Helen's Amateur Guide on Becoming a Main Character - 15

  • ۲۱:۰۹

جدا از شوخی، واقعا، کی فکرشو می‌کرد کی‌دراما هم بتونه انقدر تاثیرگذار باشه؟

جواب: احتمالا چند میلیون کی درامری که تو دنیا وجود دارن.

ولی خب، من حقیقتا جزوشون نبودم. پیدا کردن این پدیده، غافلگیری خوشایندی بود. 

با افتخار، اولین کی درامایی که به عنوان کی دراما نگاه کردم وارثان2013 بود، و اصلا پشیمون نیستم! با باران تصمیم گرفتیم از قدیم شروع کنیم بیایم جلو و یکی یکی کی دراماهای خوبو فتح کنیم! البته، احتمالا فرآیند خیلی زمانبری باشه. چون همین وارثان نصف تابستون طول کشید.

به هرحال، مثل همیشه برمیگردیم به هدف این وبلاگ و نوشته. "چی یاد گرفتیم؟"

سه چیز.


 

 

1- کره جنوبی.

مثل خیلی کی درامای دیگه تم اصلی وارثان مشکلات جامعه ی کره جنوبی و فاصله طبقاتیه. برعکس فیلم های ترکی و گاه ایرانی، کی دراما از ترفند "دختر فقیر، پسر پولدار جذاب عاشق" برای جذاب کردن رومنس ماجرا استفاده نمی کنه، درحالیکه بعدا نشون میده خونه دختره پر از گل و ادویه رنگارنگ خونگی و خلاصه، همه چی تمومه. کی دراما از این ترفند استفاده میکنه چون این مشکل به شکل دردناکی تو کره هست.

کره به اون خوشگلی زیادم تفاوتی با ایران خودمون نداره. با تمرکز ثروت و قدرت تو دست یه عده(همون چائه‌بول‌ها)، و نبود شغل و فقر برای یه عده بیشتر. فرقشون فقط آزادی بیان و مطبوعاته.

این آسیای خراب شده تا ابد همینطوری خواهد موند. فرقی نمیکنه کجاش باشی.

مشکل قلدری و آزار و اذیت هم که چیزی نیست ازش خبر نداشته باشیم، پس از این نکته اش رد میشم. فقط.. این سوالی که چند وقت پیش یکی تو یه کامنتی پرسیده بود رو میپرسم. «چرا پدر و مادرهای کره ای به بچه هاشون یاد نمیدن از خودشون دفاع کنن؟»

درحالیکه والدین ایرانی از اولین درس هایی که قبل مدرسه رفتن به بچه هاشون یاد میدن یه چیزیه با مضمونی مثل «اگه هلت داد، هلش بده. اگه بهش مشت زد، بهش مشت بزن. اگه حرف زشت زد، به مدیر بگو. بهش بگو آینه!»

جنگجو یا تسلیم؟ این تفاوت در تاریخ ما دو کشور هم نمود پیدا کرده. طوریکه با استعمار و زور رو به رو شدیم. وضعیتی که الان شرق آسیا داره جواب کساییه که میگن "ایران فقط با همه میجنگه."

فرقی نمیکنه بجنگیم یا نه. این جنگیه که بازنده اش از اول مشخصه. فقط بحث سر اینه که چقدر قراره ببازیم.  


 

2- چگونه شخصیت اصلی باشیم؟

(از اینجا به بعد یه ذره اسپویل هست. با دقت بخونید.)

اگه وارثان رو ببینید، از قسمت پنج و شیش به بعد، حدودا از وقتی "عشق آغاز میشه" (D:) یه چیز قراره ورد زبونتون باشه.

این کیم تان چقدرررر سمجه!

محض اطلاعتون کیم تان شخصیت اصلی، و پسر نامشروع یه سهامدار بزرگه که برادر بزرگترش برای اینکه تو رقابت سهام سر راهش قرار نگیره، فرستادش آمریکا درس بخونه تا از شرش خلاص بشه. (خوش به حالش واقعا !) از اونطرف، شخصیت اصلی دختر چا یون سانگ رو داریم که دختر فقیر با شغل پاره وقت عادیمونه که تو شرایط سختیه.

اینکه بگیم اینها چطور به هم بر میخورن اسپویله. پس نمیگم. مهم اینه که به هم برمیخورن و کیم تان که از خانواده خیری ندیده، عاشق دختر میشه. از اون به بعد، هرررکاری میکنه که به دستش بیاره. چیزی که قراره حسابی بره رومختون و در عین حال شگفت زدتون کنه اینه که چطوری... چطوری با هزار بار نه شنیدن و غیرمنطقی بودن تک‌تک‌ حرکتهاش بازم از رو نمیره. هزار بار قراره به خودتون بگید: " خب، اینجاست که دیگه بیخیال دختره میشه." یا "اینجاست که دلش میشکنه."

ولی باز هم این اتفاق نمی افته و نمی افته. 

قبلا تو یکی از پستهای ناروتوییم گفته بودم:«اگه ناروتو حتی یه بار، فقط یه بار در طول داستان تسلیم شده بود، ما این پایان خوشی که داریم و نمی داشتیم.» الان هم اینو درباره کیم تان میگم. جدا اگه یه بار هم تسلیم شده بود، تک تک این قدم ها به هم نمی پیوستن به پایانی که ما داشتیم.

تعریف شخصیت اصلی به نظر من شخصیتیه که وجودش بیشتری تاثیر رو روی داستان داشته باشه. از اونطرف، این چیزه که شخصیت اصلی یک داستان با پایان خوش رو توصیف می کنه، اینه که تسلیم نشه. تا حد امکان تسلیم نشه. 

اینو خود کیم تان هم یه بار گفت:

اگه هر بار بعد از هر شکستی بلند شم، یه روزی میرسه که دیگه مجبور نیستم جلوی هیچ آدمی زانو بزنم.

این کار و این حجم از اراده تو دنیای واقعی نزدیک به غیرممکنه. ولی اگه بشه.. چــی میشه :)))

 

3- چگونه شخصیت فرعی باشیم؟

شخصیت های فرعی هرکدوم به نحو خودشون به شدت زیبا نوشته شده بودن. من هنوزم موندم تو عمق هرکدومشون. اولش شاید خیلیا کلیشه ای و سبکسر به نظر بیان، ولی وقتی لایه ها روی هم قرار بگیره و تصویر واقعی رو ببینید مثل من متحیر میشید. از یو راحل گرفته تا نماینده هیوشین تا آقای منشی و کیم هیونگ.

 

شخصیت مورد علاقه من تو کل داستان اما، چوی یونگ دو بود. چوی یونگ دو همون پسر استریوتایپیک بدذات داستانه. یا... اینجوری به نظر میاد.

درحالیکه نیست. نه... چوی یونگ دو منه. چوی یونگ دو ماست.

 همه ی ما که شخصیت اصلی نیستیم. که شکست میخوریم، که بلد نیستیم احساساتمونو توصیف کنیم. ما که مغروریم، و به جای مستقیم گفتن حرفهامون سعی می کنیم هرجور شده فقط... نگهش داریم. با هر وسیله ای.

که یه کم بیشتر ببینیمش، یه کم بیشتر لمسش کنیم و صداشو بشنویم. چوی یونگ دو، نماد عشق twsited beyond untangling اکثر ما آدمها بود. 

میونگ سو یه بار ازش پرسید:«اگه چا یون سونگ در حال غرق شدن باشه، حاضری بپری و نجاتش بدی؟»

چوی یونگ دو گفت:«نجاتش میدم، ولی خودم غرق میشم. اینجوری تا ابد به یادم میمونه.»

بعد میونگ یه چیزی گفت که.. خیلی برای من طنین انداز شد.

همیشه همینکارو میکنی. بعد از اینکه کلی به انتخابات فکر کردی، آخرم یه پایان غم انگیز برای خودت در نظر میگیری.

یا اینجا که گفت:

+چیکار داری میکنی؟

میخوام ظرفها رو بشورم. این تنها کاریه که فعلا از دستم بر میاد.

امروز بچه ها تو گروه کلاس میگفتن وقتی عصبانی ناراحتن چیکار می کنن و چجورین.. مثلا میگفتن چقدر بد میشن و همه می فهمن و اینها. جالبیش اینه که، وقتی من عصبانیم کسی نمی فهمه. حتی وقتی مستقیم به طرف گفتم : «برو بمیر.» هم نفهمید. پس عصبانیت که هیچی. وقتی ناراحت باشم هم.. ظرفا رو میشورم :)

 

4-عشق، بهترین تاجیه که میتونی رو سرت بذاری.

فقط همین. این پایان داستان بود، و نتیجه گیری کلی. جاییکه کنتراست و سایه روشن شخصیت دو برادر(وون و تان) در نقطه آخر داستان به اوجش میرسید.

رویای تو ایستادن در بالاترین نقطه جهانه... ولی رویای تو فقط چا یون سونگه.

عشق بهترین تاجیه که میتونی رو سرت بذاری،

و بدترین کاری‌که میتونی بکنی اینه که به بچه هات، به اطرافیانت تاجی که فکر می کنی اندازه سرشونه بهشون تحمیل کنی.

+الان که همه ترکت کردن میخوای چیکار کنی؟ 
- چه کار دیگه ای میشه کرد. میخوام مجبورشون کنم برگردن. اگه امروز برنگردن فردا مجبورشون میکنم برگردن. اگه فردا هم بر نکردن پس فردا مجبورشون می کنم. 

 

دارم میمیرم. نمی‌خندم. در اینده زندگی سختی خواهم داشت. من اخرین فرد خوشحال این دنیا خواهم بود. عاشق نمیشم، و هرکس که در مورد «اون آدم خاص» حرف بزنه رو مسخره میکنم. 

چقدر شبیه همه ماست در اوج ناامیدی‌هامون :)

 


دانلود ویدیو

موسیقی بی نظیرش :) من قبل از اینکه خوشو بشناسم این آهنگو میشناختم!

*ماری‌آ گویان در آهنگ غرق شدن*

 

+بهترین جفت داستان چان یونگ(؟) و لی بونا بودن. اصلا بی حاشیه.. شاد ... عالی...

#مثل چان یونگ و لی بونا باشیم.

++ لازمه به بازی بی نظیر لی مینهو و پارک شینهه اشاره کنم؟ نه.. فکر نکنم :"}

 

+++  امروز سه بانده نزدیک 16 ساعت کلاس داشتم... ولی بازم اینو نوشتم. چون وقت ندارم.

اینو اینجا مینویسم تا یادم بمونه.

 

#بدون‌ویرایش

Nobody -

*گذاشتن وارثان در اول لیست کی‌دراماهایی که باید ببینم* 

من کلا همین یدونه رو دیدم نظرم زیاد معتبر نیستا D:"
Marcis March

همون روزی که دحتر عموم برای بار چهارم یا پنجم دیدن وارثان طبق روال هردفعه عکسای جذاب لی مینهو رو میفرستاد به توانایی های عجیب سریال ایمان اوردم.. خیلی قشنگه خیلی

باورت میشه من نمیدونستم اول این لی مینوهوئه؟ بعدا یکی بهم گفت لی مینوها اینه ها...
من انتظار داشتم ازین مغرورا باشه.. ولی خیلی مهربون گونه وبا استعداد و... عالی بود.

چرا دنیا ایمان نمی اره واقعا *-*
خیلی...
چوی زینب دمدمی

تحلیل کردنت چقدر جذابه دختر!!! لذت بردم از خوندنش.

بسیار خوشحالم که اولین سریالی که دیدی از نویسنده ی موردعلاقه ی خودم بوده^_^

+شخصیت مورد علاقه ی منم یونگدو بود...

وای نویسنده مورد علاقه!! یعنی بازم سریال داره؟؟ وای باید برم سراغ اونا هم برمم!!!
+ :)))‌‌ دیدی ما ادما فقط با گفتن یه چیز «مورد علاقمون» به همدیگه چقدر میتونیم ارتباط برقرار کنیم؟ 
سُولْوِیْگ 🌻

من که یه قطار از کی‌دراماهایی‌ که این‌ سال‌ها بهشون‌ بی‌مهری کرده‌م دارم: :')

این رو هم اول قطار جا می‌دیم پس.

با شنیدن اسم لی مینهو‌ یهو پرت شدم به کلاس چهارم یا پنجم‌ که تلویزیون‌ سریال سرنوشت رو نشون می‌داد و ۷۰ درصد دخترای دور و برم عاشق این یارو بودن. هعی.

برای منم شبیه این بچه‌های ابتدایی دارن قطار درست میکنن... تازه صدای هوهوچیچی شونم میاد!

ایح. اونموقع چقدر دوستش نداشتم...
اصلا تصور منفیم ازش نابود شد. واقعا بازیگر خوبیه. 
.. میخک..

لعنتی فقط آهنگ پستت :")

خیلی لعنتیه :))
چوی زینب دمدمی

بله^^ سریالاشم یکی از یکی بهتر..😅همشون فلسفی وعمیق وپر از حرفن.

آثارش باغ مخفی،نسل خورشید،گابلین،مستر سان شاین وپادشاه ابدی هستن.

که بنظر من بهترینشون اول مستر سان شاینه و بعد گابلین.

مستر سان شاینش رو به شدت بهت پیشنهاد میکنم(فکر کنم همه رو کچل کردم باهاش 😅)

 

+آره دقیقا.اصلا من وقتی میخوام سر صحبتو باکسی که تازه باهاش آشنا شدم باز کنم می پرسم کتاب،فیلم،انیمه،شخصیت،ژانر و...ی مورد علاقه ت😂

اوه واییی مسترسان شاین معروف مال نویسنده وارثانه؟؟؟
پس میذارمش سر لیست حتما! هم اون هم گوبلین.

+بهترین حرکت 🤭
چوی زینب دمدمی

بله^^

معروف؟خیلی ناشناخته ست!!

معروف چون تو خیلی راجبش می نویسی D:::
امیر +

کی دراما دقیقا چیا می‌شن؟

هر چی فیلم و سریال کره‌ای؟

 

یا حتما باید عاشقانه باشه؟

یا تاریخی باشه هم کی داراما حساب می‌شه؟

آهنگ هاشون هم جزوشون حساب می‌شن؟

اره اونا کلا با هر سبکی میشه دراما... ولی بعد آهنگاشون میشه کی پاپ. طرفدار دراما میشه کی درامر، طرفدار کی پاپ هم میشه کی پاپر.
(: NarXeS

این معروف‌ترین سریالیه که همه به خاطر لی مینهو میبیننش اما به جای اینکه کیم تان شخصیت مورد علاقشون بشه، از چوی یونگدو خوششون میاد :"")

 

+ ساده اما خیلی خوب تحلیلش کردی ، بعضیا فقط میان اون جنبه عاشقانشو تحلیلی میکنن میگن زیاده لوس و بی مزه‌س :/ و خب درسته سکانسای عاشقانش واااقعا طولانی و در موارد زیادی رو مخه اما هدف داستان صرفا روایت یه عاشقانه نبود، به سخره گرفتن جامعه طبقاتی به نظر من بزرگترین هدف نویسنده بود....

وای چه جالب D:: پس عادیه این پدیده....

+اوه.. پس الان می فهمم چرا دوستهای من بعضیاشون میگفتن مسخره است این چیه نگاه میکنی...
هدف رو نگرفته بودن *-*
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan