هرزصد: پرده چهارم: شاهزادگان در جنگ

  • ۱۹:۴۴

نام(ها): شاهزاده مونونوکه

mononoke hime

یه کار دیگه از چیبلی و میازاکی، و در واقع بهترینش که...واقعا حرفی ندارم دربارش بزنم. یعنی اصلا نمی دونم از کجا شروع کنم.

خیلی خب بذارید از این شروع کنم:هرج و مرج

فکر کنید توسط روح پلید طلسم شدید، مو کوتاه می کنید، دهکدتون رو رها میکنید و میرید سراغ راه علاج. تا اینجاش درست؟ حالا یهو به خودتون میاید می بینید افتادید وسط جنگ انسان و طبیعت، و دقیقا هیچ ایده ای ندارید که باید طرف کدومشونو بگیرید. از یه طرف انسانهایی رو داریم که برای بقاشون به جنگل نیاز دارن، از طرف دیگه حیوانات رو داریم که به حریمشون تعرض شده.

5 Must-See Movies From Animation Master Hayao Miyazaki

میخواستم بگم داستانش «عجیب» بود. اما فهمیدم که «عجیب» براش خوب نیست. درواقع حقیقی ترین جنگ بین طبیعت و انسان رو داشت شرح می داد. چون فقط دو طرف نداشتیم. تو دنیای انسان ها جنگ و این مسخره بازیا رو داریم، طرف جنگل هم همینطور. این داستان «حقیقی» بود، چون همین الان که من دارم اینا رو تایپ میکنم داره اتفاق می افته. همین لحظه درختا دارن قطع میشن و حیوانات سلاخی، و کاریشم نمیشه کرد. همونطور که آشیتاکا به تنهایی نتونست، و فقط قیام مادر جنگل باعث شد همه به خودشون بیان.

 با اینکه باید یه بار دیگه برم ببینمش که بفهمم نقش روح جنگل و مادر طبیعت این وسط چی بوده، خیلی خیلی از همه چیش لذت بردم. از طراحی ژاپنی-سرخپوستی طورش تا موسیقیش که واقعا عجیب بود.

 

بخشی از معنی آهنگ:

وقتی خورشید رخت بر بست تو پیدا شدی

مثل لبه چاقو تیز ولی

شیرین و دوست داشتنی

کشی قلبت را نمیشناخت

تمام غم و اندوه و دردت

در شب های جنگل محبوس شده بود.

 

از این انیمه یه طورایی فهمیدم که حیوانات و انسان ها در دو طرف معادله نیستن، بلکه از اونجایی که داریم یه دنیا رو باهم تقسیم می کنیم، اگه طبیعت بخواد در برابرمون شورش کنه، یه طورایی باید با هم متحد بشیم(این اتحادم اینطوری نیست که بریم بشینیم پشت گرگ ها بجنیگم. درواقع، با هم کنار اومدن و مراعات همدیگه رو کردنه.)

از لحظات:

- پس اونایی که گرگ پرت کرد پایین چی؟ +اونا مردن. باید زنده ها رو به خونه برسونیم.

 

من تسلیم شدم. نمیشه مقابل احمق ها پیروز شد.

 

درختان در حالیکه میمیرن  از درد فریاد می زنن. تو نمیتونی صداشونو بشنوی، ولی من وقتی اینجا نشستم و از درد گلوله به خودم میپیچم، میشنوم و آرزوی مرگ اون زنو میکنم.

 

ناگو از مرگ می ترسید. مثل من. اون تسلیم شد و تاریکی اون رو فرا گرفت. ولی من اونو پذیرفتم و منتظرشم.

 

این سرنوشت توئه که به اونجا بری و ببینی آنچه را که با چشمان بدون ابر نفرت میتوانی ببینی.

جایی که آشیتاکا میدونست که می میره و همین باعث شده بود که بدون تعصب بتونه حقیقت انسان ها و حیوانات و جنگ بینشون رو ببینه.

 

یه نکته ای که نظرمو جلب کرده، اینه که توی انیمه های چیبلی همیشه یه پسر و دختر هستن، که یکیشون شخصیت اصلی و یکی شخصیت فرعی و کمک کننده. و این دو نفر هستن که با مشکلات مقابله میکنن. انگار نویسنده سعی می کنه بهمون بگه با کمک هر دو جنس زن و مردف که هر کدوم توانایی و ضعف های خودشون رو دارن میشه پیروز شد به شخصیت منفی/شرایط موجود.

 

چطور ببینیم:

پیشنهاد میکنم زیرنویس ببینید، و هاردساب شده. و چسبیده. این نسخه زیرنویس که من دیدم مترجم خودش چیز میز به متن اضافه کرده بود. مثلا طرف میگفت:«سا» زیرنویس می گفت:«اومد و رفت!» و انقدر جلو و عقب بود که باید سوپر پاور منطبق کردن زیرنویس با فیلم رو داشته باشید، یا شارینگان.

free bird

این انیمه از جهات مختلفی مفاهیم مختلفی داره بنظرم...بازم لازمه ببینمش.

چه خوب که خوشتون اومده ازش D: 

آره واقعا...یکبار کافی نبود. یه بار باید ببینم مفهومشو بفهمم، یه بارم باید فقط به طراحیش خیره بشم @_@
گربه ...

میگم این زیر ۱۲۰ دیقه نبودا D:

شاهزاده مونونوکه یکی از انیمه هایی بود که منو به این صنعت علاقه مند کرد. یادمه بچه بودم اینو دیدم و شیفته ی طراحیش شدم. 

وای میخواستم این نکته رو بگم D: نمیدونم چرا یادم رفت بگم...ولی خب...عیب نداره. چند دقیقه ای از خطر زدم بیرون
گمـــــــشده :)

و اکثر شخصیت اصلی دختره

بین انیمه های ساخت جیبلی ناوسیکا دختری در باد و بر فراز تپه ی شقایق رو از همه بیشتر دوست داشتم

یادمه بچه بودم درباره مونونوکه یا تو هفته نامه دوچرخه خونده بودم یا یه جایی تبلیغشو دیده بودم. آرزوم بود ببینمش

فک کنم بیست چهار یا بیست و پنج سالگی دیدمش

آره...این یکی از جذابیتای انیمه سینماییه که انیمه های سریالی خیلی کم دارنش. کم پیش میاد شخصیت اصلی دختر داشته باشیم، مثل ناکجا آباد. اکثر اوقات دخترا حامی و اینان..
وای آره ناوسیکا رو هم چند هفته قبل تازه دیدم...مانگاش فارسی پیدا نمیشه، ولی انگلیسیشو خوندم مانگای قشنگی هم داره.

من هم از کی میخواستم مونونوکه رو ببینم...
خیلی از دنیا عقب بودم با ندیدن این انیمه ها!
Maglonya ~♡

شاهزاده مونونوکه قطعا یکی از شاهکار های میازاکیه((=...

یه جوری بود که دقیقا نمیتونستی بگی مقصر کیه... تقصیر کیه و کی باید جمعش کنه!!((=...

نمیشد برای داستان یه ویلن مشخص کرد، میفهمی که چی میگم؟!

*هرچند این ویژگی تو خیلی از آثار میازاکی دیده مبشه*

واقعا واقعا!

دقیقا. چون از زاویه دید آشیتاکا هم می دیدیم قضیه رو، تصمیم گیری بین انسان ها و دختری که دوستش داشت سخت بود و...اصلا اینکه کدوم راست می گفت، کدوم حق داشت...

توجه کردی اکثر شخصیت های ویلین طور چیبلی هم مونثن؟ مثلا همین مونونوکه، ناوسیکا، شهر اشباح(اون مادربزرگه) و..
عشق کتاب

داستانش باحاله:)
حتما می بینمش:)

(دنبال لیست عشق کتاب می گردد تا باز هم از او دلجویی کند) 
D:
چوی زینب دمدمی

وااااایییی چقدچالش جالبیه😍😍😍

منم چندتا انیمه سینمایی معرفی میکنم.البته ممکنه که همشونودیده باشید.ولی خب اینا خیلی برای من خاصن.

سرودقلب،به سوی جنگل کرم های شب تاب،میخوام پانکراستوبخورم،فرزندان گرگ و❤

آره همشونو به جز میخوام پانرکاستو بخورم دیدم...و واقعا درست گفتی...خاصن.
مثلا سرود قلب یه تاثیر عجیبی روم گذاشت..همراه موسیقیش و شخصیتاش و داستانش و...کلا همه چیزش.
چوی زینب دمدمی

سرودقلب واقعا عاشقشم...خیلی مال من بوداصلا:)))آره اینا انیمه های معروفین حدس میزدم دیده باشیشون پانکراسم با اینکه اولاش خیلی رومخ بود حس غم تهشو خیلی دوست داشتم💜اونم ببین حتما.

خیلی خاصن.چالشت باعث میشه با انیمه های جدیدتر آشنابشم واقعامچکرم.منم وقت کنم میرم اینارومیبینم.

بلی بلی حتما میرم ببینمش. دانلود شده ام دارمش حتی!
عشق کتاب ✩·̩̩̥͙

هلن داری اذیت میکنی. *انگشت اتهام

چی! کیو!؟؟ *با حیرت به اطراف نگاه کردن*
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan