رو توضیح بدن، اما یه کم دلم می‌خواد ببینم دوباره اون خانم رو پیدا می‌کنه یا نه؟ :).

سلام ::))
شک دارم :| کلا ژاپنیا دوست دارن ایده های جالبشون رو بکنن سینمایی و پرت کنن وسط معرکه... مثل دیزنی نیستن که فروزن یک و دو و هتل ترنسیلوانیا تا سه بسازن که...
یه جورایی حس می کنم توضیح دادن جادوش خرابش بکنه. انگار گذاشتن خودمون تصمیم بگیریم...
هععی. :/

سین دال

من از این بچه های نابغه متنفرم!

از اونهایی که خیلی با بقیه فرق میکنن و انگار از آسمون افتادن

اولش هم با یه دید منفی شروع کردم به دیدن این انیمه

 

ولی واقعا فرق داشت

شاید به این خاطر که همه ی بچه ها توش باهوش و کنجکاو بودن و شخصیت اصلی مغرور نبود

 

و بامزه بودن گروهشون به همه چی می چربید :)

دقیقا دقیقا! بانمکی آئویاما به این بود که خودش به خودش یادآوری می کرد که نباید مغرور بشم و باید چیزای جدید یاد بگیرم. کلا طوریکه با مسائل برخورد میکرد خیلی جذاب و قشنگ و به یاد ماندنی بود :))

D:

+چقدر سریع تو یه روز سه تا انیمه دیدید @_@
یا از قبل دیده... بودید؟
سین دال

نه یه روزه که ندیدم!

 

کلا این چالش رو نخونده بودم تا ببینمشون بعد

تازگی ها انیمه خیلی دیدم

الانم که درگیر توکیو غولم :/

 

بعد یادآوری که شد اومدم بگردم ببینم چه پست هایی نوشته شده...

بقیه رو هم پیدا کنم میخونم ببینم نظرشون چی بوده :)

اوه درسته!
کلا پستای این چالش اینطوری بود که، بیشتر از اینکه معرفی کرده باشم که مردم برن ببینن، برای کسایی نوشتم که قبلا دیدن، تا نظرشونو بدونم :))
توکیو غول! چه خوب!!
من از فصل یک به بعد نتونستم انیمش رو تحمل کنم... شخصیتا همه گنگ و بی معنی شده بودن، داستان هم اصلا مشخص نبود چی به چیه. من اصلا موندم برای چی بقیشو ساختن. برای همین رفتم طرف مانگا، که خیلی بهتر بود.

بقیــه...
از اونایی که یادمه، free bird و گربه و مائو بودن که نوشته بودن...
سین دال

:)

اوهوم

 

ممنون از معرفی اشون :)

 

 

من اتک رو رفتم مانگاش رو خوندم

دریغ از یک اپسیلون تفاوت! :/

خوبیش این بود که مرور شد یکم و اینکه رفتارهای برتوت و راینر رو از اول به عنوان خیانکار بررسی کردم و دیدم نه واقعا آدم های خوبین :/

ولی خب خیییییییییییییلیییییییییییی کم فرق داشت با انیمه اش :/

 

توکیو غول اگه فرقش زیاد باشه برم بخونم :)

 

تا اینجا که نظراتت رو قبول دارم ولی نمیتونم ولش کنم!

درسته خط داستانی درست حسابی نداره (مخصوصا فصل2!) ولی شخصیت پردازیش عالیه همه چیز هم خاکستریه... آدم ها غول ها رو میکشن من گریه میکنم بعد غول ها آدم ها رو میکشن من دوباره گریه میکنم :/

قسمت فوق العاده اش اونجا که یه شخصیت رو رو میکنه و تو رو ازش متنفر میکنه بعد به مرور کاری میکنه عاشقش شی

:)

:))))


این یکی از خوبیاشه... انیمه هایی مثل توکیو غول یا مثلا آخرای پاندورا هارتز که از مانگا فاصله میگیرن معمولا خراب میکنن.
ولی من انیمه رو بیشتر دوست دارم. با مانگا اونقدر که باید ارتباط برقرار نمیتونم بکنم...


خیلی خیلی زیاده! یعنی مثلا جزئیات نیست... کل داستان متفاوته :/

وای آره خیلی جذابه! یعنی نمیدونی طرف کدومو بگیری و برای بردن کدومشون دعا کنی... چون همه طرف شخصیت های دوستداشتنی هست!
Ame no aoi sora

اه بزرگراه پنگوئن! اه دوم:عکسش مال فیلیموئه! منم بیشتر بار اول انیمه ها مو اونجا دیدم مدت زیادی اشتراک داشتیم حالا کردیمش نماوا🙂

این پسره خیلی شبیه سنکو تو انیمه دکتر سنگه اینکه دانشمنده و همه چیزو محاسبه میکنه

خیلی عمیق بود من چند بار دیدمش و اون اونه سان! خیلی باهاش حس همدردی داشتم وقتی آخرش ناپدید شد...... پس من کی ناپدید میشم خدایا!

آره فیلیموست! یه مدت انیمه هاش خوب بود... ولی الان نماوا پیشی گرفته و ما هم کوچ کردیم اونجا :)

من اونموقع دکتراستونو ندیده بودم.. ولی الان که میگی .. واقعا همینطوره ها "-"

من هنوزم دقیق نفهمیدم چرا ناپدید شد :" فکر کردم برای دلتنگی برای شهرشه... ولی گیجم کرده خیلی. شاید به خاطر دوبلشه...
Ame no aoi sora

از وقتی نماوا پیشی گرفته فیلیمو به خودش اومده! چه انیمه هایی که جدیدا نیاوورده!

وای خدا چقدر خوب میشد اینا رو میاوردم تو زندگی واقعی *-* دکتر استون هم من قبلا یه بار دیدم ولی الان به اصرار خووهرم دارم از اول میبینم البته با نماوا پیش میریم که فصل دومش تو نماوا در حال انتشاره، هر چند من نمی زارم با دوبله ببینیم :)

دقیقا! اصلا شهرش کجا بود؟ جدیدا یه چیز دیگه هم تو مایه های این ناپدیدی دیدم یادم نمیاد چی بود فقط میدونم اعصابمو بهم میریزه

 

Ame no aoi sora

دلم خواست از اول ببینمش ولی نماوا ندارتششششش! خدایا چرا؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan