شاخه های درخت رویا بسیارند!

  • ۱۵:۱۹

1. هر اوتاکویی حداقل یه بار تا حالا فکر مهاجر غیرقانونی شدن به ژاپن، زندگی تو مانگاکافه و انیماتور یا مانگاکا شدن رو کرده. از جمله من! تا اینکه یه ویدئویی تو یوتیوب دیدم درباره حقوق وحشتناک انیماتورای ژاپنی.

در کل دو دسته انیماتور وجود داره برای انیمه. یه سریا هستن که صحنه های اصلی رو میکشن، مثلا شخصیت رو تو نقطه a و b می کشن، و یه سریا که راه a تا b رو میکشن. لحظه به لحظه اش رو. به ازای هر ثانیه به طور متوسط 16 تا نقاشی. انیماتورهای دسته اول، به نسبت وضعیت مالی خوبی دارن و معروفن، با اینکه تعدادشون با وجود تقاضای زیاد خیــلی کمه. دسته دوم هم زیر خط فقر محسوب میشن. 

از این نکته که بگذریم، میرسیم به رفتار بد ژاپنی ها با خارجی های مهاجر. تکرار می کنم، مهاجر. عقیده دارن توریست ها قدمشون رو چشممونه، ولی حتی نسل دوم و سوم کره ای های مهاجر باید پرت بشن از کشور بیرون.

به هرحال، نکته جالبی که نظرمو جلب کرد توی اون ویدئو، عشق عجیب انیماتوری که باهاش صحبت می کردن به کارش بود.(مطمئنا اگه عاشق کارش نبود که حاضر نمی شد شبانه روز با حقوق خیلی کم کار کنه) و جالبتر اینکه گفت دلیل انیماتور شدنم ناروتو بوده که بچگی می خوندم، و اینکه به اون چند صحنه ای که تو بوروتو کشیده خیلی افتخار می کنه.

همین چند روز پیش هم تو کانال دهکده مخفی برگ(کانال تلگرام کهنه کار طرفدارای ناروتو) دیدم که قراره از اکتبر، یعنی آذر، اندینگ بعدی بوروتو به اسم "central" توسط ساکاگوچی آمی خونده بشه. طبق گفته خودش، خیلی برای خوندن اندینگ هیجان زده است، و از دلایل ورودش به این حرفه، ناروتو بوده که از نوجوانی دنبالش می کرده.

خیلی قشنگ نیست؟ مانگای ناروتو 15 سال ادامه پیدا کرده، و ازاونجایی که بوروتو ماهانه است و قراره 300 چپتر باشه، بیشتر از 20 سال(!) دیگه قراره ادامه پیدا کنه. طرفدارای قدیم، الان خودشون جزو عوامل پشت صحنه شدن، و next generation ان عملا! از وقتی فهمیدم خون و روح و رویام به جوشش در اومده.

 

2. در حال حاضر، توی بوروتو، آرک یکی مونده قبل از اصلی انیمه هستیم، و همچنان خبری از مانگا نیست، ولی میگن آرک بعدی دیگه حتما کارا و کاواکی و بقیه مهمات(!) وارد داستان میشن....

عیب نداره. به خاطر اوپنینگ و اندینگ حال حاضر هم که شده، تحمل می کنیم!

اوپنینگ (بهترین اوپنینگ بوروتو تا حالا، و خفن ترین طراحی سارادای کل انیمه. یه اشاراتیم به اوپنیگای قبلی ناروتو داره)

کلیک(چقدررر این سه تا اینجا نازن! آهنگشم که نگم... کاورشو انجام دادم...ولی نمــــی تونم بخونمش! زیادی خوبه!)

 

3.مهارت های زندگی رو دیدید؟ تو شبکه نهال پخش میشه از سال 90. نزدیک 500 قسمت شده تاحالا. قشنگه...واقعا قشنگه! مخصوصا آهنگا و دوبله هاش(یکی از شخصیتاش دوبلور کاکاشیم بوده!) انیمشنشم با وجود وسایل و ابزارهایی که الان داریم تو کشور خیلی خوبه! تنها امید من اینه که منم بتونم مثل فرخ یکدانه(کارگردان) به یه جایی تو صدا و سیما برسم که بتونم همچین چیزی بسازم.

 

4.کلیک

(اشک)

(پ.ن:فارسیش خیلی قشنگه تره)

 

5.شاید براتون جالب باشه که من هفت ماه، یعنی بیش از نصف یکساله که درگیر ناروتوئم...:/

kiki me

سلام اون منوی بالا چقدر قشنگ شده D:

خب حالا ادامه‌ی پست :)

بنظر من هم خیلی جالب بوده، مثلا ممکنه یک روز هلن هم جزء دست اندرکارانِ ناروتو و بروتو و اینا بشه :))

بعدا نوشت: فارسیش برای من هم قشنگ‌تر بود :) البته در حد "کاشکی میشد یه روزی..." یادم میاد ازش.

(از خوشحال اینکه یک نفر منو را دیده جیغ می زند)
همش منتظر بودم که یکی به بخش flying word واکنش نشون بده!!(ویرایش:سولیوگ واکنش نشون داد *_*)

وای نه! این دیگه خیلی رویای زیادیه! من ترجیح میدم جزو دست اندرکاران یه انیمیشن سریالی کوچولوی داخلی بشم. D:

منم به خاطر اینکه خواهرم شب و روز میخوندش یادم مونده D: ولی من اوپنینگشو بیشتر دوست می داشتم =)
•miss writer•

دوستم کلی زد تو سرم که بشینم و ببینمش ولی ۲۰۰قسمت واسه من خیلی زیاده :))

(سرفه سرفه) یکمی از 200 قسمت بیشتره. با احتساب فیلرها 720 قسمته، ولی خالص 300 تاست!

من میخوام یه ارتش دست کنم که هدفش زدن تو سر مردم برای دیدن ناروتو باشه!
رفیقِ نیمه راه

تا وقتی میشه قانونی مهاجرت کرد چرا مهاجرت غیر قانونی!؟

مهاجر خیییلی سخت می پذیرن. کار موقت یا تحصیل شاید ولی زندگی تقریبا غیرممکنه. حتی اگه اونجا بدنیا بیای هم نمیشه. مگر اینکه مادر یا پدرت ژاپنی باشه و اونجا بدنیا بیای...که غیرممکنه برای من.
ژاپن برای سفر خوبه، یا اگه اونجا بدنیا اومده باشی. مهاجرت...خوب نیست.
mochi ^-^

یه مدت با دوست صمیمی مدرسم که اونم اوتاکو بود به سرمون زده بود مانگاکا بشیم..همه ی زنگ تفریحا داشتیم مدل های مختلف صورت میکشیدیم..
یه حس نوستالوژیک وار داره ناروتو..این که این همه طول کشیده تا بسارنش..و این که همه ی عوامل از کسایی بودن که ناروتو میدیدن(:
من بچگی هام یبار چند تا از فیلم سینمایی های ناروتو رو با دختر خالم دیدم..خیلی ناروتو رو من و دختر خالم دوست داشتیم=)(نمیدونم چرا اینو نوشتم ولی خوب فقط دوست داشتم این جمله رو بنویسم^^)
من خیلی دوبله رو دوست دارم(:از بچگی عاشق کار دوبله بودم(:هر وقت کارگردان انیمیشن سازی شدی بگو منم بیام دوبله کنم براتXD

من که از این دوست صمیمیا ندارم *_* ولی با خواهرم خیلی ازین دی دریمینگا می کنیم...

وای آره!!! اصلا اینکه چههه لذتی می بردن از کار پشت صحنه ناروتو!!!!

D: الان نصف آشنا و دوست ها رو نشون کردم برای دوبلور و انیماتورای آیندم! (دفترچه اش را باز می کند و موچی را اضافه می کند)
رفیقِ نیمه راه

تو زندگی که نمی خوایم بیکار باشیم! میخوایم!؟ بلاخره یا باید درس بخونیم یا کار یا هردوش!(ایناهم زندگیه دیگه) تو ژاپن آدم تنبل و بیکار و بی فایده راه نمیدن :/

نه بیکار که نمیخوام باشم! D: فقط میگم «زندگی» تو ژاپن خوبه، نه «مهاجرت» بهش. چون سخته، هم رفتن، هم موندن. اگه فرصت رفتن رو داشته باشم، میرم یه جایی که آزادتر باشه و ترجیحا هم انگلیسی حرف بزنن!

(فکر کنم اشتباه جواب دادم اسوال قبلیتو اصلا! پرسیدی چرا غیرقانونی، درسته؟ آخه قانونی مهاجر خیییلی سخت می پذیرن)
❣️Ailin Senpai❣️

*وی که کل ناروتو را در 5 روز دیده است سرفه ای می کند و دور می شود*

@_@

واو!

ماجی دا یو؟

من سه ماه طولش دادم! اصلا امکان داره همیچن چیزی!؟!! 300 تا 20 دقیقه، میشه 6000 دقیقه یعنی 100 ساعت یعنی 2.5 روز. یعنی شبانه روز نگاه کردید؟ واسههه چی آخه!!! همه لذتش به طول دادن و دی دریم کردن درباره شه...و گشتن در فندوم ها!! و فن فیکشن!!!

(تعظیم کردن) ولی عجب قدرت و ابهتی!



زهرا یگانه

@Ailin Senpai
احیانا جزء دار ُ دسته ی اون جنی که تخت بلقیس رو در چشم به هم زدنی آورد نبودی شما؟! :)) چه طور واقعا؟ [سعی در کشف رمز موفقیت]
من از مرداد ناروتو رو شروع کردم تازه قسمت 110 هستم. فکر کنم یه سالی طول بکشه که بتونم تمامش کنم. (@_@)[البته مشکل از موتور  پِت پتوی وی می باشد.]

منم موندم واقعا @_@

تازه اصلا باید ناروتو رو چشید، نه اینکه قورتش داد!!
رفیقِ نیمه راه

چجوری دلت میاد انگلیسی رو به ژاپنی ترجیح بدی!؟ *_*

ظاهرش سخته ولی دل نازکی داره...

ژاپنی همیــشه یه درجه بالاتره در قلبم...
ولی واقعا نمیشه مثلا منکر شکوه لهجه بریتیش یا بعضی اصطلاحات انگلیسی شد!
❣️Ailin Senpai❣️

تابستون بود وقت خالیم داشتم اوایل اوتاکوییتم بود جو ناروتو ام داشتم اینگونه شد که 5 روزه دیدمXD

تا یه ماه به داییم میگفتم عمه:/

وای!
من هیکدوم از این ویژگی ها رو نداشتم!

D:
آرتمیس ツ

وای *-* بالاخره یکی هم مهارت های زندگی رو دید . من فکر می کردم  زیادی بچگونه است ( منتظر قسمت بعدی مهارت های زندگی می ماند ....) 

 + آره فارسیش خیلیییی قشنگ تره :)) 

*اشک * 

*اشک بیشتر * 

*گریهههههه * 

من با شنیدن اون آهنگ اول و آخرش ایمان آودم @_@
(زیر لب خواندن)دوری دوم دوم دوروم دوروم دوم...

Violet JAron

ناروتو دیگه داره آثار باستانی میشه واسه خودش!

هیییی. یاد مهران مدیری افتادم که مهمون های دورهمی که اکثرشون هم هنرپیشه بودن بهش میگفتن از بچگی کارهات رو دنبال می کردم. بعد مهران مدیری هم با ناراحتی میگفت مگه من چند سالمه؟! 

:دی

ولی خداییش... هرثانیه شونزده تصویر... (سرش را به مانیتور مقابلش می کوبد)

هووف. شده!

تازه...این متوسطشه. مثلا دیدی بعضی وقتا قاب ثابته؟ بعضی وقتا هم طرف داره حمله می کنه به اونیکی، بعد یه حرکات عجیبی میزنه و...
عجیبه اصلا @_@
عشق کتاب

فقط دارم هلنی که چندین سال از عمرش گذشته رو تصور میکنم که یه کتاب دستشه و جلوی تلویزیون نشسته و داره بوروتو نگاه میکنه:))

خیلی از این تصور خوشم اومد D:
The UтaNa

مهاجرت غیرقانونی به ژاپن!؟ بعدش هم مانگاکا و انیماتور شدن؟! مگه میشه!!؟

من اصلا بهش فکر نکرده بودم... 

مانگاکا شدن برای خارجی ها حتی قانونیش هم امکانش خیلی پایینه.

چون باید زبان ژاپنی بلد باشی،کانجی بلد باشی و غیره غیره.

برای انیماتور شدن اما حتما لازم نیست بری ژاپن. الان خیلی از دست اندر کاران انیمه ها آرتیست های خارجی هستند مثه Ilya Kuvshinov که ذکرش شد قبلا.

 

وقتی میگن مهاجر غیرقانونی تو ژاپن فقط دورارارا میاد تو ذهنم و اون خانوم دکتره که مهاجرها می دزدید و پخ پخ می کرد -_-

 

ولی واقعا تو ژاپن همیشه همینه...کار زیاد و حقوق کم. استعدادهای زیاد اما توجه حداقل. 

همین انیماتور ها اگه حقوق درست و حسابی بهشون بدن و تبلیغ و عرضه ی قوی داشته باشند مطمئنا می تونند رو دست خیلی از فیلم ها بزنند.

اما حیف که کلی ایده های خلاقانه این وسط به خاطر محدودیت بودجه به فراموشی سپرده میشه و به شناختی که حقشونه هیچ وقت نمی رسند. 

حیف این همه هنرمند با استعداد که آخرش ناشناس باقی می مونند.

مسلما این فکرا برای قبل از دورارارا بودن @_@

دوران ویباووییتم بود دیگه...میزان وحشتناک بودن کانجی و هیراگانا و کاتاکانا رو دست کم گرفته بودم :/


چند وقت پیش شنیده بودم که وضعیت داخلی استودیو ها به خاطر دورکاری شدن کارها خیلی سخت شده. دوبلور و انیماتور و... با این حقوق کم خیلی کم هست. تعداد امیدواران/ورودی های این حرفه ها هم داره کم میشه،(حق دارن البته، دیگه عشق به کار آدم رو تا یه جایی میتونه پیش ببره.) و استودیوهای کوچکتر دارن هی ورشکسته تر میشن. 
واقعا حیف -_-
*AZRA* gh

سلااام هلن 🤓

چقدر جالب بود پستت :)

دوست من از اواسط تابستون شرو کرد الان دیگه داره تموم میکنه ناروتو رو خیلی هم تعریف میکنه ازش هی هم میگه بهم ببینم 😍

سلام بر تو D:
چشمات جالب میخونن :)

چه دوست باب و عاقلی! واقعا به نظرم ببین...دگرگون کنندست.
شی‍ ‍فته

دلم میخواد ناروتو رو ببینم...

چه پیشنهادی برام داری؟؟

از کدوم سایت ببینم؟؟ دوبله ببینم یا زبان اصلی؟؟ و هرچی هرچی...؟

واااععی چه خوب...(چشم ستاره ای)(چشم قلبی)

چون خیلی زیاده، بهت پیشنهاد می کنم اشتراک یک تا سه ماهه فیلیمو بخر، که اینترنت زیاد مصرف نمی کنه. بستگی به سرعت دیدنت داره که چند ماهه برات کافی باشه.
 دوبله فارسیش از ژاپنیش  خیلی  بهتره.
شی‍ ‍فته

مجانی میشه ببینم؟؟🙄😅😅 

قیمت پایانیش فرقی نمی کنه. همون پولی که میدی اینترنت رو میتونی بدی فیلیمو...
تو اینترنت هم هست البته.... اگه ژاپنیشو دوست داشتی که حتتما هست. ولی من دوبله شو بهت پیشنهاد میدم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan