انیمه Kakegurui:«بزرگترین قمار زندگیه!»

  • ۱۷:۲۳

قسمت ششم فصل دوم:

این قسمت از این انیمه، پیام اخلاقی ای داشت که نتونستم دربارش ننویستم.

kakegurui در کل انیمه اخلاقی ای نیست، دیدنش رو بهتون توصیه نمی کنم، و خودمم نمیدونم چطوری تو دامش گرفتار شدم :| (ویرایش: دروغ گفتم، واقعا پیشنهادش می کنم.)

داستان کلی درباره مدرسه ایه که تنها چیزی که توش مهمه، قمار هست. نه درس خوندن، نه ورزش یا چیز دیگه ای. قمار! و شخصیت اصلی داستان که تازه به مدرسه اومده، کسیه که از قمار به خاطر خودش لذت میبره، و یکی یکی بزرگترین قماربازای مدرسه رو به مسابقه دعوت میکنه.

جدا از اینکه کلا مدرسه سالمی نیست این مدرسه... آدماشم به طبع زیاد سالم نیستن.

پیام اخلاقی ظاهری داستان شاید این باشه که اگه روح و روانتون رو دوست دارید قمار نکنید. اینا... همشون اصلا حالت های روانپریشانه دارن :| ولی اگه بخوای بری پایینتر و عمیقتر تو معناش...

پیام اینه که قمار بکنید!

نه قمار به معنای واقعی کلمه. قمار در زندگی!

به قول جابامی یومکو، «بزرگترین قمار زندگیه.» و خب، راست میگه. من تازه تو این قسمت متوجه شدم که چطور این انیمه داشته درباره زندگی هم بهمون یاد میداده.

پیام همه انیمه های شونن تسلیم نشدن و تا تهش رفتنه. ولی این انیمه یه طور منطقی تری میگه‌اتش. میگه دنیا خطرناکه، هر تصمیمی که بگیری همه زندگیت وسطه، ولی اگه میخوای برنده بشی باید ازش لذت ببری(کاری که جابامی میکنه) و همراهش بازی کنی. ریسک کنی. خطر کنی.

جابامی تقریبا همه مسابقه هاشو میبره، به خاطر اینکه داره لذت میبره و غیرقابل پیشبینیه. به خاطر اینکه همه چیو میذاره وسط، اونم نه با ترس و لرز، با هیجان!

 

این قسمت ولی یه مفهوم خیلی عمیق تری داشت. مفهوم اینکه «هرکسی شانس برنده شدن داره.»

نگاه کنید به بهانه ای که یوممی آورد برای تسلیم شدن:«من میخوام با افتخار به الگوم ببازم، و دوباره از اول تلاش کنم.» به نظر خیلی قشنگ میاد، درحالیکه یه بهانه است. همون بهانه ای که خیلیامون برای اهدافمون می آریم. «من هیچوقت به اون نمیرسم، میخوام از دور تحسینش کنم، و...» جابامی سریع فهمید این بهانه ای بیش نیست، و مچ یوممی رو گرفت.

جابامی به خاطر اینکه یوممی وسط کار به خاطر ضعف خودش هدفشو تغییر داد و پایینتر آورد خیلی عصبانی شد. و این به نظرم خیلی یهو تحسین برانگیز اومد. اینکه یومکو دلش نمیخواست یوممی تا ابد تو سایه الگوش، و بازیگر موردعلاقش، که مجبورش کرد سدهاش رو بشکنه و بالاتر بره، این تحسین بر انگیز بود!

 

فعلا اولای قسمت هفتم. از همون لحظات اولش خیلی انتظاراتمو از این قسمت بالا برد. خیلی خیلی...

و واقعا هم انتظارمو برآورده کرد! دلم نمیخواد اسپویل کنم، فقط میگم که مانیودا و سومراگی، عملا بهترین شیپ داستانن تا به اینجا، اعتماد سومراگی...شایسته ستایش بود.

 بازی ای که این قسمت انجام شد هم جزو بهترین بازیا بود. اگه حوصله دیدن کل انیمه رو ندارید، این قسمت رو به صورت جدا ببینید. درباره پایه های اقتصاد، و اینکه چطوری کار می کنه خیلی... خیلی به طور عجیبی قشنگ توضیح میده. آدم با خودش میگه که یه کارتون چطوری تونست همچین چیزی رو درون خودش جا بده و منتقل کنه!

 

قسمتی از اوپنینگ فصل دوم:

من تو داستانی پر از هیجانات شگفت انگیزم

زنده زنده زنده زنده زنده می مونم!

چیز مهمیو از دست نمیدم.

شاید فردا رو، نه کل آینده.

اگه میخوای رویاپردازی کنی،

باید از دنیا خسته شده باشی

میخوام انقدر عشق بورزم ،

که چیزی باقی نمونه.

قسمت دهم:

+ میدونی که پای زندگیت وسطه؟ یه قدم اشتباه مثل خودکشیه.

- در عوض زندگی با جهل، بهتر نیست آدم همه چی رو بفهمه بعد بمیره؟

قسمت دوازدهم: هم اکنون، در پایان این فصل اعلام می کنم: این انیمه بی نظیر بود! حداقل تا اینجا! 

به همون خوبی no game no life. فکر کنم میشه گفت این دوتا انیمه خواهرن. جادوی قمار و بازی... و پاره کردن زنجیر های نامرئی؟ سوگوی! باشکوه بود!

از اونجا که زمان امتحانا اوج فعالیت فندومی منه، فکر کنم برم سراغ مانگاش! وای فقط جلدشو نگاه کنیــد!!

 

 
bayan tools kakegurui op2kono tobi nomare

دریافت

آیســ ــان

هلن تو از اون کسایی هستی که هر چقدرم بلند بنویسن باز آدم به خودش میاد و میبینه تا ته خونده!

واقعا عاشق ستارتو پستاتم دختر!

 

+این تخم مرغا رو میبینم یاد اسمت میفته مثل بارونن "-" :دی

وای! این... خیلی باعث افتخار و خوبه!
آخه.. من همیشه انقدر مینویسم می نویسم که میشه طومار اساطیر *-* مرسی *-* 
.
(شاید به خاطر خلوتی بیان هم باشه D: که ستاره هام بیشتر به چشم میان!)


+اوه...
اوه!!
آیسان-چان فکر کنم اسمم رو اشتباه کشف کردی (زیر لبی خندیدن)
باران درواقع اسم مستعار خواهرمه. اسمیه که دوست داره صداش کنیم و منم تو وبلاگ بهش میگم D:
حالا... لازم نیست مدالتو پس بدی. باشه دستت. D:
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--

من تازه دیروز شروعش کردم و الان وسطای قسمت دو ام*^*

جذب شدم بهتر ببینمش..عهر...

وای @_@ چه تصادف تله پاتیکی @_@
D: خوش بگذره! 
.
aramm 0_0

چرا هر دقت میام تو وبت سه ساعت سرگرم تخم مرغا میشم؟:)))

انیمه اش چند فصله؟ عاشقانه هم هست؟-.-

چون خیلی گوگول و خوبن XD اصلا اینکه سعی می کنی با موس بگیریشون، ولی نمیشه... خیلی کیف میده!

اومم دو فصلش اومده، ولی گفتن فصل بعد 2021 میاد... حالا نمیدونم قطعی شده یا نه.
مانگاش هست ولی. 
عاشقانه که... چه عرض کنم. یه ذره یوری-طوره. چی بهش میگن... شوجو-آی؟ یه سری صحنه سرخ کننده داره :" ولی عاشقانه نیست.
بیشتر انگار شخصیتا همه یه طرفن، قمار یه طرف. به شکل تب آلودی عاشق قمارن..
آرتـــ ـــمیس

واو....چه قشنگ به نظر میاد....

راستی هلن میشه یه فن فیک از ناروتو معرفی کنی که تا بعد قسمت صد رو اسپویل نکنه؟"-" من واقعا دارم جلوی خودم رو میگیرم فن فیک های ناروتو رو نخونم :/ از یک طرف هم خطر اسپویل هست...

 

 

@آیسان 

اصلا این تخم مرغ ها خیلی شبیه به اسم هلنن! ناز و گوگول مگوری ن *-*

*الکی مثلا من اسم هلن رو نمیدونم، کاملا الکی الکی D:*

قشنگ هست... ولی از همین تریبون بهتون هشدار میدم: اول رده سنیش رو چک کنیییید!
اوه اوه حتما!! 
هممم... یه ذره سخته اینجوری... فن فیکای کمی هستن که یه ذره توشون اسپویل نداشته باشن... بعد وقتی که تموم نکرده باشی داستان رو یه ذره ممکنه برات گیج کننده باشی.
میتونی وقتی به اونجای داستان رسید دیگه نخونی.
مثلا من اینو:
https://www.fanfiction.net/s/12532552/1/Moonflower
و 
https://www.fanfiction.net/s/2731239/1/Team-8
اینا رو وقتی هنوز کامل ندیده بودم خوندم. اولی، همون Oc, SI هاست، یعنی یه طرفدار ناروتو که کل داستان رو میدونه به عنوان خواهر اینو به دنیا میاد! و سعی می کنه چیزا رو عوض کنه. فکر کنم اولی فن فیک ناروتو من بود.
دومی خیلی معروفه و کلاسیکه. چی میشد اگه ناروتو میافتاد تو تیم شینو و هیناتا؟ شخصیت هیناتا توش خیلی گوگوله!

https://www.fanfiction.net/s/7347955/1/Dreaming-of-Sunshine
این یکی همونیه که چند وقت پیش دربارش پست گذاشتم. اینجا:http://helenpraspro.blog.ir/post/256
خیلی معروفه! انقدر که یه فندوم مخصوص خودش داره. داستانایی که بقیه براش نوشتن تقریبا به خوبی خود داستانه، و درباره خواهر دوقلوی شیکاماروئه که از دنیای ماست *-*

https://www.fanfiction.net/s/11267384/1/Chiaroscuro
این یکی شیکامارو و اینو و کاکاشی و ناروتو میشن یه تیم، و شخصیتای اصلیش شیکامارو و کاکاشین. کاکاشی توی این داستان خیییلی باحاله XD یعنی از کاکاشی داستان هم باحالتر و ترول تر.
فقط مشکل اینه که این سایته فیلتر شکن میخواد، و یه ذره خوندن توش سخت و رو مخه :/ اون فن فیکایی که از اون سایت فیلترنشده هه میشناسم خیلی اسپویل کننده ان :/

@آیسان
چرا نمک به زخم می پاشید آخه -__-
سین دال

قطعا رفت تو لیستم

 

 

 

 

من چرا هروقت کلمه‌ی قمار رو می.شنوم یاد اروین اسمیت میفتم :/

 

 

 

.. چقدر هم عالی D:

قمار... اروین اسمیت..
ووه من اصلا یادم نبود @_@ بزرگترین قمار باز دقیقا همونه!
Mooyoung ツ

چقدر قشنگ به نظر میاد @-@

ندیدمه بودمش تاحالا و از کمبود انیمه رنج میبردم، فکر کنم باید برم و دانلودش کنم... D:

آره D: خیلی خوبه!

واهای! خوش بگذره! 
.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
~ اینجا صداها معنا دارند ~

,I turn off the lights to see
All the colors in the shadow

×××
,It's all about the legend
,the stories
the adventure

×××
پیوندهای روزانه و منوی بالای وبلاگ را دریابید.
Designed By Erfan Powered by Bayan