هرزصد: پرده اول:گمشده در دنیا

  • ۱۸:۱۴

از چند وقت پیش داشتم فکر میکردم که یه چالش برای خودم ایجاد کنم، که روزهام فقط به خوندن و نوشتن و انیمه و یه ذره هم درس محدود نشه. حداقل، نه به صورت بی هدفی که الان هست که هرکتابی گیرم میاد شروع میکنم به خوندن و هر انیمه ای دستم میاد پنج قسمت میبینم و میندازم تو پوشه ندیده ها که خاک بخوره(گینتاما! هانتر هانتر! گومنســــــای!)

وقتی داشتم تو فیلیمو می گشتم، با هجم عظیمی از انیمه های سینمایی رو به رو شدم که باید تا حالا دیده می بودم(بیییب. غلط نگارشی) اما ندیدم، یا خیلی وقت پیش دیدم و یادم نمیاد.

پس هلن با چکش افتاد به جون دیواره داخلی جمجمه ام که «برو روزی یدونه مثل یه اوتاکوی خوب بشین، ببین و بعد دربارشون تو وبلاگ نقد بنویس.»

و رسما چالش هزاران رنگ زیر 120 دقیقه، به اختصار هرزصد(به کسره ز) آغاز شد.

(حالا به نسبت سلیقه میتونید بنامیدش دازد، ده انیمه زیر دو ساعت، یا هر اسمی که دلتون بخواد. هرزد، دازصد و...)

 

هدف چالش چیه؟ دیدن روزی یک انیمه/ انیمیشن سینمایی زیر 120 دقیقه و نوشتن یادداشت دربارشون به مدت ده روز.(تاکید میکنم...یادداشت. میتونه یکی دو جمله باشه اصلا.)

کیا دعوتن؟ همه. ولی چون تا نگم نمی نویسید(غرغر)، سولویگ، پرنیان، پرنده، رفیق نیمه راه، اوتانا سنپای، گندم، گربه سنپای، افشین سنپای، مائو چان و نوبادی 

(کاملا ضایع است که چون حوصله نداشتم لینک کنم فقط رنگشون کردم نه؟ :| ) 

راستی راستی...از الان اخطار میدم که قراره اسپویل داشته باشیم، پس با آگاهی بخونید.

روز اول، رفتم سراغ گل سر سبد و افتخار صنعت انیمه ژاپن.

شهر اشباح.

spirited away

تنها انیمه ای که تاحالا اسکار تونسته بگیره.

هرچقدر هم تلاش کنم نمیتونم با کلمات میزان «زیبایی»ش رو توصیف کنم. زیبایی ظاهرش منظورمه. اگه میشد که همون کتابشو مردم میخوندن. جزئیات و طراحی شگفت انگیز بود. شخصیت هاش انگار...نمود ژاپن کارتونی شده، بودن. دقیقا هزاران رنگ بود! به خاطر همینم که شده باید حداقل دوبار نگاهش کرد. یه بار به قصد داستان، یه بار به قصد پرینت اسکرین گرفتن!

میرسیم به داستان. از اول بخوایم شورع کنیم... عنوان.

اون حسی که عنوان انگلیسی داره، یا اصلا ترجمه عنوان ژاپنیش:محو شدن سن و جیرو رو مقایسه کنید با نام فارسی. شهر اشباح آخه؟

بعدم اینکه...این انیمه اصلا برای بچه ها توصیه نمیشه، چون خودم وقتی به عنوان یک بچه، این انیمه رو با کیفیت پایین و دوبله قدیمی و داغونش نگاه کردم، کپ کردم. اگه با کیفیت و دوبله خوب نگاه می کردم هم کپ میکردم. به قول یه سنپایی، فکر کن بچه هه پدر و مادرش خوک شدن و خودش افتاده گیر یه بچه سادیسمی و مادربزرگ دو شخصیته که باید براشون موجوداتی که سالی یه بار میرن حموم رو بشوره. دوست اژدهاشم که زخمیه. از اونطرف یه روح سیاه استاکر عاشقش شده و هی طلا به پاش میریزه. قبول ندارید من باید یه هفته بعد دیدن این کابوس میدیدم؟

درباره داستان و مفاهیم عمیقش حرفی ندارم، چون خودم وقتی زدم تو نت بررسی انیمه شهر اشباح تازه یه یه نتایجی رسیدم، و پیشنهاد میکنم که شما هم همین کارو بکنید چون از این پست چیزی قرار نیست عایدتون بشه از مفاهیم و استفاده از فولکور ژاپن و غیره.

در آخر، معرفی میکنم:

معروف ترین عکس انیمه ای تاریخ بشریت:

Spirited Away - Yes, Chihiro’s a kid. She’s used to a world in which her rights and privileges are determined by her parents, who are obligated to keep her healthy and happy. She enjoys this status by virtue of being born. But in the wider world—and this is what makes it so scary—one creates one’s own identity. For the middle-class, anyway, one has to earn one’s pride of place. At the bathhouse it’s the same. Who you were, when you were a kid, doesn’t count for zip.

به شخصه عاشق این روح سیاه بودم(اصلنم به خاطر قیمت طلا نیست. ساکت باش هلن چان.) چون حتی از شخصیت اصلی هم سیر شخصیت جذاب تری داشت. اول تنها بود و داشت مثل ناروتو از روی تاب به بازی کردن...آخ یعنی، حموم کردن بقیه نگاه میکرد. بعد جیرو راهش داد داخل، شروع کرد به پرخوری و با طلا مردمو فریب دادن، به طورایی آدم بده شد. ولی چون به کسی آسیب نمی زد همه چاپلوسیشو میکردن. اما تا از مرزها عبور کرد و وحشی شد، همه ازش ترسیدن و ولش کردن.

نقطه اوجش، زمانی بود که به کمک جیرو همه بدی هاش رو «بالا آورد»، و در آخر تونست جای خودش رو در جامعه(کنار مادربزرگه) پیدا کنه.

 

چطوری ببینیم:

پیشنهاد میکنم دوبله گروه فیلیمو رو ببینید. یه دوبله قدیمی داره، و یه زبان اصلی با زیرنویس تو نت هست، که کیفیت هاشون نابوده. آهان و...با خواهر و برادر کوچکترتون نگاه نکنید، مگر اینکه از اون خواهر و برادر کوچترایی باشن که تو تونل وحشت دستشونو می‌گیرید.

آهان و یه نکته جانبی...والپیپر های این انیمه خیلی خوبن *_*

سُولْوِیْگ 🌌

ممنون از دعوت جناب‌عالی!

فقط این‌که، چیزای جدید باید ببینیم و بنویسیم؟ من که نت ندارم اصلا🤦🏻‍♀️😩.

شایدم همین الان شروع نکنم به نوشتنش. 

ولی ممنون از دعوتت، و این چالش باحال‌! *-*

من شهر اشباح رو با چند تا از دوستام دیدم. اون موقع خیلی درکش نکردم، اما بعد که بهش فکر کردم، بیشتر ازش خوشم اومد. هعی. 

بیشتر مسئله اینه که انیمه/میشن های سینمایی خوب جدید ببینیم و معرفی کنیم به هم. مهم نیست حالا از کی شروع میکنی یا اصلا ده تا مینویسی یا دو تا. یه چیزیه تو مایه های گریزی به سوی کتاب.

یکی از وحشت های من یه مدت این بود که کسی بفهمه من شهر اشباح رو از شیش سالگی تا حالا ندیدم :| (آخه اونموقع هیچ حالیم نمی شد که) برای همین دوباره دیدنش بسیار واجبه :)
⛩ 𝒜𝒻𝓈𝒽𝒾𝓃

3 بار دیدمش عاشق کاماجی شدم اون یارو که چن تا دست داشت اون دوده ها واسش کار میکردن

چن سال پیش یه پسره اون یارو بی چهره رو تتو کرده بود رو دستش منم تو اتوبوس هی خیره بودم که چقدر قشنگه و اونم معذب بود سعی میکرد قایمش کنه که من برم گم شم ولی من سمج تشریف داشتم

تازگیا حس میکنم دارم دخترونه حرف میزنم:|

وای آره! میخواستم به اونم اشاره کنم. این حالتی که دستاش برای هجم کاراش کافی نبود فقط...خیلی جذاب بود.

منم یه نفرو تو خیابون دیدم که ماسکشو مثل ماسک کانکی رنگ کرده بود...همین بلا رو سرش آوردم. چند متر اونطرف تر دیدم ماسکشو در آورد و عوض کرد!

واقعا؟ دخترونه حرف زدن چطوریه مثلا؟ *_*
عشق کتاب

خیلی اینمه قشنگیه. من یک که کوچیک تر بودم ازش می ترسیدم و الان که بزرگ و بالغ(اوهوع:/ ) شدم و چند بار نگاش کردم به عمق زیباییش پی بردم:))

بالغ(نیشخند) بلی بلی...اکنون دیگر از اینجور چیزها نمی ترسیم که...
(خودش را زیر یک لایه پتوی دیگر مخفی می کند و به پاسخ دادن به بقیه نظرات ادامه می دهد D;)
free bird

سلام D:

ممنون از دعوت :)) بسیار بسیار هیجان‌انگیزست :)

هلن چان T_T منم اون روح سیاهه رو خیلی دوست داشتم :)) واقعا انیمه‌ی زیبایی بود ! 

سلام :)

واقعا واقعا انیمه قشنگی بود. بعد از توتورو، اون روح سیاهه شده نماد صنعت انیمه ژاپن..
nobody ..

( اوه اوه :) چه انیمه هایی هم رفته توی پوشه های ندیده ها و داره خاک می خوره :) )

 

مرسی بابت دعوت :) خیلی چالش خفنیه و حتما می نویسمش. فقط اینکه هر کدومش باید توی پست جدا باشه یا میشه همه رو یه جا نوشت؟

 

سیدی شهر اشباح رو موقع خونه تکونی از پشت کمد پیدا کردم حدود سه سال پیش، کیفیتش خیلی داغون بود و دوبله هم بود که من اصلا نمی تونم با دوبله ارتباط برقرار کنم پس نتیجه می گیریم باید یه بار دیگه هم ببینمش :دی

(آه کشیدن) تقصیر سنپای هامه! هی بهم اسطوره معرفی می کنن. :دی

هرطــــوری که دل تنگت خواست. قصد فقط دیدن و معرفی کردن انیمه های جدیده.

(لرزیدن) من هم چند ماه بعد اولین بار نگاه کردنش یه گوشه ای پیداش کردم...ولی اصلا سعی نکردم دوباره ببینمش.(بیشتر لرزیدن) شیکوندمش انداختم آشغالی!!!! *_*
(البته کار خیلی زشتی کردما.)

بلی بلی D: منتظرم که یادداشتاتو بخونم :)
Violet JArron

وای من اینو بچه بودم دیدم!

(البته نصفه نیمه. اولشو ندیدم.)

اون موقع زیاد خوشم نیومد. چون مناسب سنم نبود. ولی فکر کنم حالا باید برم عین آدم ببینمش.

سینمایی دیگه چی سراغ داری؟

(لرزش)
تو بچگی اصلا تجربه خوبی نبود...

تا حالا سه تا دیدم، نقداشم نوشتم تو پیشنویسامه...یکی بزرگراه پنگوئن که قشنگه خیلی، یکیم آب و هوا رو... فردا و پس فردا پستشون میکنم
Violet JArron

هلن هلن

این چیست؟

https://anime-list11.pw/anime/7522/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-fullmetal-alchemist-brotherhood-specials

تو را چه شده است؟

مرا چه شده است؟

آیا این بازی روزگار است؟

همانا در افق محو می شویم.

و با بهشت زیبای فول متال دیدار می کنیم.

این بهشت که می گویی
هم اکنون نشسته در
آرشیو انیمه های من
بلی ای دوست، که من این بهشت را دیده ام
و از مزه طلایی عسلش چشیده ام(ابهام در موهای طلایی اد)



خلاصه اش اینه که..
اینا قسمت های ویژه کیمیاگرن که خیلی خیلی جذابن. ساید استوری های مانگان که بعدن با سی دی اومدن بیرون.
گن‍ ‍دم

خیلی دوست دارم شرکت کنم ولی فضای وبم یه جوریه که مطمئن نیستم شرکت کنم یا نه:(

متوجهم...عیبی نداره همینکه ندا دادی بسیاررر متشکرم :)
رفیقِ نیمه راه

ای وای منم دعوت شدم 😍😍
مرسی خیلی 😍😍
حتما مینویسم چون دارم یدونه رو نگاه میکنم 😍😍
و میشه راجع به سینمایی ها اونایی که قبلا دیدیم بنویسیم!؟ یا حتما باید جدید باشه!؟
میشه هر روز راجع به یک قسمت یک انیمه بنویسیم!؟
هر جور شما بگید ^_^

:))
کلا هدف چالش دیدن انیمه جدید و معرفی کردنشه....ولی خب، اینکه فقط معرفی کنی هم عیبی نداره...که جدید نباشن ...
خلاصه اینکه، همونطور که به همه گفتم، هر جور دل تنگت میخواهد بنویس :))

ممــــنون که ندا دادی :)
گربه ...

ممنون دعوت کردی:) 

در مورد کامنت افشین و جواب خودت باید بگم نظرتون چیه به جای خیره شدن برین جلو و سر صحبت رو با طرف باز کنین تا فکر نکنه استاکرین؟:| 

 

پیش به سوی سینمایی های ناروتوXD 

:))

خب آخه نمیشه که....
مثلا من انقدری کوچولو، برم یه یه مرد اونقدری بگم وای چه ماسک قشنگی...*_*


وای آخ جون @_@ یکی باید دستم رو میگرفت و از تاریکی هیچ-انیمه-سینمایی-ناروتو-ندیدن می کشیدم بیرون! میترسم یکیشونو ببینم بعد خوب نباشه بعد پوچ بشم دوباره @_@
hana

های های
من این انیمه رو بچه گیام دیدمXD
چندان ترسناک نی البت از نظر منXD
خوب اگه خواستی انیمه سینمایی خیلی خوب بهت معرفی کنم
خوشحال میشم:)
منم یه اوتاکوام و بیشتر انیمه معروف میبینم و برای انتخاب هر انیمه ام خیلی دقت میکنم چون هر انیمه ای ارزش دیدن نداره خوب دیگ همین:)

من از بچگی از کارتون بیشتر از فیلم ترسناک میترسیدم @_@ تا چند وقت سی دیشو میدیدم لرزه می گرفتم....

بسیار بسیار آریگاتو(تعظیم)
کاملا درست می گید، از همه چی باید بهتریناشو انتخاب کرد حتی انیمه، که خودش یه چیز الهیه D: و خیلی خوشحال میشم که از کمک و نصیحت شما هم استفاده کنم (تعظیم دوباره)
گربه ...

اولیشو نبییین

من دیدم پوچ شدم 

تو این کارو با خودت نکن

البته من دوبله فارسیشو دیدم چون تنها نبودم

اولین بار که دیدمش نمی دونستم انیمه چیه خوشم اومد

بار دوم که دیدم زیاد خوشم نیومد

 

اولیش....همون سرزمین برف بود درسته؟ 
آره اون سی دیش اومده بود، من دیدم قبلنا. به عنوان ناروتو نباید دیدش اصلا!


Maglonya ~♡

وای اینجارو T-T

منم که دعوتم... باید خیلی جلبک بوده باشم که این پستو به موقع ندیدم||:

 

شب میام مینویسم حتماTvT....

این چه حرفیه بابا :) جلبکی از ماست D:

منتظرم که بخونم(تعظیم)
Evan Godless

Hi

 دیدم این گربه چان هی از چالش حرف میزنه ، گفتم بیام یه نگاهی بندازم ببینم قضیه چیه!:)

خیلی حرکت باحالی زدی:) بسی خوشم اومد.

پ.ن: عجیبه که تا الان بلاگت به چشمم نخورده بود، چون دوستان مشترکی داریم« افشین،رایان ،اوتانا، نکو» :)) 

Nice blog BTW

hi :)
خوش اومدید...خوشحالم که خوشتون امده :)

نمی دونم واقعا*-* من از چند صد سال پیش دنبالتون می کردم البته...ولی از اونموقع ستاره تون روشن نشده
Yumiko :)~

عررررر چقدر دلم میخواد تو این چالش شرکت کنممممT~~~~T 

+ این شهر اشباح فک کن من حتی بوکمارک هاشم دارم!!! اون وقت خودشو هنوز جور نشده کامل ببینمXD ..چون دانلود کرده بودمش و بعدها لپ تاپم سوخت و وقتی فایل ها رو به لپ تاپ جدیدم منتقل کردیم یه سریاش از دست رفتن و این و کلی انیمه ی دیگه هم جزوشون بود'^' ... معروف ترین انیمه ی سینمایی تاریخ بشریت ...من ک چنین حسی بهش دارم... باید خیلی تباه باشم ک با ۴ سال سابقه ی اوتاکویی کامل ندیدمش'-' ...اصلا شاید با همین شروع کنم XD

خب شرکت کنیدددددد D:
+منم از خودم خجالت میکشیدم که چرا ندیدمش از شش سالگی. 
البته با این نگاه «بهترین انیمه» نرید طرفش. به عنوان یه انیمه روح افزا(!) و قشنگ برید که ناامیدتون نکنه.
Aysan ~°

*از تونل آرشیو خوانی سر میخورد و سرش را بیرون می کند*

"عه اینجا آرشیو هلنه؟! از مسیر آرشیو آرتی رسیدم اینجا *-*"

این خیلی قشنگه! از اون جایی که هیچ وقت چالش های چند روزه رو تموم نکردم ولی باید این یکی رو تموم کنم! هر طور شده! پس شرکت می کنم ^0^

تازه خوبیش اینه که حداقل سی روزه نیست ""-""

D: خوش اومدی. 
با پروفایلت حس اون تونلای رالف خرابکار افتادم که باهاشون از این بازی میرفتن اون بازی D: 

هورا! هرزصد چالش موردعلاقه من بوده تو این یه سال وبلاگ نویسی تا به حال! خوندن پستای دیگران براش خیلی خیلی خوش میگذره D: بی صبرانه منتظرم!

اوهوم ""-"" ولی زیاد به این امید نبند. کلا زندگیتو فلج میکنه. ""-"" مگر اینکه تو عید ببینی.
Ame no aoi sora

های خدایا این انیمه ها کلا زندگی فلج کنن یه تابستون ابدی لازم دارن

وای دقیقاا!! هر سال سه ماه واقعا زمان کافی نیست :_)
یِگآنِه 猫

اینو باید شرکت کنم

چرا الان دیدمشTT

وای سلام!
 الان هم دیر نیست D:: خیلی هیجان انگیزه بعد این همه مدت کسی دوباره این چالشو شرکت کنه. مشتاقانه منتظرم بخونمش :*))
یِگآنِه 猫

خب من روز اولشو استارت زدم :">>>

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan